• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Som @Grafton säger... Använder min Aspesi Toronto Desafinado till kostym, kavaj, tröja, T-shirt... Ja, allt. Har haft en annan modell från Aspesi som heter Minifield, dock i syntet och lite kortare som inte funkade med kavaj under. Så titta noga på modellen ifall det skulle bli en Aspesi.

image.jpeg


Nuvarande i bomull är mycket bättre. Så pass tätt vävd så att jag har kunnat ha den senaste veckorna, men ändå inte så varm att den inte funkar till våren. Det blir mer liv i bomull också! På bilden ovan har jag haft den till och från jobbet en gång, numera har det blivit lite härliga veck i ärmen som gjort att den smugit upp någon millimeter till en, i mina ögon, bättre ärmlängd.

Vill du komma undan billigare finns Broadway & Sons i Göteborg, har själv inte handlat där men sett utbudet online. Däremot har @Vincent och @christian-h handlat!

Finns Minifield i bomull?
 
Eller så svettas man mindre om man skippar en varm gubb-binda i armhålan.

För övrigt känns det som att skjortan blir lökig ändå, och att man bör tvätta+stryka mellan användningarna.
Fast gubb-bindan är inte varm. Hela undertröjan är gjord i ett material som andas bra.
På sommaren kan jag tänka mig att köra utan undertröja men då vet jag att det är hög risk för lökar. På vintern vill jag ändå ha något under eftersom det annars blir för kallt på kontoret.
 
Tack! Vad jag vet kan man bara köpa dem via meermin.es och priset landade på €180 med frakt. Det bör sägas att leveranstiden är typ 15-20 dagar. Dock betalar man inte förrän skon är redo att skickas, och därefter kommer de ganska snabbt hem till dig med UPS.
Okej, tack för svar. Aldrig hört talas om det märket men såg ju riktigt bra ut. Grattis till bra köp :)
 

Glusch

Cartier
De säljer även modeller på sitt ebay-konto som inte går att köpa på deras vanliga site, typ "testmodeller" och liknande. Bland annat deras camp mocs går bara att få tag på där.
 

Harley

Omega
IMG_8266.JPG
Alla borde äga ett par skor i mocka. Det är så snyggt nerpressat och så slitstarkt och lättskött.
Hämtade precis ett par nya Loake Chukka boots i brun mocka. 3lager impregnering sen åkte dom på direkt. Riktigt nöjd såhär långt. Köpte dom i butik för jag har "svåra"fötter att köpa skor till..
 

Bilagor

  • IMG_8262.JPG
    IMG_8262.JPG
    77.9 KB · Visningar: 95
  • IMG_8263.JPG
    IMG_8263.JPG
    115.6 KB · Visningar: 104

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har någon erfarenhet av Stan Ray? Otroligt prisvärda produkter med en stämpel som säger Made In USA.

Bort med patchen på bröstfickan, slit den med hälsan och en tvätt på det så kommer den vara väldigt bra.

stan-ray-4-pocket-fatigue-jacket-1901-olive-sateen.jpg



1049:- hos Caliroots.
 

Helvetia

Cartier
Har någon erfarenhet av Stan Ray? Otroligt prisvärda produkter med en stämpel som säger Made In USA.

Bort med patchen på bröstfickan, slit den med hälsan och en tvätt på det så kommer den vara väldigt bra.

stan-ray-4-pocket-fatigue-jacket-1901-olive-sateen.jpg



1049:- hos Caliroots.

Har några byxor. Bra skit. Långt ifrån en premiumprodukt. Mer äkta army surplus-känsla, om man gillar den grejen.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Blev en shopping dag på stan!

Field Jacket från Brixtol, skjorta från RL, glajjor från Persol och skor från Filippa K. Kunde inte hålla mig så knep en ny Black Bay när jag ändå höll på och slängde på ett Phoenix Nato.

IMG_1391.JPG
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Mycket prisvärd mtm tjänst (vad gäller byxor i alla fall) fan billigare än många rtw! Bra produkter och material, vidare är Agyesh en trevlig och kompetent kille, han kan sin grej!
Med tanke på dina byxor i helhet så är jag villig att hålla med om att det är bra produkter och material. Du bär ju upp dom mycket bra! :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Någon som har testat Simone Abbarchi, SkoaB har en trunkshow med honom mellan 5-6 april.
MTM priset verkar starta på 120 euro, vilket är samma pris som Eton.
 
Topp