• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

För min del fungerar det bra kombinerat med en halsduk som värmer - något som blir struligt att använda om alla knappt ska knäppas. Funktionen blir knappast lidande, utan tvärtom.

När kylan är påtaglig viker jag upp kragen på min peacoat (som snart ska premiäras).

IMG_2940.JPG
Gillar din mössa skarpt! Vad är det för någon? :)

Senaste inköpet. Vintage M65 - som skulle ha varit en M51. Säljaren blandade ihop två annonser... Kul jacka för rimliga pengar.
IMG_4205.JPG

Bra!

M43 är ju egentligen ÄNNU nördigare, skulle jag egentligen vilja ha...

Fick hem höstens och vinterns rock från Herno och Linnégatan 2 igår. Så sjukt nöjd. Upp med ärmlängden ett par cm sen är den Good to go. Det avtagbara fodret kommer bli grymt när rysskylan kommer.
IMG_6421.JPG

Typ världens bästa ytterplagg! Grattis.

Drakes Donegal?

8732426823-NAVY-d4930fc6-.jpeg

Senast ändrad:
Bra!

M43 är ju egentligen ÄNNU nördigare, skulle jag egentligen vilja ha...

Typ världens bästa överplagg! Grattis.

Drakes Donegal?

8732426823-NAVY-d4930fc6-.jpeg
M43 är också jävligt bra. Jag håller ögonen öppna.:)
Tack! Och precis, Drake's. Jag gick på den i marinblå.

Jag ska till London nästa vecka, då plockar jag med mig någon mer. Fantastiskt bra i kylan.

M43 är också jävligt bra. Jag håller ögonen öppna.:)

Tack! Och precis, Drake's. Jag gick på den i marinblå.

Jag ska till London nästa vecka, då plockar jag med mig någon mer. Fantastiskt bra i kylan.

Har ju exakt samma - och ja, jag är också sugen på någon mer för det är typ en av de bästa mössor jag haft. Grön kanske, eller den vinröda...

Blir helt klart en sådan nu till vintern.

Angående det här med vilka knappar man ska knäppa på rocken. Mina rockar är mest av denna typ (se bild, inte nödvändigtvis samma material), men vissa har nog fyra knappar (För övrig grymt svårt att hitta bilder på rockar som är knäppta). Inga problem med att ha halsduk och översta knappen knäppt. Tycker det skulle se konstigt ut med bara mittersta knappen knäppt (lite effektsökeri). Enda gången jag har understa knappen oknäppt är när jag cyklar.
Men å andra sidan är jag kanske ute och cyklar här...;)
c2f9ae678d3e9788dc7ceca1d9c916de--mens-wool-coats-wool-overcoat.jpg

Senast ändrad:
Angående det här med vilka knappar man ska knäppa på rocken. Mina rockar är mest av denna typ (se bild, inte nödvändigtvis samma material), men vissa har nog fyra knappar (För övrig grymt svårt att hitta bilder på rockar som är knäppta). Inga problem med att ha halsduk och översta knappen knäppt. Tycker det skulle se konstigt ut med bara mittersta knappen knäppt (lite effektsökeri). Enda gången jag har understa knappen oknäppt är när jag cyklar. Men å andra sidan är jag kanske ute och cyklar här...;)
c2f9ae678d3e9788dc7ceca1d9c916de--mens-wool-coats-wool-overcoat.jpg
Det där är en historiskt sett väldigt kort rock som varit populärt de senaste åren. Fredrik af Klercker skulle kalla den en jacka ;)
Med den längden går det knappast att ha nedersta knappen uppknäppt. Det förutsätter en rock med mer traditionell längd.

Det där är en historiskt sett väldigt kort rock som varit populärt de senaste åren. Fredrik af Klercker skulle kalla den en jacka ;)
Med den längden går det knappast att ha nedersta knappen uppknäppt. Det förutsätter en rock med mer traditionell längd.
Helt riktigt att den på bild är rätt så kort. De flesta av mina är lite längre, dock har jag inga som går nedanför knäna.

Exakt! Paletån ska minst gå förbi knäna! Vem gör det bättre än Sir Roger Moore i den här fina mörkblå chesterfield rocken?
upload_2017-9-13_17-2-17.png

upload_2017-9-13_17-2-44.png

Off topic men vad F.A K tycker känns rääääääätt irrelevant. Om nåt så känns det bra som en "anti-värdemätare".

Off topic men vad F.A K tycker känns rääääääätt irrelevant. Om nåt så känns det bra som en "anti-värdemätare".
Använde honom enbart som en referens (med glimten i ögat) eftersom han är så tydligt i sina stilideal. Sedan behöver man inte hålla med honom i allt, vilket jag inte gör. När det gäller rocken på bilden tycker jag dock att den är i kortaste laget.

Använde honom enbart som en referens (med glimten i ögat) eftersom han är så tydligt i sina stilideal. Sedan behöver man inte hålla med honom i allt, vilket jag inte gör. När det gäller rocken på bilden tycker jag dock att den är i kortaste laget.

Äh det var inte så allvarligt menat. Smaken är som baken. Jag är bara lite allergisk mot människor som bestämt tycker att "saker ska vara på ett visst sätt" och har svårt att skilja det från: "jag råkar tycka såhär".

Mja på vissa punkter tycker jag han har helt rätt, även om det ofta blir lite skitnödigt. Men att han lobbar för den långa dubbelknäppta paletån tycker jag är bra då det är ett väldigt snyggt plagg imo.

Den är fin, men skitnödigt sammanfattar min syn på hans inspel. Inget mot honom personligen i övrigt. Träffade honom för nån vecka sen, han är trevlig.

Äh det var inte så allvarligt menat. Smaken är som baken. Jag är bara lite allergisk mot människor som bestämt tycker att "saker ska vara på ett visst sätt" och har svårt att skilja det från: "jag råkar tycka såhär".

Den är fin, men skitnödigt sammanfattar min syn på hans inspel. Inget mot honom personligen i övrigt. Träffade honom för nån vecka sen, han är trevlig.
Håller med om att han är trevlig, träffat honom några gånger på Bauer och han har alltid varit välklädd och trevlig. Men jag är egentligen positivt inställd till alla som försöker få människor att klä sig mer medvetet

Första dagen denna höst som jag slängde på mig en tweedkavaj (en gammal favorit från Sir med säkert 12-13 år på nacken, bra kvalitet!):)
Skor (well, boots...) från RMW (givetvis i känguruskinn:cool:), skjorta från Luxire och brallor från GAP.
0915-.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp