• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag vill nog ändå lägga in mitt veto här. Även jag en gift man men mitt intresse för kläder har varat sen ungdomens glada dagar. Visst 17 har mitt "yttre" varit ett skäl till fler tillfälliga dambesök än jag vågar yttra samt en del längre förhållanden. Dock kan jag lova dej att så fort jag träffat samma tjej i mer än en månad så har dom lessnat på mitt intresse o tyckt att jag inte behöver lägga ner så mycket tid o pengar på kläder/skor o dylikt. Min fru i övrigt blir snarare sur över varje nytt plagg som dyker upp..
Så bottnar mitt intresse enkom för damernas skull??
Nja, snarare för mitt eget behag.
Fåfängans skull då??
Nja, tror ej heller att en random "brud" ser skillnad på ett plagg sytt i Kina eller Italien. Det är mest för min egen skull o mitt intresse jag väljer plagg som tillverkas i Europa.
Långt utläggmen hoppas du förstår min poäng:)
Helt med. Men det finns ju grader i helvetet. Fråga frugan om det vore ok om du körde wifebeaterlinne och mjukis på stan.

För att vidareutveckla mitt resonemang så är jag heller ej ute för att imponera på min omgivning med mina kläder/skor/klockor. Skrivit tidigare om hur få, om ens nån, på min gamla skola eller arbetsplats ens har en aning om vad jag har haft på mej o jag kunde knappast bry mej heller. Det är inte för min omgivnings skull jag väljer en tröja av kvalitét framför 5st från HM..
Däremot att få dela sin passion på forum likt ks med likasinnade är ju bara kul?

Helt med. Men det finns ju grader i helvetet. Fråga frugan om det vore ok om du körde wifebeaterlinne och mjukis på stan.
Mjukisar använder jag extremt sällan, de fåtal jag haft har jag antingen fått från min fru, nåt ex eller tidigare fotbolls klubb haha.
Tacka vet jag ett par manchesterbyxor o mysa i!!!!
Har jag nån gång gått i linne? Jo tack, var väldigt poppis i början av 2000-talet o minns att kombon Levi's Vintage 501'or med vitt eller svart ribbat D&G linne användes ofta:)
Men förstår din vinkel även om jag nästan kan lova dej att min fru hellre skulle välja den i byte mot mitt intresse av kläder/skor/klockor;)

Midsommar chill! Incotex, Corgi, Superga, Private White V.C. o John Smedley:)
Heritage Conquest på nato..
IMG_7619.JPG

Nu förstår jag inte alls...?
Tror 99,99% av det som diskuteras på detta forum i slutändan handlar om att få ligga. Oavsett om det är en pimpinett faiblesse för fräscha brallor från obskyra italienska designers eller en roseguldsdaytona så är slutmålet nästan alltid att hävda sig, pinka revir eller bara framställa sig som allmänt snygg och lyckad inför det motsatta könet (eller samma kön om man nu gillar det).
Och det är väl ok och bara helt naturligt. Men försök inte låtsas som att du "älskar kläder för deras egen skull" eller något sånt.

Tror vi lever i helt olika världar du och jag. I min blir ingen imponerad av obskyra Italienska tillverkare eller rosegulds-Daytonas. Tvärt om lär du riskera att uppfattas som rejält okreddig och gubbig.

Och inte fan gillar min fru eller brudarna det heller. Du kommer betydligt längre i en svart T-shirt och svarta jeans utan klocka än i dyra klockor och kostym.

Men nu råkar jag gilla dubbelknäppta kavajer (min fru gör det inte) och en dressad stil. Vem försöker jag ställa in mig hos/imponera på?

Tror vi lever i helt olika världar du och jag. I min blir ingen imponerad av obskyra Italienska tillverkare eller rosegulds-Daytonas. Tvärt om lär du riskera att uppfattas som rejält okreddig och gubbig.

Och inte fan gillar min fru eller brudarna det heller. Du kommer betydligt längre i en svart T-shirt och svarta jeans utan klocka än i dyra klockor och kostym.

Men nu råkar jag gilla dubbelknäppta kavajer (min fru gör det inte) och en dressad stil. Vem försöker jag ställa in mig hos/imponera på?
Nu var det ju inte meningen att varenda stilguru med självaktning skulle känna sig pissad på av mitt inlägg. Eller försöka lägga ord i mun på mig - i min värld är det inte heller särkilt kreddigt med en Daytona men det finns såklart tendenser runtomkring som liknar det. Men du vidhåller alltså att ditt intresse för kläder, klockor, grooming (eller vad du nu gör som syns utåt) är helt för din egen skull och din förkärlek till god form och stil, och att din omgivning kvittar? Grattis, du är mognare än stora delar av resten av befolkningen.

