• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tänkte köpa en del bas t-shirts. Typ 10 vita, 5 svarta. Tips på märke? Är uniqlo okej?
Har hittills kört H&M men de blir skit efter ett par tvättar.
Ligger helst runt 150, max 200 per t shirt.
Jag har också tänkt göra det, flera gånger. Uniqlo känns vettigt, men inte deras hemsida... Jag har lagt ner flera gånger, just för att det är för krångligt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Satt å funderade på samma sak!
Tar tacksamt emot tips på en trevlig vit sådan, gärna bomull eller i linnetyg.
Tänker att det blir trevligt till sommaren.

Drakes har ett gäng trevliga hos Linnégatan 2. http://www.linnegatan2.se/clothing/shirts-casual/drakes-popover-shirt-976

Värt att tänka på är som den trevliga @kalufsen nämnde... Tänk på att popovers kan vara aningen svåra att få på sig.



pop-olive-1.jpg
pop-chambray-1.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tänkte köpa en del bas t-shirts. Typ 10 vita, 5 svarta. Tips på märke? Är uniqlo okej?
Har hittills kört H&M men de blir skit efter ett par tvättar.
Ligger helst runt 150, max 200 per t shirt.
Då kan jag rekommendera italienska Alan Red istället. 2-pack för 300 spänn o sitter som ett smäck:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ja bästa är om man kan testa i butik. Tyvärr finns väl inte Uniqlo alls i Sverige va?
Näe, köpte tshirts o skjorta i London som jag inte orkade prova (allt birtskänkt till välgörenhet) o underkläder i NYC (dom är grymma).
Har vänner som köper på sej när dom är i Tokyo o där är dom små i storlekarna!!
 

Guden

Cartier
Efter att ha lagt ned 1 timme på att fylla varukorgen (Uniqlo), så märker jag att jag är i US-shoppen.........
Inga storlekar kvar i EU i det jag vill ha...
 

UNO

Panerai
Tänkte köpa en del bas t-shirts. Typ 10 vita, 5 svarta. Tips på märke? Är uniqlo okej?
Har hittills kört H&M men de blir skit efter ett par tvättar.
Ligger helst runt 150, max 200 per t shirt.
Sorry men det är inte som för 25 år sedan att ett märke var ett märke var ett osv
I dag görs allting av olika underleverantörer och de kommer och går.
Lasse på http://www.screentees.se har alltid haft bra kvalité på sina tröjor som han trycker på, kolla vilka märken han använder.
 

Poppe

Cartier
Jag vet inte om detta passar eller om det är en tråd för sig. Men hur ställer ni er till second hand? Jag har velat länge efter att lyssnat och läst runt på nätet. Men jag har en mental spärr att handla där. Har mjukstartat med att handla lite på tradera, hittade en dubbelknäppt kavaj från OJ för och ett par manchesterbrallor också från OJ. Just kavajer och kostymer är det jag tänkte kika efter men som sagt jag har en mental spärr för second hand, någr tips på hur man kommer över det.
 
D

Deleted member 4412

Guest
det har jag undrat länge, vad är rätt längd på rockärmen? Längre än en kavaj? Så den täcker skjortan?
Det är nog som man själv känner. Personligen så kör jag längden så att den täcker kavajen som i sin tur täcker skjortan. Lägger jag inte upp ärmarna så sticker bara en bit av handen ut när jag har armarna rakt redåt o det ser för stort ut samt att mina armar ser ännu kortare ut..
Jag är trots allt 179cm så inte så himla kort men har korta armar..
 

Poppe

Cartier
Det är nog som man själv känner. Personligen så kör jag längden så att den täcker kavajen som i sin tur täcker skjortan. Lägger jag inte upp ärmarna så sticker bara en bit av handen ut när jag har armarna rakt redåt o det ser för stort ut samt att mina armar ser ännu kortare ut..
Jag är trots allt 179cm så inte så himla kort men har korta armar..
Tackar, har letat efter det ett tag men inte hittat någon info, jag är 178 med viss rondör (90kg) så jag brukar få ha en 104/52 och då blir ärmen allt som oftast för lång. Nu täcker nog ärmen ner till tummens bas. Ska nog prova lägga upp en rock.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag vet inte om detta passar eller om det är en tråd för sig. Men hur ställer ni er till second hand? Jag har velat länge efter att lyssnat och läst runt på nätet. Men jag har en mental spärr att handla där. Har mjukstartat med att handla lite på tradera, hittade en dubbelknäppt kavaj från OJ för och ett par manchesterbrallor också från OJ. Just kavajer och kostymer är det jag tänkte kika efter men som sagt jag har en mental spärr för second hand, någr tips på hur man kommer över det.
Varför skulle det vara fel?? Det beror väl snarare på vad du tycker o känner? Läste en as-cool artikel om en av Sveriges mest framträdande vintage fanatiker o där snackar vi en stilig herre:)
Jag har själv köpt jackor på bla blocket tidigare o ser inget fel med det..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tackar, har letat efter det ett tag men inte hittat någon info, jag är 178 med viss rondör (90kg) så jag brukar få ha en 104/52 och då blir ärmen allt som oftast för lång. Nu täcker nog ärmen ner till tummens bas. Ska nog prova lägga upp en rock.
Klart du ska göra!!:)
Rocken kommer inte att se lika stor ut om ärmarna blir justerade..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte om detta passar eller om det är en tråd för sig. Men hur ställer ni er till second hand? Jag har velat länge efter att lyssnat och läst runt på nätet. Men jag har en mental spärr att handla där. Har mjukstartat med att handla lite på tradera, hittade en dubbelknäppt kavaj från OJ för och ett par manchesterbrallor också från OJ. Just kavajer och kostymer är det jag tänkte kika efter men som sagt jag har en mental spärr för second hand, någr tips på hur man kommer över det.
Kör!

