Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon med erfarenhet av tröjor från Asket? Tänker främst på merinoullströjorna.
Med en sån här: http://www.clasohlson.com/se/Noppborttagare-/34-8409Någon som kan rekommendera hur man på bästa sätt tar bort noppor på en ulltröja?
Haha, det var den första som kom upp när jag googlade, en sådan gör jobbet alltså!
Japp. Kanske finns bättre sätt?Haha, det var den första som kom upp när jag googlade, en sådan gör jobbet alltså!
Man kan ju alltid prova.Japp. Kanske finns bättre sätt?
Well done!Pansarvagn aka Frank Clegg
Blev främst än mer sugen på 15202, gör sig bra till kostymen.Lite klädinspiration signerat The rake och @Whedda :
https://therake.com/stories/style/p...m=social&utm_campaign=andreas-weinas-carousel
Intressant att de i artikeln först lyfter fram Weinås opretentiösa inställning till basvaror som skjortor (Shirtonomy) för att sedan slänga fram en vit skjorta för $400 som förslag för att sno stilen.Lite klädinspiration signerat The rake och @Whedda :
https://therake.com/stories/style/p...m=social&utm_campaign=andreas-weinas-carousel
Eller en vit näsduk för €50Intressant att de i artikeln först lyfter fram Weinås opretentiösa inställning till basvaror som skjortor (Shirtonomy) för att sedan slänga fram en vit skjorta för $400 som förslag för att sno stilen.
Berg&Berg är riktigt bra. Bresciani som gör deras strumpor och mycket bättre än så blir det inte. Mitt äldsta par är nu fyra år och det finns liv kvarStrumpor! Var handlar ni knästrumpor? Har kollat lite på Berg och Bergs utbud. Tänkte testa lite olika, har ni några fler bra tips?
Ett råd: lämna in den till en skräddare. Om du inte är en fena på att sy kommer det där aldrig bli bra om du gör det själv.Har lyckats få ett hål på armbågen på en av favoritkavajerna... Grått hundtandsmönster så jag tänker att man skulle kunna sy på grå armbågslappar. Någon som har tips var man kan köpa sådant tyg i små kvantiteter?
Ett råd: lämna in den till en skräddare. Om du inte är en fena på att sy kommer det där aldrig bli bra om du gör det själv.
NKs sytillbehör har ett stort urval av knappar.Råkade slita av en knapp på en kavaj i helgen. Vart i Stockholm går man för att köpa nya? Vem vänder man sig till om man vill tillverka ett par custom?
Sätter väl sällan tyg ? de flesta kemtvättar/skräddare har färdiga lappar i mocka och i olika färger.Har lyckats få ett hål på armbågen på en av favoritkavajerna... Grått hundtandsmönster så jag tänker att man skulle kunna sy på grå armbågslappar. Någon som har tips var man kan köpa sådant tyg i små kvantiteter?
Ja, för tusan. Ladda med batterier, grymt beroendeframkallande!!! Gjorde av med 3 omgångar efter att gått loss på allt vad lamull heter; tröjor, halsdukar, mössor, rubbet. Allt blir som nytt.Haha, det var den första som kom upp när jag googlade, en sådan gör jobbet alltså!
Sätter väl sällan tyg ? de flesta kemtvättar/skräddare har färdiga lappar i mocka och i olika färger.
En sådan här? Jag har en i medium, Aspesi M65. Dra ett pm om det är intressant.
Är det någon som vet var field-jackan är ifrån? Eller vart man kan hitta en liknande till ett bra pris?
Är det någon som vet var jackan är ifrån? Eller vart man kan hitta en liknande till ett bra pris?
Mycket snyggt!En sådan här? Jag har en i medium, Aspesi M65. Dra ett pm om det är intressant.
Tack för tipset, Aspesin ser riktigt fräsch ut men känns inte helt rätt med materialet.En sådan här? Jag har en i medium, Aspesi M65. Dra ett pm om det är intressant.
Stort tack för tipsen, ska kollas upp! Googlade runt en del innan jag skrev inlägget, han verkar vara väldigt anonym på internet. Han klär sig sjukt bra enligt mig.Vet inte exakt vilken jacka han har men liknande hittar du bland annat från Aspesi, Belstaff och Private White. Orkar du kan du googla runt på Noboru Kakuta, kanske har någon skrivit vad han har på sig.
Broadway & Sons kanske kan ha något också
Sprätta märket på armen så kommer du rätt nära till en hygglig peng. Har själv en grön och är riktigt nöjd.
Är det någon som vet var jackan är ifrån? Eller vart man kan hitta en liknande till ett bra pris?
Tack för tipset, ska prova om jag hittar den i butik, den ser lite för funktionell ut för min smak men det kan funka. Jag har Parajumpers Desert Windbreaker just nu fast i Navy/svart just nu, enl bild (nedan) och den känns ganska nära stilmässigt men ser för sportig ut i modellen ("sportigt" material) för att flyga med annat än jeans. Det är speciellt kragen, längden och materialet på jackan som Noboru hade på sig som gör att jag tycker den är sjukt snygg. Tack för alla tipsen, det uppskattas.Sprätta märket på armen så kommer du rätt nära till en hygglig peng. Har själv en grön och är riktigt nöjd.
Falke är bra o prisvärda!!Strumpor! Var handlar ni knästrumpor? Har kollat lite på Berg och Bergs utbud. Tänkte testa lite olika, har ni några fler bra tips?