J. Lindeberg, ganska slutsåld på de flesta ställen.Snygg. Märke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
J. Lindeberg, ganska slutsåld på de flesta ställen.Snygg. Märke?
Det kan jag tänka migJ. Lindeberg, ganska slutsåld på de flesta ställen.
Freemans Sporting Club var bra för några år sedan åtminstone. Det som inte är sytt på Manhattan är från Japan. Dyrt men inte Loro PianaFråga: nån som kan bra herrshopping i Ny? Allt från klassiskt till direkt mode är intressant men inte(!) flagship stores! Gärna personliga butiker med typ handplockade prylar.
Prisnivå: medel till övre medel. (Inte Zara, inte Loro Piana).
Snygg. Märke?
Var i NY för ett tag sen och gjorde därefter en liten (personlig) guide. Hör av dig via PM om du vill ta del av den.Fråga: nån som kan bra herrshopping i Ny? Allt från klassiskt till direkt mode är intressant men inte(!) flagship stores! Gärna personliga butiker med typ handplockade prylar.
Prisnivå: medel till övre medel. (Inte Zara, inte Loro Piana).
Var i NY för ett tag sen och gjorde därefter en liten (personlig) guide. Hör av dig via PM om du vill ta del av den.
SåklartDu har PM! Stort tack!
Skulle gärna själv få tips på detta, har päls på bröstet som syns lite väl mycket...Tips på vita linnesljortor som inte är så tunna att man ser igenom
Jag är mörk så jag syns liksom igenom![]()
Massimo dutti hade I sin kollektion förra året. Kanske finns kvarSkulle gärna själv få tips på detta, har päls på bröstet som syns lite väl mycket...
Njae. Inte mer "uppklätt". Däremot kan en klockren kombo av kavaj och uddabyxa vara "snyggare" än full kostym, men det är ju en annan sak. Känner mig för övrigt snyggare i min Belstaff Roadmaster och jeans än i kostym men det kanske inte hör hit.Gjorde en reflektion idag, jag insåg att för ter dig udda byxor (ull) och kavaj som mer "uppklätt" än kostym på något sätt. Vet inte om det är det faktum att det känns som att mer tanke ligger bakom, en kostym kan alla slänga på men hitta udda byxor och i en färg som passar osv känns mycket ner medvetet och därför troligen mer dressat.
Någon mer som reflekterat över detta eller hur ni reagerar på den klädseln jämfört med kostym?
För mig handlar det uteslutande om bäraren. Har denne koll och fantasi spelar det ingen roll vad han bär, det blir nästan alltid bättre än en utan koll och fantasi. DOCK är det så att om man vet med sig att man inte har koll så är det bättre att hålla sig till ett fåtal välsittande kostymer istället för att försöka matcha byxor och kavajer...Gjorde en reflektion idag, jag insåg att för ter dig udda byxor (ull) och kavaj som mer "uppklätt" än kostym på något sätt. Vet inte om det är det faktum att det känns som att mer tanke ligger bakom, en kostym kan alla slänga på men hitta udda byxor och i en färg som passar osv känns mycket ner medvetet och därför troligen mer dressat.
Någon mer som reflekterat över detta eller hur ni reagerar på den klädseln jämfört med kostym?
Håller med om att det är roligare att klä sig så och att det kräver mer tanke bakom kombinationen. Kostym är mer som en uniform.Gjorde en reflektion idag, jag insåg att för ter dig udda byxor (ull) och kavaj som mer "uppklätt" än kostym på något sätt. Vet inte om det är det faktum att det känns som att mer tanke ligger bakom, en kostym kan alla slänga på men hitta udda byxor och i en färg som passar osv känns mycket ner medvetet och därför troligen mer dressat.
asos har massssor. Sök bomber suede baraLetar efter en mockajacka, typ i stil med dessa: https://www.kickstarter.com/project...-jackets-without-the-luxury-ma?ref=nav_search
Budget: 2500kr
Tips mottages tacksamt!![]()
Letar efter en mockajacka, typ i stil med dessa: https://www.kickstarter.com/project...-jackets-without-the-luxury-ma?ref=nav_search
Budget: 2500kr
Tips mottages tacksamt!![]()
Misstänker att Nudie i Göteborg kan hjälpa dig med det. Nudie repair shop på Drottninggatan 49 eller Vallgatan 15.Behöver minska midjan på ett par Nudiejeans. Vilken skräddare rekommenderas i Göteborg?
Tyvärr inte, särskilt inte med färgad skjorta. Sen är det ju alltid upp till dig självJag skall på 50 års fest och klädseln är smoking eller svart kavaj, kommer jag undan med mörk kostym och färgad skjorta?
Tyvärr inte, särskilt inte med färgad skjorta. Sen är det ju alltid upp till dig själv![]()
Jag skall på 50 års fest och klädseln är smoking eller svart kavaj, kommer jag undan med mörk kostym och färgad skjorta?
Ok, tack! Jag respekterar arrangörens önskningar om klädsel, så då får jag ta något annat.Tyvärr inte, särskilt inte med färgad skjorta. Sen är det ju alltid upp till dig själv![]()
En anledning att köpa det ballaste plagget en man kan ha juJag skall på 50 års fest och klädseln är smoking eller svart kavaj, kommer jag undan med mörk kostym och färgad skjorta?
Nu finns det ju ingen etablerad klädkod för "svart kavaj" så det lär vara fler som får problem att tolka.Jag skall på 50 års fest och klädseln är smoking eller svart kavaj, kommer jag undan med mörk kostym och färgad skjorta?
Känns som att det i många lägen är en bra idé att pejla med de som arrangerar för att se vad de menar.Nu finns det ju ingen etablerad klädkod för "svart kavaj" så det lär vara fler som får problem att tolka.
Men det är smoking eller i nödfall supermörk kostym med vit skjorta som gäller. Inga knasiga färger.
Japp. Favoriten är "sommarfin"...Känns som att det i många lägen är en bra idé att pejla med de som arrangerar för att se vad de menar.
Gissar att många som hostar en fest inte har koll på vad de olika klädkoderna de facto innebär.