• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 5780

Guest
Där jag är ute på djupt vatten
Jag vet inte skillnaden :)
Eller tänkte du mer på att Jacob C främst är ett dyr marknadsföringsprodukt och inte kvalité ?
Typ så. Det finns många andra att välja på där du betalar för kvaliteten på produkten och inte en designer.
 

Frourez

Omega
Där jag är ute på djupt vatten
Jag vet inte skillnaden :)
Eller tänkte du mer på att Jacob C främst är ett dyr marknadsföringsprodukt och inte kvalité ?
Jag kör otvättade/raw och skulle jag köpt tvättade så hade de blivit OrSlow, Incotex eller Replay. Fast grejen är att du ska hitta en passform du trivs bra i.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Efter flera år av snack... Nu är det dags! Nåja, snart. Hösten 2017.

IMG_0424.PNG


Fast Google Maps visar fel adress...
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
När ändå klädkoder var på tapeten nån sida bak. Bjuden på bröllop i sommar. Klädkod: Kavaj. Vad skulle ni ha?
Tycker det är en lite luddig klädkod! Så tar gärna emot tips och idéer. Jag gillar smoking. Det är den bästa klädkoden, går inte göra fel (eller mer att det är lätt att göra rätt).
 

Zingo

Rolex
När ändå klädkoder var på tapeten nån sida bak. Bjuden på bröllop i sommar. Klädkod: Kavaj. Vad skulle ni ha?
Tycker det är en lite luddig klädkod! Så tar gärna emot tips och idéer. Jag gillar smoking. Det är den bästa klädkoden, går inte göra fel (eller mer att det är lätt att göra rätt).
Ska du vara safe så kör på kostym. Skulle luska lite vad de har förväntat sig då det är ett sommarbröllop så finns ju många trevliga alternativ i linne, blazer mm som kan vara stiligt, somrigt och passande. Men checka lite närmare vad de har tänkt sig (typ vad ska herrn bära själv?), skulle jag gjort.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Ska du vara safe så kör på kostym. Skulle luska lite vad de har förväntat sig då det är ett sommarbröllop så finns ju många trevliga alternativ i linne, blazer mm som kan vara stiligt, somrigt och passande. Men checka lite närmare vad de har tänkt sig (typ vad ska herrn bära själv?), skulle jag gjort.
Ja, kostym känns ju som ett säkert kort, absolut. Känns som att klädkoden bjuder in till lite större utsvävningar dock vilket känns kul. Skulle gärna "investera" i ett par såna byxor som @kalufsen har. Tycker det är svinsnyggt, särskilt till såna skor som ovan, men inget jag använder till vardags direkt. Sen en udda kavaj/blazer till det.
 

kalufsen

Panerai
Ja, kostym känns ju som ett säkert kort, absolut. Känns som att klädkoden bjuder in till lite större utsvävningar dock vilket känns kul. Skulle gärna "investera" i ett par såna byxor som @kalufsen har. Tycker det är svinsnyggt, särskilt till såna skor som ovan, men inget jag använder till vardags direkt. Sen en udda kavaj/blazer till det.
Tack för de fina orden. Tips, om du planerar att köpa ett par så tänk på att ledtiden är 4 veckor, kan beställas en helg varje månad när Stoffa är på besök hos Marcus Malmborg.

Skall själv på bröllop i Augusti och valde att sy upp en kostym hos Saman Amel. Min sista vecka att bestämma/beställa för att få hem den i tid (Kommer i mitten/slutet av Juni) var förra veckan och detta beror ju självklart inte på att italienare är lata (bara lite :D) utan för att även de tar semester och stänger ner och allt som inte är klart flyttas fram till sent Augusti/September :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Tack för de fina orden. Tips, om du planerar att köpa ett par så tänk på att ledtiden är 4 veckor, kan beställas en helg varje månad när Stoffa är på besök hos Marcus Malmborg.

