• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Attans.. Dem har väl butik i Stockholm? Vet inte när vägarna förbi är nästa gång. Flyger hem imorgon bitti. Så dem kommer inte tillbaka i lager säger du? Kör dem nya kollektioner hela tiden?

Vet ej, bodde i New York förut så testade där. Finns i Amsterdam om jag inte minns fel, märket kommer därifrån.

Angående re-stocking så fick jag svaret att dom inte re-stockar sina kostymer utan man får vara snabb att klippa kostymerna när dom släpps.

Hallå hejsan,

Jag har ett dilemma gällande träning och passform. Hur gör ni därute för att kunna hålla er aktiva men inte växa ur kläderna?

Vad fan Ernesto. :(

Skärmavbild 2015-04-17 kl. 00.49.18.png

zoom.jpg

Jag har letat efter den där jackan ett tag nu och jag ringde till och med NK i dag utan lycka. Beställde en m65 i mocka inte fungerade, så det här blir ett bra alternativ. Fick hem en Aspesi m65 i nylon förra veckan (samma som någon postade i tråden) och jag är galet nöjd. Men den fungerar bara varmare dagar. Hoppas att passformen är densamma.:)

Varning: Konstigt formulerat stycke ovan.

Jag har letat efter den där jackan ett tag nu och jag ringde till och med NK i dag utan lycka. Beställde en m65 i mocka inte fungerade, så det här blir ett bra alternativ. Fick hem en Aspesi m65 i nylon förra veckan (samma som någon postade i tråden) och jag är galet nöjd. Men den fungerar bara varmare dagar. Hoppas att passformern är densamma.:)

Bra val!

Äger själv en m65 sedan över ett år tillbaka. Hållt ihop bra trots en hel del användande. Haft den en del vinterdagar i Stockholm, med en dunväst under. Funkade faktiskt!

8PPVV7C.jpg

Bra val!

Äger själv en m65 sedan över ett år tillbaka. Hållt ihop bra trots en hel del användande. Haft den en del vinterdagar i Stockholm, med en dunväst under. Funkade faktiskt!
Ja, det blir allt bra.:) Vet du något om passformen förresten? Är den densamma som den m65 i nylon som jag har så är jag hemma. Gillar att de går att både dressa upp och ner, någonting som jag lägger stor vikt vid när jag handlar i dag.

GTG snart dessutom? Vill kika på din gangster-rolle.

Ja, det blir allt bra. Vet du något om passformen förresten? Är den densamma som den m65 i nylon som jag har så är jag hemma. Gillar att de går att både dressa upp och ner, någonting som jag lägger stor vikt vid när jag handlar i dag.

Helt ärligt, nej. Jag vet inte. Men... Tittar du på tex Minifield Vento och Minifield Cotton så ser du att ärmarna är längre än kroppen, till skillnad från 65 Replica.

Så, jackan du har köpt är nog kortare i midjan. Boxig passform, men fortarande smal. "Modern" passform.

Jag köpte M65 replica förra veckan, lite kall än men riktigt snygg. Speciellt med tanken på att den går och dessa uppgifter och ner. Prövade minifield men gillade inte den korta passformen.

Jag köpte M65 replica förra veckan, lite kall än men riktigt snygg. Speciellt med tanken på att den går och dessa uppgifter och ner. Prövade minifield men gillade inte den korta passformen.
Vilket material? Jag hatar att jag inte har en enda vettig affär inom 15 mil, lite enklare att jämföra då.

Den sista du länkade funderar jag riktigt skarpt på! Kan du skriva ett par rader om den när du fått hem och provat?

Fick hem den nu: (haha gick snabbt)

Direkta intryck, schysst kvalitet, tyget känns bra. Sömmarna ser ok ut. Något vid i byxan (fotvidd ca 40 cm tror jag och lite långa för mig, men det var jag beredd på. Möjligtvis lite lång kavaj? Nåja, skilde inte mycket iaf.

Stora hela: Kan inte tänka mig att man får mer kostym för 3200 kronor + (250 för att korta byxan och minska fotvidden hos lokale skräddaren)

Kanske redan har svarats på i tråden men eftersom det är än så enkel fråga fråga tänker jag att det är lättare att ställa den igen än att leta igenom 35 sidor.

Så till frågan: Hur pass värt är det med handhållen "ångare" eller vad det kallas och har ni tips på någon bra i så fall?

Direkta intryck, schysst kvalitet, tyget känns bra. Sömmarna ser ok ut. Något vid i byxan (fotvidd ca 40 cm tror jag och lite långa för mig, men det var jag beredd på. Möjligtvis lite lång kavaj? Nåja, skilde inte mycket iaf.

Stora hela: Kan inte tänka mig att man får mer kostym för 3200 kronor + (250 för att korta byxan och minska fotvidden hos lokale skräddaren)
Bild? :D

Den sista du länkade funderar jag riktigt skarpt på! Kan du skriva ett par rader om den när du fått hem och provat?

Jag köpte en kostym från Suit supply förra sommaren (i Hamburg). De känns väldigt prisvärda. Dock skulle jag inte köpa den utan att kunna prova i butik. Jag provade flera stycken i butiken innan jag hittade precis vad jag ville ha.

Kavajlängd och byxvidd är mer åt det traditionella hållet. Jag tycker iofs att det ser bra ut.

Tillbaka
Topp