Oew
Guld
Har hört att storfotsmorrhår är ännu bättre...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har hört att storfotsmorrhår är ännu bättre...
Hur är ring jacket i storlekarna? Tycker de verkar rätt små över bröstet så osäker på storlek.Ring Jacket
Mazzarelli
Stoffa
Sabot x AM
Små är de inte, bär 46 och aldrig haft en jacka i 46 som mäter 108 i bröst. Kollar du på eidos tenero i samma storlek så mäter den 96! Gick upp på 48 i tenero men den är fortfarande bara 100 i bröst.Hur är ring jacket i storlekarna? Tycker de verkar rätt små över bröstet så osäker på storlek.
Har du AMJ01? Tror den jag kollat på är 184 vilken verkar vara lite mer slimmad. Men AMJ01 är nog bättre för mig oavsett! Sett några posts på sf om att vissa har gått upp en storlek iallafall. De verkar ha rätt konstiga mått enligt tråden på sf, någon som fått de här måtten från the armoury på en 44aSmå är de inte, bär 46 och aldrig haft en jacka i 46 som mäter 108 i bröst. Kollar du på eidos tenero i samma storlek så mäter den 96! Gick upp på 48 i tenero men den är fortfarande bara 100 i bröst.
Kan svara också då jag har likadan kavaj. Storlekarna är standard skulle jag säga, kanske något lite tajtare, men inte så pass tajtare att du måste gå upp en storlek.Hur är ring jacket i storlekarna? Tycker de verkar rätt små över bröstet så osäker på storlek.
108cm i bröstmått på en 46:a!Små är de inte, bär 46 och aldrig haft en jacka i 46 som mäter 108 i bröst. Kollar du på eidos tenero i samma storlek så mäter den 96! Gick upp på 48 i tenero men den är fortfarande bara 100 i bröst.
Har i princip bara yttertröjor i kashmir.
The Armourys egna modeller och Ring Jackets egna är inte sammaHar du AMJ01? Tror den jag kollat på är 184 vilken verkar vara lite mer slimmad. Men AMJ01 är nog bättre för mig oavsett! Sett några posts på sf om att vissa har gått upp en storlek iallafall. De verkar ha rätt konstiga mått enligt tråden på sf, någon som fått de här måtten från the armoury på en 44a
shoulder width 45.2
chest 106.3
waist 90.2
body length 72
sleeve length 59.5
Skulle inte säga att de är tightare, snarare tvärtom. Vidare så kramar kavajen (mig) på ett helt annat sätt än någoting annat och sitter bättre än allt jag testat hittilsKan svara också då jag har likadan kavaj. Storlekarna är standard skulle jag säga, kanske något lite tajtare, men inte så pass tajtare att du måste gå upp en storlek.
Det gällde inte deras egna modeller utan en vanlig ring jacket modell som de såldeThe Armourys egna modeller och Ring Jackets egna är inte samma
Kanske missuppfattade då du nämnde amj01 och amj184.Det gällde inte deras egna modeller utan en vanlig ring jacket modell som de sålde
Var en här på forumet som för något år sedan sålde liknade för en billig peng. Köpte ett par och de är rätt roliga men blir mest liggande!Inte mycket av en klädsnubbe men de här manschettknapparna var roliga, de ska likna ett mekaniskt urverk: https://www.careofcarl.com/sv/artik...ntage-cufflinks-rose-gold-colour-plated-.html
Dockers alpha khaki slim tapered Chinos är tamefan alltid för tajta över lår och vad annars. Carlings hade riktigt bra chinos för en liten peng, tills de bestämde sig för att bara popsnören skulle handla där och tog bort regular fit.Slänger ut en fråga här gällande chinos, vad är det man skall ha? Är det incotex som är "the shit"?
Mitt problem: Grova lår, grova vader (väldigt atletiskt byggd d.v.s)
Detta problem bidrar till att antingen får man inte byxor över vaderna och får man det så går dem inte över låren, har man kommit så långt så är de som att man kan köra ner en till överkropp i midjan (dvs alldeles för stor i midjan). När jag väl har hittat ett par byxor som "fungerar" (väldigt sällan bör tilläggas) så uppstår problemet att de alltid skaver hål i grenen. Vet ej om detta beror på att jag inte riktigt får upp byxorna över låren. Är det fler som har dessa problem, dvs grenskaven?
Tack på förhand!
Tusen tack, får leta upp och prova ett par!Dockers alpha khaki slim tapered Chinos är tamefan alltid för tajta över lår och vad annars. Carlings hade riktigt bra chinos för en liten peng, tills de bestämde sig för att bara popsnören skulle handla där och tog bort regular fit.
Axlar och bröst är ganska generösa, de är däremot betydligt tightare över knappen.. (och det beror inte bara på mig....)Hur är ring jacket i storlekarna? Tycker de verkar rätt små över bröstet så osäker på storlek.
Slänger ut en fråga här gällande chinos, vad är det man skall ha? Är det incotex som är "the shit"?
Mitt problem: Grova lår, grova vader (väldigt atletiskt byggd d.v.s)
Detta problem bidrar till att antingen får man inte byxor över vaderna och får man det så går dem inte över låren, har man kommit så långt så är de som att man kan köra ner en till överkropp i midjan (dvs alldeles för stor i midjan). När jag väl har hittat ett par byxor som "fungerar" (väldigt sällan bör tilläggas) så uppstår problemet att de alltid skaver hål i grenen. Vet ej om detta beror på att jag inte riktigt får upp byxorna över låren. Är det fler som har dessa problem, dvs grenskaven?
Tack på förhand!
Borde vara olagligt med ett sådant här inlägg i den här tråden utan bilder!Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.
Alla som jobbar där är mycket trevliga och den som har hjälpt mig är Victor. Väldigt kompetent och det går att bolla med honom.
Borde vara olagligt med ett sådant här inlägg i den här tråden utan bilder!
Vad ligger MTM på för Kostym, Kavaj och Byxa? Förstår att priset varierar beroende på tyg men startpris?Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.
Alla som jobbar där är mycket trevliga och den som har hjälpt mig är Victor. Väldigt kompetent och det går att bolla med honom.
Vad ligger MTM på för Kostym, Kavaj och Byxa? Förstår att priset varierar beroende på tyg men startpris?
Inte för samtliga kategorier välTyp 9K startar det på
Tackar! Får springa förbi där och höra mig för! Betalar hellre lite mer för en byxa som sitter bra och inte skaver sönder!Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.
Inte för samtliga kategorier väl
Har en kostym (ej MTM dock) men deras märke. Även jag sjuuuukt nöjd! MTM är såklart bättre men kan iaf hålla med om att L&L är grymma!Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.