• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Portofino

Panerai
Är inte så säker, tror en mockajacka från stoffa ofta hamnar kring 15, kostymer på b&t börjar strax över 20 så jacka tror jag ligger ungefär samma.
Deras field jacket låg förra året 1700 $ i mocka. Jag har deras flight jacket i mocka. Den gick på ca 1500$ har jag för mig. I linne och bomull är de väsentligt billigare. Har för mig att deras field jacket i bomull låg på 1000$.
 
  • Like
Reactions: Oew

Oew

Rolex
Deras field jacket låg förra året 1700 $ i mocka. Jag har deras flight jacket i mocka. Den gick på ca 1500$ har jag för mig. I linne och bomull är de väsentligt billigare. Har för mig att deras field jacket i bomull låg på 1000$.
Några bilder? Är mest sugen på en field jacket och tror det blir mocka
 

Oew

Rolex
Någon som har erfarenhet av Piké:erna från HM?
Det jag tänker på är, hur ser de ut efter en tvätt, har av erfarenhet sett att vissa av HMs plagg tappar passform helt efter vanlig tvätt.

http://www.hm.com/se/product/63056?article=63056-M&cm_vc=SEARCH#article=63056-L

http://www.hm.com/se/product/64457?article=64457-C&cm_vc=SEARCH#article=64457-D
Kan rekommendera deras lite dyrare pikéer i silkesblandning, väldigt lätt och tunt tyg som känns betydligt dyrare.
 

Portofino

Panerai
Några bilder? Är mest sugen på en field jacket och tror det blir mocka
En snabb selfie i hissen. Lite kasst ljus. Lite mer "choklad" irl.
IMG_3900.JPG
 

Whedda

Rolex
B&Tailor kör väl endast skräddarsytt så prisbilden ligger nog på det dubbla mot Stoffa. Fast @Whedda kanske kan skina lite av upplysningens ljus över det?

Skall jag vara ärlig är jag inte ens säker på om B&Tailor erbjuder skräddarsydda safarijackor utanför Sydkorea. Bäst är att kolla med Robin Pettersson som är svenska agenten.

Ett annat alternativ om man gillar välsydda safarijackor är Zaremba Bespoke som erbjuder en konfektionsmodell via hemsidan.

http://zarembastore.com/marki/zaremba-rtw/kurtka-safari-zaremba-made-to-order.html
 

Portofino

Panerai
  • Like
Reactions: Oew

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Det är faktiskt MQs egna märke Bläck. Modellen är Geraldo.
De är borttagna från hemsidan vad jag kan se, men finns fortfarande kvar i flera butiker. Men då på rean. Med lite tur finns dem i din storlek i en butik nära dig :)
Fick hjälp av @grodslukarenx lite längre upp i tråden, så lyckades faktiskt få tag på ett par idag. Väldigt nöjd är jag! Tack för inspirationen!:D
 

Psykel

Patek
fan är det bara jag som erkänner att the end game är att få ligga ;)
Nu är jag mer flanellskjorta, jeans och kängor än kostym. Och jag bär vintageklockor som kostar under 1000kr och definitivt inga ädelmetalls-Rollar. Så jag kanske inte riktigt har rätten att uttala mig i den här tråden om just det här.
Men jag satsar fortfarande på kläder som jag tycker är snygga och som klär mig, dessutom kvalitetsplagg tillverkade i framför allt Japan och USA. Jag gör det dock helt för min egen skull. Jag är definitivt inte någon som blir spanad på på krogen och nån som jagar ragg är jag inte. Men att klä sig i nåt som en skicklig skräddare har satt ihop omsorgsfullt känns bra. Klockorna är helt och hållet nördhårdvara och inget som nån annan än mina lika klocknördiga kollegor bryr sig om.
Kortfattat: Vill jag ligga så har jag nog andra kvaliteter att framhäva än kläder och klockor. Skulle ändå inte vilja ligga med nån som gör det för att jag kanske skulle kunna ha pengar och inte för mig som person.
 

Oew

Rolex
Saks kör nu slutspurt på rean, manga grymma plagg som slumpas. Här några Eidos favoriter, skulle gärna köpt trapunton men måste hålla på klädköpen lite. Även Donegal-jackan är grymt prisvärd!

IMG_4772.PNG

IMG_4773.PNG

IMG_4774.PNG

IMG_4775.PNG

IMG_4776.PNG

Även en väldigt fin kavaj från luciano Barbera samt en GRYM mössa från gucci
IMG_4778.PNG

IMG_4777.PNG
 

MaxAnd

Omega
Saks kör nu slutspurt på rean, manga grymma plagg som slumpas. Här några Eidos favoriter, skulle gärna köpt trapunton men måste hålla på klädköpen lite. Även Donegal-jackan är grymt prisvärd!

IMG_4772.PNG

IMG_4773.PNG

IMG_4774.PNG

IMG_4775.PNG

IMG_4776.PNG

Även en väldigt fin kavaj från luciano Barbera samt en GRYM mössa från gucci
IMG_4778.PNG

IMG_4777.PNG
Hade jag sett någon med den huvudbonaden på stan, då hade jag misstänkt psykiskt störning. Tur vi alla är olika :angel:;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Saks kör nu slutspurt på rean, manga grymma plagg som slumpas. Här några Eidos favoriter, skulle gärna köpt trapunton men måste hålla på klädköpen lite. Även Donegal-jackan är grymt prisvärd!

IMG_4772.PNG

IMG_4773.PNG

IMG_4774.PNG

IMG_4775.PNG

IMG_4776.PNG

Även en väldigt fin kavaj från luciano Barbera samt en GRYM mössa från gucci
IMG_4778.PNG

IMG_4777.PNG
Fack. Den finns i min storlek och jag har kollat på den LÄNGE. Jag provade Marcus Malmborgs Palermo och den var på tok för tight skuren i ärmarna. Frågan är hur den här upplevs...
hgej.png
 

kalufsen

Panerai
Någon som besökt Linnegatan2 rea? Såg att de även reade ut crockett and jones, någon som vet vilka modeller samt vad för pris de reas ut för?
 
Topp