• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Rojalisten

Panerai
Köpt ring för att tjejen tycker att det är så förbannat snyggt. Är riktigt kluven, kanske funkar om man håller sig endast till en?
IMG_0949.JPG
 
Köpt ring för att tjejen tycker att det är så förbannat snyggt. Är riktigt kluven, kanske funkar om man håller sig endast till en?
IMG_0949.JPG
Inte för att uttala mig i sakfrågan (jag har frökenhänder så ring ser oavsett duktig illa ut på mig) men känns som en ganska ovanlig pryl som tjej att verkligen digga. Har nog aldrig stött på det innan :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kör silver / vitt guld runt handlederna, inte så snyggt och köra TT i smycken väl?


Ingenjörsringar är ju assnygga:

auktionsvara_18577_stor.jpg


I övrigt tycker jag som med allt annat - testa och känn efter om just du trivs - och skit i vad alla andra tycker. Om man bär något för någon annans skull (flickvän, vänner, eller andra) så tycker jag det lyser igenom och man ser osäker/änglig ut.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Köpt ring för att tjejen tycker att det är så förbannat snyggt. Är riktigt kluven, kanske funkar om man håller sig endast till en?
IMG_0949.JPG
Klart du ska ha ring. Men JH å 13? Är det dina initialer å ett år som betyder nått för dig? Annars känns den aspekten löjlig enligt mig.

Kul att tjejen din diggar ring på snubbar samt dissar sporthojar, bra valt ;)
 
Någon som har något tips på hemsidor där man kan köpa schyssta t-shirts (ej enbart svart/vit/grå)? Jag klär mig mestadels (99%) i skjorta och relativt klassiskt. Äger i dagsläget enbart en t-shirt som jag använder som "snyggplag" resten är bara för träning och dylikt.

Letar alltså efter stilrena tshirtar som inte bara är enfärgade, Care of Carl har ju en hel del men gör lite ont att betala så mycket för tshirts. Svenska och internationella sidor går bra. Tack på förhand!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Någon som har något tips på hemsidor där man kan köpa schyssta t-shirts (ej enbart svart/vit/grå)? Jag klär mig mestadels (99%) i skjorta och relativt klassiskt. Äger i dagsläget enbart en t-shirt som jag använder som "snyggplag" resten är bara för träning och dylikt.

Letar alltså efter stilrena tshirtar som inte bara är enfärgade, Care of Carl har ju en hel del men gör lite ont att betala så mycket för tshirts. Svenska och internationella sidor går bra. Tack på förhand!
Mitt ständiga tips är att (göra som jag och) vänta tills det blir rea och köpa på sig ett gäng då. Jag håller med dig om att det känns drygt att lägga en massa pengar på tishor och därför satsar jag när det är rea istället. På det sättet får man sexhundrakronorstishor för runt trehundringen, vilket känns bra mycket rimligare. Jag kan tipsa om NN07, känns som bra kvalitet för pengen.

Om du inte vill vänta på rean tycker jag att Uniqlo ger dig ett ganska bra värde för det du lägger ned.
 

Owaysis

Cartier
Tjena!
Jag köpte en mockajacka häromdagen (se bild nedan) och jag undrar helt enkelt om någon har några skötseltips när det gäller sådana här jackor. Jag kommer inte bära jackan när det regnar men det kan ju hända att man råkar ut för regn ändå. Är det värt det att impregnera jackan och vad för slags spray kör man då, samma som till skor?

jj12101346_bonebrown_176125.jpg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena!
Jag köpte en mockajacka häromdagen (se bild nedan) och jag undrar helt enkelt om någon har några skötseltips när det gäller sådana här jackor. Jag kommer inte bära jackan när det regnar men det kan ju hända att man råkar ut för regn ändå. Är det värt det att impregnera jackan och vad för slags spray kör man då, samma som till skor?

jj12101346_bonebrown_176125.jpg

Absolut ska du det! Impregneringen skyddar även mot smuts. Köp en mockakam och genomskinlig/transparant impregnering
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tjena!
Jag köpte en mockajacka häromdagen (se bild nedan) och jag undrar helt enkelt om någon har några skötseltips när det gäller sådana här jackor. Jag kommer inte bära jackan när det regnar men det kan ju hända att man råkar ut för regn ändå. Är det värt det att impregnera jackan och vad för slags spray kör man då, samma som till skor?

Absolut ska du det! Impregneringen skyddar även mot smuts. Köp en mockakam och genomskinlig/transparant impregnering

Finns inget bättre än Saphir!

Nu kan minnet svika mig men jag har för mig att just detta togs upp i Kingpodden. @Whedda hade frågat om impregnering när han inhandlade sin fantastiska mockajacka från Stòffa och blev då avrådd från detta? Om detta gäller just den jackan eller generellt alla mockajackor låter jag vara osagt.

Då jag själv nyligen investerat i en mycket trevlig mockajacka så vill även jag ha svar på denna fråga.
 

Whedda

Rolex
Nu kan minnet svika mig men jag har för mig att just detta togs upp i Kingpodden. @Whedda hade frågat om impregnering när han inhandlade sin fantastiska mockajacka från Stòffa och blev då avrådd från detta? Om detta gäller just den jackan eller generellt alla mockajackor låter jag vara osagt.

Då jag själv nyligen investerat i en mycket trevlig mockajacka så vill även jag ha svar på denna fråga.

I fallet med Stòffa så stämmer det men det beror främst på hur de klipper ner mockans fibrer. Den är bäst att borsta upp med en hästhårsborste/klädborste.

I vissa andra fall kan man använda Super Invulner men det beror helt på vad det är för produkt och mocka. Helt vatten/smutsavstötande kan man inte få dem.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror att mocka alltid mår bättre utan produkter men jag tror även att mocka mår ännu bättre utan att bli utsatt för fukt/skit

Min mockajacka mår väldigt bra trots att jag impregnerat den många gånger.

Ni alla vet väl hur era obrydda polares mockaskor såg ut efter ett halvårs användande?
 
Topp