• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

C8FEBDA0-002E-4C2B-AF35-17F7496A14E5.jpeg

Eller något sånt här.
Loake aldwych
Pröva dock i butik. Lästen är ganska rymlig så du behöver nog gå ned en halvstorlek.

Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?

Behöver köpa ett par nya kostymer pga byte av jobb, och kikat runt en del på rean. OJ har ju tex en del med runt 60 % ull och resten polyester mm. Påstås vara slitstarkare. Bortsett från exklusivitetskänsla, hur stor är skillnaden gentemot 100 % ull?
Det beror som med mycket annat på...
Men jag har ett par kostymer med upp till 30% andra material än ull. Tycker OJs tyger brukar ge bra stretch, vara skrynkeltåliga och komfortabla samt slitstarka. Och se ut som ren ull.

En shoppingresa till vingåkers factory outlet (vfo.se) är mitt tips. Bra kvalité på produkterna (finns både ull/polyester-tjafs och 100% bomull/linne/ull), kompetent personal och extremt bra priser. De har också en sömmerska på plats till ditt förfogande.

Schyssta! Finns några mer dressade alternativ att spana in också! :)
Har du koll på John Smedleys eller Sunspels utbud på bomullsfronten?
Editerar hela inlägget vid lite eftertanke*.

John Smedley har jag ingen erfarenhet av, däremot Sunspel. Priset där är högt i förhållande till hur jag upplever kvalitén och i dag har jag i stället handlat från Uniqlo.

Senast ändrad:
En shoppingresa till vingåkers factory outlet (vfo.se) är mitt tips. Bra kvalité på produkterna (finns både ull/polyester-tjafs och 100% bomull/linne/ull), kompetent personal och extremt bra priser. De har också en sömmerska på plats till ditt förfogande.

Jag drog dit för ganska exakt 3 år sedan då nytt jobb var på ingång. Handlade 3 kostymer och 10 skjortor ungefär. 10-12 papp ca.

Det var dock riktigt dålig service när jag var där trots att det var få kunder där. Ingen info om att sy om, då hade garanterat en annan uppsättning handlats.

Jag gnetade på i 3-4h och testade, kände och gick runt i grejerna. Testade säkert 50 kostymer... o_O

Jag drog dit för ganska exakt 3 år sedan då nytt jobb var på ingång. Handlade 3 kostymer och 10 skjortor ungefär. 10-12 papp ca.

Det var dock riktigt dålig service när jag var där trots att det var få kunder där. Ingen info om att sy om, då hade garanterat en annan uppsättning handlats.

Jag gnetade på i 3-4h och testade, kände och gick runt i grejerna. Testade säkert 50 kostymer... o_O
Nu framgår det inte av din profil var du bor men Hede Fashion Outlet i Kungsbacka är nog motsvarande VFO. Outlet Syd (Löddeköpinge) har en hel del Tiger-kostymer till 50% också.

Editerar hela inlägget vid lite eftertanke*.

John Smedley har jag ingen erfarenhet av, däremot Sunspel. Priset där är högt i förhållande till hur jag upplever kvalitén och i dag har jag i stället handlat från Uniqlo.

Det kommer ju en Uniqlo-butik till Stockholm snart. Du som har koll, det är rätt stor skillnad hur deras produkter beskrivs här på forumet och när man läser om etableringen i svensk media där de så gott som alltid nämnd som H&M:s konkurrenter. Av vad jag har läst här är både kvalitet och pris en bra bit högre än vad som är brukligt på H&M...eller?

Det kommer ju en Uniqlo-butik till Stockholm snart. Du som har koll, det är rätt stor skillnad hur deras produkter beskrivs här på forumet och när man läser om etableringen i svensk media där de så gott som alltid nämnd som H&M:s konkurrenter. Av vad jag har läst här är både kvalitet och pris en bra bit högre än vad som är brukligt på H&M...eller?
Kul med Uniqlo i Sthlm!

Jag är dåligt insatt i HM. En sak är säkert i alla fall och det är att Uniqlos sortiment är mer moget.:)

Jag tycker absolut att Uniqlo slår H&M (hårt) på fingrarna alla dagar i veckan.

Andas sämre därför varmare. I vissa kvaliteer som ska efterlikna flanell har jag erfarenhet av att de blir noppiga lätt.

Toppluva.
Smakfull lila dunjacka.
Jeansshorts (tänk 90-tal)
Grå strumpbyxor och någon sorts boots.
Och självklart - en Lisebergskanin-väska...

EA8DBF21-48FA-431A-AF4A-5FB26A3CE03C.jpeg
Snyggt, min 6-åriga tjej hade jeansshorts och grå-svarta strumpbyxor i veckan.
Annars känner jag igen mig i galacticon att det kan variera mellan välkomponerad och maskerad.

Tillbaka
Topp