Nu var det ju inte meningen att varenda stilguru med självaktning skulle känna sig pissad på av mitt inlägg. Eller försöka lägga ord i mun på mig - i min värld är det inte heller särkilt kreddigt med en Daytona men det finns såklart tendenser runtomkring som liknar det. Men du vidhåller alltså att ditt intresse för kläder, klockor, grooming (eller vad du nu gör som syns utåt) är helt för din egen skull och din förkärlek till god form och stil, och att din omgivning kvittar? Grattis, du är mognare än stora delar av resten av befolkningen.

Ja för fan! Ingen jävel blir väl imponerad av klockor? Snarare att det är kufigt/nördigt. Att flasha pengar känns för övrigt jävligt 2003. (Pappa betalar typ).

Detsamma gäller kläderna - några av mina anställda frågade var jag lagt anti-rynk-cremen när jag hade kostym på jobbet senast.

Med det sagt har du absolut en poäng i att det är vanligt att vilja imponera på sin omgivning - det gäller kreddfolket också (men på annat sätt än att visa prylar). Men det är inte svart eller vitt.

Nu förstår jag inte alls...?
Tror 99,99% av det som diskuteras på detta forum i slutändan handlar om att få ligga. Oavsett om det är en pimpinett faiblesse för fräscha brallor från obskyra italienska designers eller en roseguldsdaytona så är slutmålet nästan alltid att hävda sig, pinka revir eller bara framställa sig som allmänt snygg och lyckad inför det motsatta könet (eller samma kön om man nu gillar det).
Och det är väl ok och bara helt naturligt. Men försök inte låtsas som att du "älskar kläder för deras egen skull" eller något sånt.
Freud, är det du?

En mer korrekt analys vore nog att hävda sig gentemot samma kön, åtminstone enligt diverse studier jag inte orkar leta fram. Eller bara intresse, det är ju trots allt ett nördforum vi huserar på :)

Riktigt bra! Är ute efter par precis likadana! Märke och modell?
Tycker det ser ut som stoffa
Bläck i Linne+bomull, jag har samma byxa själv. Kunde dock inte hitta dem i onlinesortimentet när jag kollade tidigare idag, finns kanske kvar i butik? :)

Edit: Geraldo heter modellen - googlar man får man upp bilder och länk till MQs hemsida, men när man väl klickar på länken kommer man ingen vart.

Bläck i Linne+bomull, jag har samma byxa själv. Kunde dock inte hitta dem i onlinesortimentet när jag kollade tidigare idag, finns kanske kvar i butik? :)

Edit: Geraldo heter modellen - googlar man får man upp bilder och länk till MQs hemsida, men när man väl klickar på länken kommer man ingen vart.
Stort tack! Får leta lite! :)

Tycker vi läggerner stridsyxorna o istället kommer överrens om att det kort o gott är jävligt kul med ett intresse för kläder o skor. Obskyrt, övermodigt, rätt eller fel, orsaker o dylikt känns betydelselöst. Det är det gemensamma intresset (utöver klockor) som gör att vi hänger här o delar med oss:)

Ray
Jag skulle nog välja en mer klassisk färg på glaset:)
Min röst faller på klassiska Ray Ban Wayfarer med g15-linsen i tortoise.

Otroligt mångsidiga, tidlösa och fungerar till mycket i min garderob i alla fall.

IMG_2069.JPG

Som Janne säger, en mer klassisk färg på linsen och även ramen om du frågar mig. Jag tror att modellen du kikar på kan kännas daterad in the looong run. Däremot är modellen nedan beprövad sedan långt tillbaka.

Men som alltid... Du ska bära grejerna - inte jag.

IMG_2070.JPG

Ni har såklart helt rätt! Men jag har "vanliga Rajbans" så tanken var lite att ha ett roligt alternativ, men det kanske är för mycket ändå :blackeye:

fan är det bara jag som erkänner att the end game är att få ligga ;)

Är väll många med ok egna kvaliteter som får ligga oavsett, och då kan ta ut svängarna för egen skull.

Att strutta omkring som en påfågel och flasha med fjädrar för att imponera på andra känns lite tragiskt.

Är väll många med ok egna kvaliteter som får ligga oavsett, och då kan ta ut svängarna för egen skull.

Att strutta omkring som en påfågel och flasha med fjädrar för att imponera på andra känns lite tragiskt.
Nej jag fäller bara ut mina fjädrar när det behövs. För min egen skull. :)

Fick precis hem dessa som tyvärr var lite för stora:(
IMG_7638.JPG

Navy Camp Moc från GH Bass, åker ut på sälj tills imorn då jag skickar tebax dom..

Tillbaka
Topp