• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Blev en rätt saftig beställning idag från Berg&Berg samt CoC. Förhoppningsvis även kläder som tål litegrann då jag behöver lite mer slittåliga kläder nu när man hämtar från dagis o ska ut o leka direkt:)

Om du inte har något emot det får du mer än gärna slänga upp en bild när den kommer, har själv sneglat ordentligt på den men är lite osäker på vad jag tycker om slagen.

image.jpeg
Kass bild, men men. Slagen är rätt rejäla ja :rolleyes:

Dagisgården är ett satans otyg. Har kostym på jobbet och kemtvättsräkningen har mångdubblats sedan kidsen började på dagis: som en bra far välkomnar man ju sina barn med öppna armar, grusiga/snoriga/vad du vill eller inte grusiga/snoriga/vad du vill, och accepterar att kostymen blir skitig. Däremot blir man ju rasande, inombords givetvis, när andras ungar ska hänga en i benen eller krama en, så att kläderna blir skitiga även då. Ska man behöva åka hem och byta om innan?!

(OBS. detta inlägg ska läsas med bakgrund av att jag igår hämtade ut en kostym från kemtvätten och idag fick den totalt nersölad av ett barn som tog chansen att hoppa upp på min rygg när jag böjt mig ner för att krama min son...)

Dagisgården är ett satans otyg. Har kostym på jobbet och kemtvättsräkningen har mångdubblats sedan kidsen började på dagis: som en bra far välkomnar man ju sina barn med öppna armar, grusiga/snoriga/vad du vill eller inte grusiga/snoriga/vad du vill, och accepterar att kostymen blir skitig. Däremot blir man ju rasande, inombords givetvis, när andras ungar ska hänga en i benen eller krama en, så att kläderna blir skitiga även då. Ska man behöva åka hem och byta om innan?!

(OBS. detta inlägg ska läsas med bakgrund av att jag igår hämtade ut en kostym från kemtvätten och idag fick den totalt nersölad av ett barn som tog chansen att hoppa upp på min rygg när jag böjt mig ner för att krama min son...)
Det klart lättaste är väl att byta om på jobbet? Ta med ett par jeans och du är good to go.

Intressant att de i artikeln först lyfter fram Weinås opretentiösa inställning till basvaror som skjortor (Shirtonomy) för att sedan slänga fram en vit skjorta för $400 som förslag för att sno stilen.

Jag vill förtydliga att det egentligen inte handlade om exklusivt vs enklare utan snarare att jag prioriterar passform och estetiken (exempelvis krage, snitt och design) över antalet handsydda stygn. Med det sagt så är det självklart väldigt trevligt med bägge delarna och i de allra flesta fall hänger de ihop. Just Shirtonomy är en tillverkare som har fina kragar och där jag fått till ett bra mönster vilket gör dem perfekta som enklare basskjortor.

Köp en sådan här skyddsdräkt att dra på ;)
IMG_0211.JPG

Skämt å sido, trist men inte mkt göra åt. En dag är de stora och du saknar fläckarna... kanske :rolleyes:

Känner igen mej även om jag nu inte kör kostym på jobbet men just dilemmat av att man egentligen bara skulle vilja ha nån form av skyddsplast över sej (typ teknikerna på CSI haha).
Sen är ju oftast gården full av grus, lera, vatten o allt som ett par nyputsade skor med lädersula helst inte vill vara i närheten.

Fick hem bla den här tröjan/cardigan/peacoaten från Andersen-Andersen:)
Jävlar va grym den är!!!!!
IMG_8229.JPG

Vill även ha en vanlig navy crewneck men lite skeptisk till de långa ärmarna med tumhål.
Nån som äger en o kan ge feedback??

Känner igen mej även om jag nu inte kör kostym på jobbet men just dilemmat av att man egentligen bara skulle vilja ha nån form av skyddsplast över sej (typ teknikerna på CSI haha).
Sen är ju oftast gården full av grus, lera, vatten o allt som ett par nyputsade skor med lädersula helst inte vill vara i närheten.
Jag tror att jag har gett upp. Har samma "problem". Försökt med ombyte på jobbet, tar för mycket tid och planering. Försökt med regnbyxor över kostymbrallorna, för meckigt med både pådrag och avtag + svettas som en gnu i dem. Jag inser att detta är ett såååå i-lands problem men ändå :bag: så nu kör jag chinos alt mörka jeans och kavaj tills nån opponerar sig på jobbet...måste ändå erkänna att comfort-level med denna utstyrsel är överlägsen:)

Fick hem bla den här tröjan/cardigan/peacoaten från Andersen-Andersen:)
Jävlar va grym den är!!!!!
IMG_8229.JPG

Vill även ha en vanlig navy crewneck men lite skeptisk till de långa ärmarna med tumhål.
Nån som äger en o kan ge feedback??
Också kollat på A&A. Vad är ditt generella intryck? Värt pengarna? Passform? True to size?

Efter att ha testat både storlek M och L i Private White VC rocken så erkänner jag mig besegrad.

Testade först largen, den var på tok för stor. Beställde den i medium, som i mitt tycker hade kunnat få vara 4 cm bredare runt bröstet. Den gick att ha på sig den med en skjorta, om jag inte rörde mig en millimeter.
Tråkigt, då den är fantastisk.

Har sjukt svårt att köpa kläder off the rack.
Min kroppsform är inte lämpad för de jag söker. Breda axlar/bröst, smal midja(50) och stora lår.
Någon annan som har besvär med detta?

Efter att ha testat både storlek M och L i Private White VC rocken så erkänner jag mig besegrad.

Testade först largen, den var på tok för stor. Beställde den i medium, som i mitt tycker hade kunnat få vara 4 cm bredare runt bröstet. Den gick att ha på sig den med en skjorta, om jag inte rörde mig en millimeter.
Tråkigt, då den är fantastisk.

Har sjukt svårt att köpa kläder off the rack.
Min kroppsform är inte lämpad för de jag söker. Breda axlar/bröst, smal midja(50) och stora lår.
Någon annan som har besvär med detta?

Har du någon bild när du har på dig Large?

Tillbaka
Topp