Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kavajlängd och byxvidd är mer åt det traditionella hållet. Jag tycker iofs att det ser bra ut.
Någon som har testat jackorna från Aspesi?
Letar efter något att ha över kavajen när det fortfarande är kallt,
Gabucci har något som kallas Leggera blazer som kanske är det jag söker
Med risk för flöjtiga
Blir nog riktigt trevlig, med lite ändringar.
Men, bädda sängen för fan![]()
Det är bäddat![]()
Ok, ta bort toarullen då.......
Hehe, det är något sorts papper som låg i ärmen på kavajen för att fylla ut.
För övrigt var förpackandet av kostymen i fakking världsklass, stort paket där kostymen hängde (!) på galge i paketet... Mkt bra
Jä rajt......
Kartongen såg ģrym ut, har aldrig köpt någon kostym på nätet, men med den förpackningen så blev man helt klart sugen.
Om jag inte minns helt fel kör väl OJ med limmade mellanlägg, SS kör såvitt jag vet helkanvas på sina kavajer.
Helt ärligt, att det ska vara så j*kla svårt att skriva vad kavajerna och kostymerna har för konstruktion, dvs limmat, halvkanvas eller helkanvas.
Hallå hejsan,
Jag har ett dilemma gällande träning och passform. Hur gör ni därute för att kunna hålla er aktiva men inte växa ur kläderna?
Någon som har testat jackorna från Aspesi?
Letar efter något att ha över kavajen när det fortfarande är kallt,
Gabucci har något som kallas Leggera blazer som kanske är det jag söker
Suitsupply har helkanvas i sin topplinje "Jort" och La Spalla. I de billigare linjerna är det också limmat och i något fall möjligtvis halvkanvas.
Det är försvinnande få av alla som pratar om kanvas eller inte som faktiskt kan avgöra vad det är för konstruktion på kavajen när de provar den. Visst är det en bra konstruktion men långt ifrån det enda som spelar in.
Angående jämförelsen mellan OJ och SS så tycker jag de sistnämnda har en något högre högstanivå samt lite mer "bang for the buck i de allra billigaste plaggen men att OJ är lite mer kontemporära i sitt designspråk.
Har en lite äldre vinterversion av deras Field jacket. Typ det perfekta ytterplagget som jag bär till ledigt som dressat och under såväl höst, vinter och vår.
Tack för input! Får väl lugna mig lite och kolla runt i butiker lite istället då jag inte vet min passform direktFick hem den nu: (haha gick snabbt)
Direkta intryck, schysst kvalitet, tyget känns bra. Sömmarna ser ok ut. Något vid i byxan (fotvidd ca 40 cm tror jag och lite långa för mig, men det var jag beredd på. Möjligtvis lite lång kavaj? Nåja, skilde inte mycket iaf.
Stora hela: Kan inte tänka mig att man får mer kostym för 3200 kronor + (250 för att korta byxan och minska fotvidden hos lokale skräddaren)
Jag beställde och fick precis hem en M65 minifield i bomull därifrån. Jag har tidigare en i nylon som sitter perfekt, vilket inte den i bomull gör. Storleken är densamma, men tanken var att ha den på kyligare dagar och köra plagg på plagg men just materialet ställer till det.I nylon, eller tvättad nylon som de kallade det. Köpte på Gabucci, de öppnade webbutik nyss.
Jag beställde och fick precis hem en M65 minifield i bomull därifrån. Jag har tidigare en i nylon som sitter perfekt, vilket inte den i bomull gör. Storleken är densamma, men tanken var att ha den på kyligare dagar och köra plagg på plagg men just materialet ställer till det.
Vet du om m65 replica och m65 minifield är densamma i storlek? Du provade väl båda va?
Ah, okej. Jag ska ringa till Gabucci i morgon, se om det går att lösa en grön eller beige replica.Minifield modellen är slim-fit medans replica är regular väl? Posta gärna bild med jackan på.
Ah, okej. Jag ska ringa till Gabucci i morgon, se om det går att lösa en grön eller beige replica.
På gymmet nu, postar bild sen!![]()
Har den dykt upp än?Har inte fått den ännu, beställde den från italien
Känns bekanta, vilket märke?
Officiella namnet är "Akalla-kostym"Förortskostymen
![]()
Officiella namnet är "Akalla-kostym"![]()
Medium på båda! Jag är runt 180 och väger in på typ 85 pannor. Tanken är väl att ligga på 80 till juni.Grymt, vilken storlek köpte du i bomullsmodellen?
Eller "ryss-kostymen"![]()
Ja som kalufsen skrev så var minifield smalare men framför allt kortare, så jag avslog den rätt fort. Jag har L i replican och är 190\80. Jag kan ta en bild i em om det behövs.Jag beställde och fick precis hem en M65 minifield i bomull därifrån. Jag har tidigare en i nylon som sitter perfekt, vilket inte den i bomull gör. Storleken är densamma, men tanken var att ha den på kyligare dagar och köra plagg på plagg men just materialet ställer till det.
Vet du om m65 replica och m65 minifield är densamma i storlek? Du provade väl båda va?
Gärna! Jag ska ringa så fort de öppnar och hoppas på att den finns i lager. Jackan sitter perfekt med en t-stort under, men det var inte riktigt det som jag var ute efter.Ja som kalufsen skrev så var minifield smalare men framför allt kortare, så jag avslog den rätt fort. Jag har L i replican och är 190\80. Jag kan ta en bild i em om det behövs.
Nja, om man klär på sig ordentligt under. Själv hade jag inte använt den i så kallt väder.Gärna! Jag ska ringa så fort de öppnar och hoppas på att den finns i lager. Jackan sitter perfekt med en t-stort under, men det var inte riktigt det som jag var ute efter.
Hur tror du att jackan står sig i lite kyligare väder? Klarar den ner till nollan med plagg under?
Medium på båda! Jag är runt 180 och väger in på typ 85 pannor. Tanken är väl att ligga på 80 till juni.