• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Alarik

Audemars
2-Faktor
24 grader i Gbg just!
På väg mot pizzerian.

IMG_3019.JPG
 
D

Deleted member 5780

Guest
Eeexakt vad som hänt mig... :D
Var på ett barndop förra sommaren. En salig blandning med hel spektrat från Hawaiiskjorta och finaste gåbortsjeansen från Levi's, till svart kostym, med citrongul skjorta och kulört fluga som matchade mannens bättre hälfts klänning...
Fick lätt migrän.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Var på ett barndop förra sommaren. En salig blandning med hel spektrat från Hawaiiskjorta och finaste gåbortsjeansen från Levi's, till svart kostym, med citrongul skjorta och kulört fluga som matchade mannens bättre hälfts klänning...
Fick lätt migrän.
Nästa gång ska jag ha "sober klädsel" som klädkod, ha dörrvakt och vara stenhård med klädkoden när jag släpper in folk...
 

The lord

Audemars
Pratade med festfixaren nu och det var helt ok med valfri kostym.
IMG_20170505_200954.jpg
Denna klädsel gäller vid ett bröllop i sommar:confused:
 

POO

Panerai
Tycker "sommarfin" och liknande är rätt sympatiskt, bara man känner sig själv snygg så är det ok liksom. All snobbism sätter ribborna högt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tycker "sommarfin" och liknande är rätt sympatiskt, bara man känner sig själv snygg så är det ok liksom. All snobbism sätter ribborna högt.
Visst kan det vara helt ok med avslappnad klädsel.
Men det är bara korkat och en smula okunnigt att förvirra sina gäster med en klädkod som man hittat på själv.
Vill man att gästerna ska kunna komma precis hipp som happ och i valfri mundering så bör man kunna uttrycka det bättre än "sommarfin" eller liknande ludd.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Testar lyckan bland er klädkonnässörer här på forumet!
Jag är på jakt efter en Canali slips, den på bilden under, tyvärr slut på diverse ställen jag varit runt på i Göteborg samt de e-handlare jag lyckats lokalisera.
Det råkar inte vara någon som sitter på en sådan till salu här alternativt vet var man ska leta? Ska på bröllop och den andre bestman vill prompt ha en likadan!
Tack på förhand!
Slipsen.jpg
Rätt färg?
http://m.ebay.com/itm/auth-CANALI-n...%3Ada3be53815b0a9c4f05a0c16fffde846%7Ciid%3A5
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Genom att tex inte ange någon klädkod alls.
Det där gillar jag inte alls. Om man bjuder på finare kalas (jubileum, bröllop, etc) bör man ange klädkod. Annars ska gästerna gissa och då går det som det går; farbror Lars står där i jeans och piké samtidigt som polaren Anders anländer i sin finaste kostym. Förmodligen obekvämt för båda...
 
Det där gillar jag inte alls. Om man bjuder på finare kalas (jubileum, bröllop, etc) bör man ange klädkod. Annars ska gästerna gissa och då går det som det går; farbror Lars står där i jeans och piké samtidigt som polaren Anders anländer i sin finaste kostym. Förmodligen obekvämt för båda...
Anledningen till att jag skrev det var att vissa envisas med att ange tex "sommarfin" och dyl och då anser jag att man lika gärna kan strunta i att skriva något överhuvudtaget pga av just det du nämner.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Själv älskar jag att bryta mot normer och köra min egen "grejj"
34mm klocka på läderband och vita strumpor.
Z4y8sTl.jpg

Har ingen utpräglad stil utan rockar allt som kommer i min väg.
Kanske är så att jag inte har någon stil alls? ;)
 
Hur ska man göra då om man vill att folk kammar sig och borstar tänderna men inte behöver dra på den gamle studentkostymen?
Då kan man väl skriva just det ;)

Min gissning är att står det inget om klädkod kommer folk att ta det de är bekväma i och således blir det ungefär som sommarfin. Sommarfin har ju samma inbyggda problematik att för mig innebär det kostym eller udda kavaj medan det för någon annan kan betyda chinos shorts och piké.
Att man sedan har en viss grundnivå om man går på ett bröllop eller dyl förutsätter jag dvs tvättad och ren.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Någon som använder Jens från Jacob Cohen?
För mig är jeans "brukskläder" som jag använder till allt vardagligt
Men hur är lyxjeabs eller vad man ska kalla det?
 
Topp