Japp. Favoriten är "sommarfin"...
Sommarfin är favoriten. Ett par sköna Foppatofflor, ett par gamla badbrallor och en reklamtischa från Estrella så är man hemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp. Favoriten är "sommarfin"...
Den har jag till ett bröllop som jag är bjuden på i juli.Japp. Favoriten är "sommarfin"...
Har du beställt en eller två pizzor? Samt är det med- eller utan burkchampinjoner?24 grader i Gbg just!
På väg mot pizzerian.
![]()
Har du beställt en eller två pizzor? Samt är det med- eller utan burkchampinjoner?
Och så vet man att om man fixar sig lite och glider in i kostym+slips så står brudens släktingar från Kåddaböketräsk där i nytvättade foppatofflor och ljusa jeans med pressveck.Den har jag till ett bröllop som jag är bjuden på i juli.
Och så vet man att om man fixar sig lite och glider in i kostym+slips så står brudens släktingar från Kåddaböketräsk där i nytvättade foppatofflor och ljusa jeans med pressveck.
Var på ett barndop förra sommaren. En salig blandning med hel spektrat från Hawaiiskjorta och finaste gåbortsjeansen från Levi's, till svart kostym, med citrongul skjorta och kulört fluga som matchade mannens bättre hälfts klänning...Eeexakt vad som hänt mig...![]()
Nästa gång ska jag ha "sober klädsel" som klädkod, ha dörrvakt och vara stenhård med klädkoden när jag släpper in folk...Var på ett barndop förra sommaren. En salig blandning med hel spektrat från Hawaiiskjorta och finaste gåbortsjeansen från Levi's, till svart kostym, med citrongul skjorta och kulört fluga som matchade mannens bättre hälfts klänning...
Fick lätt migrän.
Ja då har de verkligen skrivit fel i inbjudan. (Smoking och mörk kavaj eller vad det stod)Pratade med festfixaren nu och det var helt ok med valfri kostym.Denna klädsel gäller vid ett bröllop i sommar![]()
![]()
Folk är fan inte riktigt kloka.Pratade med festfixaren nu och det var helt ok med valfri kostym.Denna klädsel gäller vid ett bröllop i sommar![]()
![]()
Visst kan det vara helt ok med avslappnad klädsel.Tycker "sommarfin" och liknande är rätt sympatiskt, bara man känner sig själv snygg så är det ok liksom. All snobbism sätter ribborna högt.
Genom att tex inte ange någon klädkod alls.Visst kan det vara helt ok med avslappnad klädsel.
Men det är bara korkat och en smula okunnigt att förvirra sina gäster med en klädkod som man hittat på själv.
Vill man att gästerna ska kunna komma precis hipp som happ och i valfri mundering så bör man kunna uttrycka det bättre än "sommarfin" eller liknande ludd.
Rätt färg?Testar lyckan bland er klädkonnässörer här på forumet!
Jag är på jakt efter en Canali slips, den på bilden under, tyvärr slut på diverse ställen jag varit runt på i Göteborg samt de e-handlare jag lyckats lokalisera.
Det råkar inte vara någon som sitter på en sådan till salu här alternativt vet var man ska leta? Ska på bröllop och den andre bestman vill prompt ha en likadan!
Tack på förhand!
![]()
Ska man vara petig betyder det högtidsdräkt. Men det är nog inget större problem idag.Genom att tex inte ange någon klädkod alls.
Nä misstänker nog att ytterst få idag gör den tolkningen. I varje fall i kretsar där man har svårt att re ut ens de "vanliga" koderna. Men man vet ju aldrigSka man vara petig betyder det högtidsdräkt. Men det är nog inget större problem idag.
Det där gillar jag inte alls. Om man bjuder på finare kalas (jubileum, bröllop, etc) bör man ange klädkod. Annars ska gästerna gissa och då går det som det går; farbror Lars står där i jeans och piké samtidigt som polaren Anders anländer i sin finaste kostym. Förmodligen obekvämt för båda...Genom att tex inte ange någon klädkod alls.
Anledningen till att jag skrev det var att vissa envisas med att ange tex "sommarfin" och dyl och då anser jag att man lika gärna kan strunta i att skriva något överhuvudtaget pga av just det du nämner.Det där gillar jag inte alls. Om man bjuder på finare kalas (jubileum, bröllop, etc) bör man ange klädkod. Annars ska gästerna gissa och då går det som det går; farbror Lars står där i jeans och piké samtidigt som polaren Anders anländer i sin finaste kostym. Förmodligen obekvämt för båda...
Klädsel: Djursholm chicAnledningen till att jag skrev det var att vissa envisas med att ange tex "sommarfin" och dyl och då anser jag att man lika gärna kan strunta i att skriva något överhuvudtaget pga av just det du nämner.
Anledningen till att jag skrev det var att vissa envisas med att ange tex "sommarfin" och dyl och då anser jag att man lika gärna kan strunta i att skriva något överhuvudtaget pga av just det du nämner.
Hittade denna om du är intresserad och är en storlek M.Det kan jag tänka mig
Klippte faktiskt en från HM! 349kr väldigt nöjdHittade denna om du är intresserad och är en storlek M.
https://nlyman.com/se/kläder-för-mä...gclsrc=aw.ds&dclid=CIOuy9q429MCFdnOsgodMP0LqA
Då kan man väl skriva just detHur ska man göra då om man vill att folk kammar sig och borstar tänderna men inte behöver dra på den gamle studentkostymen?
Lyx eller ej, estetiskt sett så är det inte vackert.Någon som använder Jens från Jacob Cohen?
För mig är jeans "brukskläder" som jag använder till allt vardagligt
Men hur är lyxjeabs eller vad man ska kalla det?
Vill du ha bra denim eller dyr denim? Det är nämligen inte samma sak...Någon som använder Jens från Jacob Cohen?
För mig är jeans "brukskläder" som jag använder till allt vardagligt
Men hur är lyxjeabs eller vad man ska kalla det?