Det är vanligt att du hamnar där när intresset tar fart. Vissa plagg går inte att köpa nya helt enkelt och motsvarande replikor kan till och med vara dyrare än originalupplagorna.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Innan ev köp och sälj.

RRL Morrow strl M. Aldrig lämnat hemmet, landat för någon vecka sedan från Mr.Porters rea.

Full grain, vegetable tanned, Italienskt kalvskinn. Blir det bättre än så här? Ja. Men då kostar det en arm och ett ben.

Nypris är sjuka 17-18.000:-. Tänker mig sjukt rimliga 5000:- skickat. Fråga inte ens varför den ska lämna, om den nu lämnar... :pompus:

@Ernesto?;)
IMG_8456.JPG

IMG_8338.JPG
 
D

Deleted member 4412

Guest
Innan ev köp och sälj.

RRL Morrow strl M. Aldrig lämnat hemmet, landat för någon vecka sedan från Mr.Porters rea.

Full grain, vegetable tanned, Italienskt kalvskinn. Blir det bättre än så här? Ja. Men då kostar det en arm och ett ben.

Nypris är sjuka 17-18.000:-. Tänker mig sjukt rimliga 5000:- skickat. Fråga inte ens varför den ska lämna, om den nu lämnar... :pompus:

@Ernesto?;)
IMG_8456.JPG

IMG_8338.JPG
Fan du skulle ha klippt den där snuff polo suede jackan från förra säsongen istället o släppt billigt till mej haha
IMG_6857.JPG

Sååå jääävla snygg!!!
 

stigge

Omega
2-Faktor
Lite sugen på en kavaj i denna stil men lite fundersam hur jag ska matcha den.
Såg att @Whedda visade upp två olika stilar mha en Gunclub Check kavaj, några tips på matchning för en ljusare variant?
K58Dn6Pm.png
 

MartinGFX

Cartier
Jag vet inte om detta passar eller om det är en tråd för sig. Men hur ställer ni er till second hand? Jag har velat länge efter att lyssnat och läst runt på nätet. Men jag har en mental spärr att handla där. Har mjukstartat med att handla lite på tradera, hittade en dubbelknäppt kavaj från OJ för och ett par manchesterbrallor också från OJ. Just kavajer och kostymer är det jag tänkte kika efter men som sagt jag har en mental spärr för second hand, någr tips på hur man kommer över det.
Du som klickade hem den bruna, dubbelknäppta OJ kavajen? Var ruggigt sugen på den men missade att buda.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Innan ev köp och sälj.

RRL Morrow strl M. Aldrig lämnat hemmet, landat för någon vecka sedan från Mr.Porters rea.

Full grain, vegetable tanned, Italienskt kalvskinn. Blir det bättre än så här? Ja. Men då kostar det en arm och ett ben.

Nypris är sjuka 17-18.000:-. Tänker mig sjukt rimliga 5000:- skickat. Fråga inte ens varför den ska lämna, om den nu lämnar... :pompus:

@Ernesto?;)
IMG_8456.JPG

IMG_8338.JPG

Men köpte inte du den precis :D
 

Poppe

Cartier
Du som klickade hem den bruna, dubbelknäppta OJ kavajen? Var ruggigt sugen på den men missade att buda.
Nope, den här är mörkblå. Kommer nog i morgon, så det ska bli spännande.

Varför skulle det vara fel?? Det beror väl snarare på vad du tycker o känner? Läste en as-cool artikel om en av Sveriges mest framträdande vintage fanatiker o där snackar vi en stilig herre:)
Jag har själv köpt jackor på bla blocket tidigare o ser inget fel med det..
Precis, det är det jag menar. Kan inte sätta fingret på vad det är som tar emot, antagligen att man är så inne i slit och släng+mentaliteten samt att man är såpass ängslig om vad andra tycker. Men det ska det bli ändring på. Och kan man klicka hem en kavaj och 4 par brallor för under femhundringen så. Får nog bli att jag åker ut och tar ett varv i morgon.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Innan ev köp och sälj.

RRL Morrow strl M. Aldrig lämnat hemmet, landat för någon vecka sedan från Mr.Porters rea.

Full grain, vegetable tanned, Italienskt kalvskinn. Blir det bättre än så här? Ja. Men då kostar det en arm och ett ben.

Nypris är sjuka 17-18.000:-. Tänker mig sjukt rimliga 5000:- skickat. Fråga inte ens varför den ska lämna, om den nu lämnar... :pompus:

@Ernesto?;)
IMG_8456.JPG

IMG_8338.JPG

Jag smsar dig ;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tänkte köpa en del bas t-shirts. Typ 10 vita, 5 svarta. Tips på märke? Är uniqlo okej?
Har hittills kört H&M men de blir skit efter ett par tvättar.
Ligger helst runt 150, max 200 per t shirt.
Jag använder nästan bara t-shirts från Uniqlo, även väldigt många par strumpor därifrån. Tycker man får mycket för pengarna och enligt min mening mycket bättre än jämförbara som HM. Tyvärr finns de inte i Sverige men jag är utomlands ett par gånger om året och brukar plocka på mig när jag är på ett ställe där de har butiker. Är väl lite sådär med en del annat därifrån men deras t-shirts och strumpor kan jag inte annat än att rekommendera och bra priser, senast jag var i NY så köpte jag på mig ett gäng på rea för 5 dollar styck.
 
Topp