Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går inte att öppna länken utan abonnemang hos FT..
Kan summera lite lätt, står att i London är det fortfarande strikt klädkod som gäller. Människor som söker jobb som har illa sittande kostymer, fula slipsar samt bruna skor är fortfarande inte välkomna. Gäller även om du inte ser bekväm ut i kostym.Går inte att öppna länken utan abonnemang hos FT..![]()
Underbart!Kan summera lite lätt, står att i London är det fortfarande strikt klädkod som gäller. Människor som söker jobb som har illa sittande kostymer, fula slipsar samt bruna skor är fortfarande inte välkomna. Gäller även om du inte ser bekväm ut i kostym.
- An interviewee was advised after an interview that he had performed well but was apparently not the right fit for that particular bank. “He looked at me and said, ‘see that tie you’re wearing? It’s too loud. Like, you can’t wear that tie with that suit’.”
En god vän till mig berättade att när han hade sin första dag på en bulge bracket i ldn var det en av interns som valde att komma i bruna skor första dan på jobbet varpå hela kontoret vände sig mot honom, började banka på skrivborden och skrika "Brown shoes! Brown shoes!"Underbart!
Gäller bara att komma ihåg det där med bruna skor...![]()
En god vän till mig berättade att när han hade sin första dag på en bulge bracket i ldn var det en av interns som valde att komma i bruna skor första dan på jobbet varpå hela kontoret vände sig mot honom, började banka på skrivborden och skrika "Brown shoes! Brown shoes!"![]()
Hehe, jag har också en kompis kompis som varit med om det, det jobbiga var att det var han som hade de bruna skorna
Har hört ett gäng olika varianter på historien så vetefan ang. validiteten men fortfarande väldigt roligt.
Finns många varianter och alla är troligen skrönor men kul ändå! Extra kul var det när jag märkte att en md som jag jobbade för aldrig hade skor på kontoretHehe, jag har också en kompis kompis som varit med om det, det jobbiga var att det var han som hade de bruna skorna
Har hört ett gäng olika varianter på historien så vetefan ang. validiteten men fortfarande väldigt roligt.
Den storyn har man hört återberättas i podden Stiljournalen oxå...En god vän till mig berättade att när han hade sin första dag på en bulge bracket i ldn var det en av interns som valde att komma i bruna skor första dan på jobbet varpå hela kontoret vände sig mot honom, började banka på skrivborden och skrika "Brown shoes! Brown shoes!"![]()
Som sagt så finns många såna stories och alla är troligen påhittade men kan vara roliga ändåDen storyn har man hört återberättas i podden Stiljournalen oxå...
Uppskattar det. Börjar lite nya juniorer snart på jobbet, ska självfallet säkerställa att detta tillämpas.Som sagt så finns många såna stories och alla är troligen påhittade men kan vara roliga ändå![]()
Host @ZQTJag har en kul story från en vän som jobbar på corpen. Bland de första han fick höra var att det har skönt att han inte var en sån där skitnödig junior som la hela lönen på kostymer och att de brukade driva med dessa. Det är faktiskt sant![]()
Är ju samma sak med slipsar, går inte att gå omkring med ferrogamo/Hermes om man inte jobbat några år.Ingen risk, jag har bara billiga från typ Oscar Jacobson.
Däremot stämmer påståendet ovan hehe
Är ju samma sak med slipsar, går inte att gå omkring med ferrogamo/Hermes om man inte jobbat några år.
"Skitnödig junior som la hela lönen på kostyme"
Pekade inte ut någon, återberätta en historia som en generell kommentar till dresscode och bruna skor"Skitnödig junior som la hela lönen på kostyme"
Nej jag vet, jag pekade däremot ut @ZQTPekade inte ut någon, återberätta en historia som en generell kommentar till dresscode och bruna skorVäldigt glad över att inte ha någon dresscode mer än representabel på jobbet.
Apropå skitnödig, finns det någon bransch som fortfarande är så skit...eh, noga med klädsel som finans? Till och med juristerna får ju slippa kostymen de flesta dagarna numer...
Min lilla erfarenhet är att detta inte riktigt stämmer, det har mjukats upp en aning och udda byxa + kavaj fungerar. Dock kör de flesta jag träffat och jobbat med kör kostym + slips alla dagar utom fredag. Vad byråerna säger och vad som sker korrelerar inte alltid![]()
http://www.massimodutti.com/es/en/m...p7583523.html?colorId=401&categoryNav=1403336Har sökt som en tok efter en klassisk vinterrock, enkelknäppt med tre knappar. Känns som att varenda märke och kedja har minst 400st olika modeller, vilket gör det svårare för mig. Skulle föredra en Mörkgrå men mörkblå eller svart kan också fungera. Min budget är rätt begränsad, men är beredd att sätta ungefär 1500-2500kr, om jag inte hittar något får jag nöja mig med min duffel.
Edit* Söker en rock som är modell kortare, får gärna sluta ovanför knät.
Referensbild:
![]()
Tacksam för hjälp!
Tusen tack! Har helt missat denna, får bli en tur till deras butik idag efter jobbet och testa. Problemet brukar vara att jag är lika bredaxlad som en orm, så om den är för "konstruerad" vid axelpartiet så ser det löjligt ut. Måste testas!http://www.massimodutti.com/es/en/men/coats-&-jackets/smart-coat-c1403336p7583523.html?colorId=401&categoryNav=1403336
199 eur. Borde vara mest bang for the puck i den prisklassen.
Yoox har hundratals som överensstämmer med det du söker, in och kika!Tusen tack! Har helt missat denna, får bli en tur till deras butik idag efter jobbet och testa. Problemet brukar vara att jag är lika bredaxlad som en orm, så om den är för "konstruerad" vid axelpartiet så ser det löjligt ut. Måste testas!
Om ni har fler tips så posta gärna eller skicka PM.