• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det är klart du kan! Sen är det inget som faller sig i smaken faktiskt. Det är otroligt snyggt, men inte min grej. Jag är inne på någon av dessa.
superdenimthermc0095160908_1.jpg
superdenimthermc0097160908_1.jpg


superdenimmccoys0100160229_1.jpg
superdenimmccoys0105160229.jpg
Mm mer juste utan muddar imo!

Själv funderar jag på en sån här när lönen trillar in:

Skärmavbild 2017-02-15 kl. 12.37.26.png
 
D

Deleted member 4412

Guest
Själv kör jag den här västen från PWVC som är helt underbara. Kan varmt rekommendera dom som märke:)
IMG_6862.JPG

IMG_6863.JPG

Inte provat den över en kavaj än då risken finns att det blir för bylsigt. Men va 17, borde ju funka..
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
O för er som är rädda för "ömtålig" mocka har ju Private White V.C en modell i behandlad moleskinn som tål vatten:)
Brun
IMG_6859.JPG

Blå
IMG_6860.JPG

Dessutom är dom jävligt prisvärda med tanke på tillverkningen o materialet:)
De där har jag varit och tummat på hos Gabucci. Grymt snygga. Fanns bara i dvärgstorlek på rean dessvärre.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
När skinnjackor ändå är på tal, kan vanliga skräddare korta ärmarna på en skinnjacka? Har inga muddar eller liknande dock dragkedja som måste flyttas upp.
 

Fredig

Cartier
Kvalitetsslipsar till ett bra pris, var hittar man det? Det kanske är så att man måste hosta upp 1000 kr+ och då får det väl så vara men det hade varit bekvämt att smita undan något billigare. Söker i aktuellt fall en svart grenadineslips; Eton har en fin men den kostar 1200 kr.
Jag prioriterar oftast slipsar under mellandagsrean... Brukar landa på 300-400kr per slips vilket jag tycker är riktigt bra. Har enbart slipsar från Berg&berg och Drake's...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det var ändå bara 40% plus dyrare pga pundet att handla därifrån. Sen vare bara lite slipsar kvar...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Snygg!
Men 5kkr för en väst....där går min gräns. Då är det bättre att hänga på CoC rean;)

