• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

hittade denna skjorta på temu. tänkte ha till ett par chinos. och bra pris var det med 181 kr. den har fått bra omdömen på sidan.
om fler vill titta på den och köpa så finns den på länken nedan.

21eb91eef15629066c098dcf08d4ea70.jpg

d363121159a9834dd78bf2b15c87ddff.jpg

hittade denna skjorta på temu. tänkte ha till ett par chinos. och bra pris var det med 181 kr. den har fått bra omdömen på sidan.
om fler vill titta på den och köpa så finns den på länken nedan.

21eb91eef15629066c098dcf08d4ea70.jpg

d363121159a9834dd78bf2b15c87ddff.jpg
Om man inte har något skadliga kemikalier samt att stötta tvångsarbete så...

I övrigt, cool skjorta om man kan bära upp den med attityd!

Senast ändrad:
Kläder från gangsterdiktaturen Kina är uteslutet.
Det gäller att lusläsa var saker och ting produceras.
Ja om man inte gillar gangsterdiktaturen förstås.

Vill slå ett slag för denna jackan. Var själv nära att slå till på ordinariepris men kunde inte motivera det då jag köpte en Herno för något år sen därifrån.

1739513799763.png

Jag ser att second hand kedjan Arkivet ska öppna butik i Malmö.

Jag har aldrig varit i deras butiker, är det vettiga ställen att handla på? Upplevelse??

Vill slå ett slag för denna jackan. Var själv nära att slå till på ordinariepris men kunde inte motivera det då jag köpte en Herno för något år sen därifrån.

1739513799763.png

En pappakorv.

Sommaren närmar sig, har lite svårt för linnebyxor och framförallt alla dessa med dragsko i midjan. För 10 år sedan köpte jag ett par chinos i tunt tyg (<140g) som varit fantastiska men nu blivit lite för slitna (kanske inte sån konstigt) - någon som har några tips? Funderar på ett par https://www.oscarjacobson.com/sv-se/slim-fit-byxor-tropical-wool-51705200-beige-423/ då jag är väldigt nöjd med det par jag har (i annan färg) men skulle gärna ha nått som ersätter dom tunna chinos-aktiga byxorna jag har… har dock inte lyckats hitta nått, antar att jag bara letar fel…. Trevlig helg!

Någon som har bra tips på t-shirt som är andningsbara och bekväma att bära under skjorta, långärmad tröja med krage, tunn tröja etc?

Handlar främst om att förebygga svett under armhålorna, eller åtminstone att det inte ska tränga igenom och synas

Sett att ”drywear” finns. Någon som testat något annat eller kan rekommendera dem?

Hörde någon intervju där man sa att det var så mycket hormonstörande kemikalier i kläder från Kina(Temu etc som inte har koll på materialen) att man kunde bli infertil att bära sådana kläder för mycket.

Om det är sant vet jag inte.

Hörde någon intervju där man sa att det var så mycket hormonstörande kemikalier i kläder från Kina(Temu etc som inte har koll på materialen) att man kunde bli infertil att bära sådana kläder för mycket.

Om det är sant vet jag inte.
Har inte koll på kläder men vet att plastprodukter med samma ursprung ofta innehåller ett gäng ämnen som länge varit förbjudna inom EU. Perfekt till barnens leksaker!

Sorry för OT

Någon som har bra tips på t-shirt som är andningsbara och bekväma att bära under skjorta, långärmad tröja med krage, tunn tröja etc?

Handlar främst om att förebygga svett under armhålorna, eller åtminstone att det inte ska tränga igenom och synas

Sett att ”drywear” finns. Någon som testat något annat eller kan rekommendera dem?
Jag kör på dessa från Bamigo under skjorta för att inte svettas igenom, något jag haft problem med. Färg som inte syns och djup v-ringning så man kan knäppa upp skjortan tillräckligt.

https://bamigo.com/se/bamigo-williams-slim-fit-t-shirts-djup-v-ringning-khaki-2-pack

I juli ska jag gifta mig. Denna tillställning innebär införskaffandet av en frack av finare snitt. Att få en skräddarsydd i Svea rike verkar landa på runt 30 000kr vilket dessvärre helt enkelt inte går. Har därför landat i tanken på måttbeställt. Då blir iaf lite känslan av något lite mer speciellt. Min fråga blir därmed om där finns något trevligt ställe att gå till i Göteborg som tillhandahåller denna tjänst. Produktionen skall med fördel vara i Europa. Överös mig med förslag nu. ;)

I juli ska jag gifta mig. Denna tillställning innebär införskaffandet av en frack av finare snitt. Att få en skräddarsydd i Svea rike verkar landa på runt 30 000kr vilket dessvärre helt enkelt inte går. Har därför landat i tanken på måttbeställt. Då blir iaf lite känslan av något lite mer speciellt. Min fråga blir därmed om där finns något trevligt ställe att gå till i Göteborg som tillhandahåller denna tjänst. Produktionen skall med fördel vara i Europa. Överös mig med förslag nu. ;)

Ingen erfarenhet själv, men bara hört gott om:

Givet att du inte avviker allt för mycket från standardstorlekar rekommenderar att satsa på en begagnad svensktillverkad från typ 40, 50-tal. De håller mycket hög kvalitet, ofta använd någon enstaka gång. Korrigera hos skräddare och du har en frack i toppskick med god passform. Finns ofta på marketplace, tradera blocket.

Kan intyga att Robin på Rob & Co är riktigt bra och prisvärd. Har för mig att kostymerna sys i Tyskland och skjortorna i Polen :)

Tack för tipset!

Givet att du inte avviker allt för mycket från standardstorlekar rekommenderar att satsa på en begagnad svensktillverkad från typ 40, 50-tal. De håller mycket hög kvalitet, ofta använd någon enstaka gång. Korrigera hos skräddare och du har en frack i toppskick med god passform. Finns ofta på marketplace, tradera blocket.
Känns lite läskigt då jag inte har så bra koll på vad som skiljer en kvalitets frack från den eran och en av mindre god kvalisort.

Kan intyga att Robin på Rob & Co är riktigt bra och prisvärd. Har för mig att kostymerna sys i Tyskland och skjortorna i Polen :)
Du råkar inte cirkus veta vad de tar för en kostym? Skiljer givetvis mellan frack, kostym, material etc. Men mellan tummen och pekfinger?

Borde du inte kunna få något från Saman Amel till det priset? Vet inte om dom gör frack men no brainer i så fall!

Tillbaka
Topp