Skall själv på bröllop i Augusti och valde att sy upp en kostym hos Saman Amel. Min sista vecka att bestämma/beställa för att få hem den i tid (Kommer i mitten/slutet av Juni) var förra veckan och detta beror ju självklart inte på att italienare är lata (bara lite :D) utan för att även de tar semester och stänger ner och allt som inte är klart flyttas fram till sent Augusti/September :)
Tack för tipset! Kommer nog inte vara så företagsam att jag kommer skaffa just Stoffa-byxor. Menade mest byxor i den stilen. :) Skulle gärna sy upp men är inte så ambitiös när det kommer till kläder även om jag skulle vilja. Jag gillar att "klä upp mig" men det slutar mest med att jag skrotar runt i sneakers och jeans i vilket fall. Så det känns lite som att kasta pärlor åt svin. ;) Ska också på bröllop i augusti, hoppas det inte är samma för då får man väl stå och skämmas :D ;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
När ändå klädkoder var på tapeten nån sida bak. Bjuden på bröllop i sommar. Klädkod: Kavaj. Vad skulle ni ha?
Tycker det är en lite luddig klädkod! Så tar gärna emot tips och idéer. Jag gillar smoking. Det är den bästa klädkoden, går inte göra fel (eller mer att det är lätt att göra rätt).
Klädsel kavaj betyder kostym och slips.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
När ändå klädkoder var på tapeten nån sida bak. Bjuden på bröllop i sommar. Klädkod: Kavaj. Vad skulle ni ha?
Tycker det är en lite luddig klädkod! Så tar gärna emot tips och idéer. Jag gillar smoking. Det är den bästa klädkoden, går inte göra fel (eller mer att det är lätt att göra rätt).

Ja, verkar så. Men man kan köra en ljus då antar jag?

Absolut, där ligger skillnaden emot "mörk kostym".
Traditionellt sett betyder "Kavaj" en kostym i en mörk nyans (mörkgrå, marin, etc) men det där har ju urholkats genom åren. Är det sommarbröllop kan du gott köra en ljusare kostym. Så länge det är en hel kostym är du safe.

Mitt råd är dock att skippa (om du nu tänkt det) den lite spexigare skjortan. Inga blom-, paisley- eller andra mönstrade skjortor. Kör på vit. Har du självförtroende och vågar trotsa risken för svettringar kan du köra ljusblå också. Och om du tänkt köra fluga, knyt den själv! Det är bara barn som kommer undan med färdigknutna flugor ;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Traditionellt sett betyder "Kavaj" en kostym i en mörk nyans (mörkgrå, marin, etc) men det där har ju urholkats genom åren. Är det sommarbröllop kan du gott köra en ljusare kostym. Så länge det är en hel kostym är du safe.

Mitt råd är dock att skippa (om du nu tänkt det) den lite spexigare skjortan. Inga blom-, paisley- eller andra mönstrade skjortor. Kör på vit. Har du självförtroende och vågar trotsa risken för svettringar kan du köra ljusblå också. Och om du tänkt köra fluga, knyt den själv! Det är bara barn som kommer undan med färdigknutna flugor ;)
håller helt med, förutom angående flugan. Ingen fluga till kostym. Fluga har man till smoking el frack.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Traditionellt sett betyder "Kavaj" en kostym i en mörk nyans (mörkgrå, marin, etc) men det där har ju urholkats genom åren. Är det sommarbröllop kan du gott köra en ljusare kostym. Så länge det är en hel kostym är du safe.

Mitt råd är dock att skippa (om du nu tänkt det) den lite spexigare skjortan. Inga blom-, paisley- eller andra mönstrade skjortor. Kör på vit. Har du självförtroende och vågar trotsa risken för svettringar kan du köra ljusblå också. Och om du tänkt köra fluga, knyt den själv! Det är bara barn som kommer undan med färdigknutna flugor ;)
Haha tack för råden.
Knyta fluga kan jag faktiskt. Föredrar dock slips till kostym.
Behöver inte oroa dig för cirkusskjortor heller :)

Tror jag ska satsa på någon blå kostym iallafall men mer "klarblå".
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha tack för råden.
Knyta fluga kan jag faktiskt. Föredrar dock slips till kostym.
Behöver inte oroa dig för cirkusskjortor heller :)

Tror jag ska satsa på någon blå kostym iallafall men mer "klarblå".

Nu kan du redan, men för alla andra - denna film med Luca Rubinacci revolutionerade mitt flygknytande. Från att svära i 45 minuter till att ha det avklarat på nolltid:
 
Topp