• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
De var också snygga, men gillar ghurka spännet. Var sugen på den skjortan ocksp, men har precis lagt en beställning på skjortor från Bauer så får hålla mig på den fronten.

Jag kompromissade... Eidos Wide-leg Embroidered Cotton Trousers. Otroligt prisvärt, landade under tusenlappen inklusive frakt.

Skärmavbild 2017-06-22 kl. 13.59.13.png
827736-navy-e1b879a5-.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest

Jag kompromissade... Eidos Wide-leg Embroidered Cotton Trousers. Otroligt prisvärt, landade under tusenlappen inklusive frakt.

Skärmavbild 2017-06-22 kl. 13.59.13.png
827736-navy-e1b879a5-.jpeg
Nu är jag visserligen både en halvgammal farbror och småstadsbo och inte heller bekväm i turban etc. Men när har man på sig de där? I en reenactment av Prince of Persia eller på Souken i Dubai? För inte fasiken lufsar man runt på gatan i Svea Rike med dessa?
 

Thursday

Omega
2-Faktor
Skapade en tråd om detta men blev rostad. Fel målgrupp kanske. Till er lite mer intresserade, vad tycker ni om ringar utanför vigseln?
Kul detalj?
(Citerat från mitt tidigare inlägg) "fjolligt" ?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nu är jag visserligen både en halvgammal farbror och småstadsbo och inte heller bekväm i turban etc. Men när har man på sig de där? I en reenactment av Prince of Persia eller på Souken i Dubai? För inte fasiken lufsar man runt på gatan i Svea Rike med dessa?
EXAKT så här tänker jag. Och det ska definitivt lufsas runt på Sveriges gator i dessa - utan en turban. Det gäller att inte bli förblindad av helheten, utan lyfta ut potentialen i grejerna.

HEJ.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Skapade en tråd om detta men blev rostad. Fel målgrupp kanske. Till er lite mer intresserade, vad tycker ni om ringar utanför vigseln?
Kul detalj?
(Citerat från mitt tidigare inlägg) "fjolligt" ?
Jag jobbar ju med att kränga smycken, så jag är partisk.
Men, känner du dig bekväm i allehanda smycken så ser det bra ut (som alla andra grejer).
Du kommer dock att få mycket mothugg här...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Allt behöver ju inte gå ut på att få ligga heller.
Nu förstår jag inte alls...?
Tror 99,99% av det som diskuteras på detta forum i slutändan handlar om att få ligga. Oavsett om det är en pimpinett faiblesse för fräscha brallor från obskyra italienska designers eller en roseguldsdaytona så är slutmålet nästan alltid att hävda sig, pinka revir eller bara framställa sig som allmänt snygg och lyckad inför det motsatta könet (eller samma kön om man nu gillar det).
Och det är väl ok och bara helt naturligt. Men försök inte låtsas som att du "älskar kläder för deras egen skull" eller något sånt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Nu förstår jag inte alls...?
Tror 99,99% av det som diskuteras på detta forum i slutändan handlar om att få ligga. Oavsett om det är en pimpinett faiblesse för fräscha brallor från obskyra italienska designers eller en roseguldsdaytona så är slutmålet nästan alltid att hävda sig, pinka revir eller bara framställa sig som allmänt snygg och lyckad inför det motsatta könet (eller samma kön om man nu gillar det).
Och det är väl ok och bara helt naturligt. Men försök inte låtsas som att du "älskar kläder för deras egen skull" eller något sånt.
Att framställa sig i sin bästa dager är väl knappast samma som att jobba på att få ligga? Är gift sedan sex år tillbaka och får ligga oavsett klädsel.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Nu förstår jag inte alls...?
Tror 99,99% av det som diskuteras på detta forum i slutändan handlar om att få ligga. Oavsett om det är en pimpinett faiblesse för fräscha brallor från obskyra italienska designers eller en roseguldsdaytona så är slutmålet nästan alltid att hävda sig, pinka revir eller bara framställa sig som allmänt snygg och lyckad inför det motsatta könet (eller samma kön om man nu gillar det).
Och det är väl ok och bara helt naturligt. Men försök inte låtsas som att du "älskar kläder för deras egen skull" eller något sånt.
Du är en dryg en, alla dagar. Men ack så rätt du har. Påstå annat är trams...

Hade jag dagligen fått ligga med vackra kvinnor utan att kämpa så hade jag bott under en kartong och varit odrägligt hög 24/7.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Att framställa sig i sin bästa dager är väl knappast samma som att jobba på att få ligga? Är gift sedan sex år tillbaka och får ligga oavsett klädsel.
Jag är också gift och monogam. Testa och se hur länge det varar om du börjar strunta i ditt yttre helt och hållet.

Jo, fåfänga har med ligga att göra även om vi gifta män vill intala oss att frugan älskar oss oavsett...
 

Oew

Rolex
Mina senaste projekt hann tyvärr inte bli klart innan semestern, utan de får vänta till senare i sommar när jag ska till värmen igen. I 35 gradig värme är det genomgående temat linne och silke.
Gårdagens
Byxor: Saman Amel
Piké: HM
Skor: Jimmy Choo
Väska: Valentino
thumb_DSC_0030_1024.jpg

Dagens:
Byxor: Tiger
Skjorta: HM
Skor: Lanvin
thumb_DSC_0166_1024.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag är också gift och monogam. Testa och se hur länge det varar om du börjar strunta i ditt yttre helt och hållet.

Jo, fåfänga har med ligga att göra även om vi gifta män vill intala oss att frugan älskar oss oavsett...
Jag vill nog ändå lägga in mitt veto här. Även jag en gift man men mitt intresse för kläder har varat sen ungdomens glada dagar. Visst 17 har mitt "yttre" varit ett skäl till fler tillfälliga dambesök än jag vågar yttra samt en del längre förhållanden. Dock kan jag lova dej att så fort jag träffat samma tjej i mer än en månad så har dom lessnat på mitt intresse o tyckt att jag inte behöver lägga ner så mycket tid o pengar på kläder/skor o dylikt. Min fru i övrigt blir snarare sur över varje nytt plagg som dyker upp..
Så bottnar mitt intresse enkom för damernas skull??
Nja, snarare för mitt eget behag.
Fåfängans skull då??
Nja, tror ej heller att en random "brud" ser skillnad på ett plagg sytt i Kina eller Italien. Det är mest för min egen skull o mitt intresse jag väljer plagg som tillverkas i Europa.
Långt utläggmen hoppas du förstår min poäng:)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag vill nog ändå lägga in mitt veto här. Även jag en gift man men mitt intresse för kläder har varat sen ungdomens glada dagar. Visst 17 har mitt "yttre" varit ett skäl till fler tillfälliga dambesök än jag vågar yttra samt en del längre förhållanden. Dock kan jag lova dej att så fort jag träffat samma tjej i mer än en månad så har dom lessnat på mitt intresse o tyckt att jag inte behöver lägga ner så mycket tid o pengar på kläder/skor o dylikt. Min fru i övrigt blir snarare sur över varje nytt plagg som dyker upp..
Så bottnar mitt intresse enkom för damernas skull??
Nja, snarare för mitt eget behag.
Fåfängans skull då??
Nja, tror ej heller att en random "brud" ser skillnad på ett plagg sytt i Kina eller Italien. Det är mest för min egen skull o mitt intresse jag väljer plagg som tillverkas i Europa.
Långt utläggmen hoppas du förstår min poäng:)
Amen.
 
Topp