Hur är storleken?
True size skulle jag säga. Jag har medium/4 o den är varken för tajt eller för stor:)
Ruggigt jävla mjuk o skön är den oxå plus varm o tål lite vatten då den är behandlad.
Som sagt, själv är man ju en luspank student så var bara att klippa den på rean men folk här har väl välbetalda jobb?;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
True size skulle jag säga. Jag har medium/4 o den är varken för tajt eller för stor:)
Ruggigt jävla mjuk o skön är den oxå plus varm o tål lite vatten då den är behandlad.
Som sagt, själv är man ju en luspank student så var bara att klippa den på rean men folk här har väl välbetalda jobb?;)
Hur tycker du att du sticker ut bland de andra "luspanka" studenterna?
Faen, när jag gick på Chalmers var min klädbudget runt 5 lök om året. Max.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hur tycker du att du sticker ut bland de andra "luspanka" studenterna?
Faen, när jag gick på Chalmers var min klädbudget runt 5 lök om året. Max.
Jag sticker väl ut på så vis att jag inte är 19år, bor i en korridor, festar konstant, tar minimilån o äter vita bönor;) (ironiskt skämt!!!!)
Skämt å sido, jag är ju äldre (började plugga igen vid 36års ålder), har familj o lever mer ett Svenssonliv än studentliv. Däremot lever man ju på maxlån plus att jag är nykterist (redan där spar man minst 1000spänn per vecka). Sen handlar ju allt om prioriteringar såklart, varav jag kanske lägger typ 30'-40' på kläder o skor per år (jag "spar" ju 52' per år på att inte kröka). Visst skulle jag kunna köpa mej en bättre klocka per år istället men då måste jag ju dra ner på kläder o skor vilket inte känns aktuellt. Sen får man vara smart (o snål!!!), vill man ha dyra kläder får man köpa på rean o även sälja av saker man inte använder OM man nu verkligen vill ha nåt..
För mej handlar det om balans, jag älskar dessa 3 ting lika mycket o klocka har jag redan..
Det var inte menat som kritik, vissa köper klockor o behöver aldrig sälja (jag MÅSTE sälja för att köpa), jag säljer även kläder o skor ibland för att kunna köpa nytt. Allt är möjligt bara man vill helt enkelt. På gymnasiet sålde man julgranar o drog ihop stålar så man kunde dra till London o handla på rean osv..
O kan jag, som inte haft en inkomst på snart 1 år(jobbade dock extra innan) så kan folk med välbetalda jobb (om prioriteringen/intresse finns).
Så förstå mej rätt bara, jag skriver ofta med en ton av humor samt har den insikten att alla inte är lika fanatiska när det kommer till kläder o skor som jag är;)
Ps! Skulle jag väl ha ett välbetalt jobb skulle jag nog förmodligen köpa dubbelt så mycket o kanske inte alltid behöva vänta på rean, lägga ner timmar av reseach osv:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Känns onekligen så, studentlivet var inte direkt fyllt av RL, Barbour, PVC, JM eller C&J mm :D
Allt handlar om prioriteringar samt vilket stadie i livet man befinner sej. Är man beredd att offra nåt så är allt möjligt. Jag har alltid varit besatt av kläder o skor o genom extra jobb osv kunnat klä mej ok dock inte alltid i de önskemål jag haft men man måste va realist oxå:)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag sticker väl ut på så vis att jag inte är 19år, bor i en korridor, festar konstant, tar minimilån o äter vita bönor;) (ironiskt skämt!!!!)
Skämt å sido, jag är ju äldre (började plugga igen vid 36års ålder), har familj o lever mer ett Svenssonliv än studentliv. Däremot lever man ju på maxlån plus att jag är nykterist (redan där spar man minst 1000spänn per vecka). Sen handlar ju allt om prioriteringar såklart, varav jag kanske lägger typ 30'-40' på kläder o skor per år (jag "spar" ju 52' per år på att inte kröka). Visst skulle jag kunna köpa mej en bättre klocka per år istället men då måste jag ju dra ner på kläder o skor vilket inte känns aktuellt. Sen får man vara smart (o snål!!!), vill man ha dyra kläder får man köpa på rean o även sälja av saker man inte använder OM man nu verkligen vill ha nåt..
För mej handlar det om balans, jag älskar dessa 3 ting lika mycket o klocka har jag redan..
Det var inte menat som kritik, vissa köper klockor o behöver aldrig sälja (jag MÅSTE sälja för att köpa), jag säljer även kläder o skor ibland för att kunna köpa nytt. Allt är möjligt bara man vill helt enkelt. På gymnasiet sålde man julgranar o drog ihop stålar så man kunde dra till London o handla på rean osv..
O kan jag, som inte haft en inkomst på snart 1 år(jobbade dock extra innan) så kan folk med välbetalda jobb (om prioriteringen/intresse finns).
Så förstå mej rätt bara, jag skriver ofta med en ton av humor samt har den insikten att alla inte är lika fanatiska när det kommer till kläder o skor som jag är;)
Ps! Skulle jag väl ha ett välbetalt jobb skulle jag nog förmodligen köpa dubbelt så mycket o kanske inte alltid behöva vänta på rean, lägga ner timmar av reseach osv:)
Det känns som att du svepte en och annan draja i yngre dagar. Och visst fan är det dyrt...

Är du helnykterist numera?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Allt handlar om prioriteringar samt vilket stadie i livet man befinner sej. Är man beredd att offra nåt så är allt möjligt. Jag har alltid varit besatt av kläder o skor o genom extra jobb osv kunnat klä mej ok dock inte alltid i de önskemål jag haft men man måste va realist oxå:)
Hear hear.
Numera skulle jag kunna handla kläder för tiotusentals kronor varje månad. Som tur är lyckas man besinna sig och inse att alla pengar som kommer in inte nödvändigtvis måste ut igen.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det känns som att du svepte en och annan draja i yngre dagar. Och visst fan är det dyrt...

Är du helnykterist numera?
Japp!! Sen drygt 3 år tillbax. Söp bort hela vinsten på min lägenhetsförsäljning o lyckades ju kröka bort en OQ. Pengarna jag skulle köpa en 1601 för, söp jag bort på en jävla helg för att ge en någotsånär bild av hur de var sista åren.. Saknar inte alkohol det minsta kan man man säga:)
Men visst fanns det stunder man inte ångrar haha.
 
Topp