Loake aldwych
Eller något sånt här.
Pröva dock i butik. Lästen är ganska rymlig så du behöver nog gå ned en halvstorlek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Loake aldwych
Eller något sånt här.
Det beror som med mycket annat på...Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?
Givetvis inte men för mig är bomull något man har mot kroppen. Skjorta, t-shirt, piké, inte något man har som yttertröja.Är du seriös?
Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?
Bomull tycker jag har en given roll i båda tunna och tjocka tröjor under den varmare delen av halvåret!Bomull har man väl bara till t-shirsts?
Schyssta! Finns några mer dressade alternativ att spana in också!The Real McCoy´s har en hel del trevliga plagg i bomull, som håller på sikt (vikt 10- och 12 oz). Inget till @jönssons nobelmiddag däremot.
Editerar hela inlägget vid lite eftertanke*.Schyssta! Finns några mer dressade alternativ att spana in också!
Har du koll på John Smedleys eller Sunspels utbud på bomullsfronten?
En shoppingresa till vingåkers factory outlet (vfo.se) är mitt tips. Bra kvalité på produkterna (finns både ull/polyester-tjafs och 100% bomull/linne/ull), kompetent personal och extremt bra priser. De har också en sömmerska på plats till ditt förfogande.
Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?
En shoppingresa till vingåkers factory outlet (vfo.se) är mitt tips. Bra kvalité på produkterna (finns både ull/polyester-tjafs och 100% bomull/linne/ull), kompetent personal och extremt bra priser. De har också en sömmerska på plats till ditt förfogande.
Nu framgår det inte av din profil var du bor men Hede Fashion Outlet i Kungsbacka är nog motsvarande VFO. Outlet Syd (Löddeköpinge) har en hel del Tiger-kostymer till 50% också.Jag drog dit för ganska exakt 3 år sedan då nytt jobb var på ingång. Handlade 3 kostymer och 10 skjortor ungefär. 10-12 papp ca.
Det var dock riktigt dålig service när jag var där trots att det var få kunder där. Ingen info om att sy om, då hade garanterat en annan uppsättning handlats.
Jag gnetade på i 3-4h och testade, kände och gick runt i grejerna. Testade säkert 50 kostymer...
Editerar hela inlägget vid lite eftertanke*.
John Smedley har jag ingen erfarenhet av, däremot Sunspel. Priset där är högt i förhållande till hur jag upplever kvalitén och i dag har jag i stället handlat från Uniqlo.
Kul med Uniqlo i Sthlm!Det kommer ju en Uniqlo-butik till Stockholm snart. Du som har koll, det är rätt stor skillnad hur deras produkter beskrivs här på forumet och när man läser om etableringen i svensk media där de så gott som alltid nämnd som H&M:s konkurrenter. Av vad jag har läst här är både kvalitet och pris en bra bit högre än vad som är brukligt på H&M...eller?
Jag tycker absolut att Uniqlo slår H&M (hårt) på fingrarna alla dagar i veckan.Det kommer ju en Uniqlo-butik till Stockholm snart. Du som har koll, det är rätt stor skillnad hur deras produkter beskrivs här på forumet och när man läser om etableringen i svensk media där de så gott som alltid nämnd som H&M:s konkurrenter. Av vad jag har läst här är både kvalitet och pris en bra bit högre än vad som är brukligt på H&M...eller?
Skjorta och fluga har jag redan, ska bara fixa dojor.
Blir nog inte lack, skulle aldrig använda dem igen.
Såvida du inte har ett svärd i käppen. Kan behövas i Breitling sammanhang.Käpp ska du släppa helt. Det uppfattas lätt förlegat och en smula skitnödigt. Ingen skulle troligen ta dig på allvar.
Monokel däremot...
Helt rätt. Det var ett klassiskt nybörjarmisstag av mig.Såvida du inte har ett svärd i käppen. Kan behövas i Breitling sammanhang.
Var en artikel om det i DI förra veckan så det är på gång.Har det inte talats om en Uniqlobutik i Stockholm i flera år nu? Allting som rör nyöppningar tar en sådan förbannad tid.
Det där är ändå snyggt ju. Här hemma blandas smakfulla outfits med påfågelsmunderingar av alla de slag.Toppluva.
Smakfull lila dunjacka.
Jeansshorts (tänk 90-tal)
Grå strumpbyxor och någon sorts boots.
Och självklart - en Lisebergskanin-väska...
Andas sämre därför varmare. I vissa kvaliteer som ska efterlikna flanell har jag erfarenhet av att de blir noppiga lätt.Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?
Det där är ändå snyggt ju. Här hemma blandas smakfulla outfits med påfågelsmunderingar av alla de slag.
Snyggt, min 6-åriga tjej hade jeansshorts och grå-svarta strumpbyxor i veckan.Toppluva.
Smakfull lila dunjacka.
Jeansshorts (tänk 90-tal)
Grå strumpbyxor och någon sorts boots.
Och självklart - en Lisebergskanin-väska...
Vad använder du i stället?Givetvis inte men för mig är bomull något man har mot kroppen. Skjorta, t-shirt, piké, inte något man har som yttertröja.
Har i princip bara yttertröjor i kashmir.Vad använder du i stället?
Äsch jag kör bara Alpacka jag.Har i princip bara yttertröjor i kashmir.
Jag håller mig till vicunaÄsch jag kör bara Alpacka jag.
Har hört att lodjursmorrhår är ännu bättre...Jag håller mig till vicuna