• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ring Jacket
Mazzarelli
Stoffa
Sabot x AM

5E9EB1EC-FF07-40A9-AAC2-F4EAD37E38E0.jpeg

Små är de inte, bär 46 och aldrig haft en jacka i 46 som mäter 108 i bröst. Kollar du på eidos tenero i samma storlek så mäter den 96! Gick upp på 48 i tenero men den är fortfarande bara 100 i bröst.
Har du AMJ01? Tror den jag kollat på är 184 vilken verkar vara lite mer slimmad. Men AMJ01 är nog bättre för mig oavsett! Sett några posts på sf om att vissa har gått upp en storlek iallafall. De verkar ha rätt konstiga mått enligt tråden på sf, någon som fått de här måtten från the armoury på en 44a
shoulder width 45.2
chest 106.3
waist 90.2
body length 72
sleeve length 59.5

Senast ändrad:
Små är de inte, bär 46 och aldrig haft en jacka i 46 som mäter 108 i bröst. Kollar du på eidos tenero i samma storlek så mäter den 96! Gick upp på 48 i tenero men den är fortfarande bara 100 i bröst.
108cm i bröstmått på en 46:a!
Det är vad vissa tillverkare har i storlek 52.
Storlekar på kläder är ett undbart område för oss konsumenter :)

Har du AMJ01? Tror den jag kollat på är 184 vilken verkar vara lite mer slimmad. Men AMJ01 är nog bättre för mig oavsett! Sett några posts på sf om att vissa har gått upp en storlek iallafall. De verkar ha rätt konstiga mått enligt tråden på sf, någon som fått de här måtten från the armoury på en 44a
shoulder width 45.2
chest 106.3
waist 90.2
body length 72
sleeve length 59.5
The Armourys egna modeller och Ring Jackets egna är inte samma :)

Kan svara också då jag har likadan kavaj. Storlekarna är standard skulle jag säga, kanske något lite tajtare, men inte så pass tajtare att du måste gå upp en storlek.
Skulle inte säga att de är tightare, snarare tvärtom. Vidare så kramar kavajen (mig) på ett helt annat sätt än någoting annat och sitter bättre än allt jag testat hittils :)

Flikarna i ryggen skapar så mycket rörlighet.

Slänger ut en fråga här gällande chinos, vad är det man skall ha? Är det incotex som är "the shit"?
Mitt problem: Grova lår, grova vader (väldigt atletiskt byggd d.v.s)
Detta problem bidrar till att antingen får man inte byxor över vaderna och får man det så går dem inte över låren, har man kommit så långt så är de som att man kan köra ner en till överkropp i midjan (dvs alldeles för stor i midjan). När jag väl har hittat ett par byxor som "fungerar" (väldigt sällan bör tilläggas) så uppstår problemet att de alltid skaver hål i grenen. Vet ej om detta beror på att jag inte riktigt får upp byxorna över låren. Är det fler som har dessa problem, dvs grenskaven?
Tack på förhand!

Slänger ut en fråga här gällande chinos, vad är det man skall ha? Är det incotex som är "the shit"?
Detta problem bidrar till att antingen får man inte byxor över vaderna och får man det så går dem inte över låren, har man kommit så långt så är de som att man kan köra ner en till överkropp i midjan (dvs alldeles för stor i midjan). När jag väl har hittat ett par byxor som "fungerar" (väldigt sällan bör tilläggas) så uppstår problemet att de alltid skaver hål i grenen. Vet ej om detta beror på att jag inte riktigt får upp byxorna över låren. Är det fler som har dessa problem, dvs grenskaven?
Tack på förhand!
Dockers alpha khaki slim tapered :) Chinos är tamefan alltid för tajta över lår och vad annars. Carlings hade riktigt bra chinos för en liten peng, tills de bestämde sig för att bara popsnören skulle handla där och tog bort regular fit.

Har ett litet problem med några av mina rockar som är enkelt sprudda. Min feta röv gör så att de ibland särar på sig lite, eller inte faller helt rakt ner. Vad tycker ni? Är det värt att se vad en skräddare kan göra eller lever ni med det?

Axlar och bröst är ganska generösa, de är däremot betydligt tightare över knappen.. :D (och det beror inte bara på mig....:rolleyes:

Tack på förhand!

Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.

Alla som jobbar där är mycket trevliga och den som har hjälpt mig är Victor. Väldigt kompetent och det går att bolla med honom.

Jag skulle ha satsat på MTM från Lund & Lund. Beställde en kostym som kom för någon vecka sen. Blev så bra så jag beställde en kavaj och uddabyxa också. Jag har för mig att det finns tyger i bomull också och inte bara i “kostymtyger”. Finns rätt mycket val att göra med båda designen och passformen. Du skulle ju tex kunna höja upp midjan och sänka livet något så skaver det inte och köra pleats så att du får bättre rörlighet utan att det blir baggy.

Alla som jobbar där är mycket trevliga och den som har hjälpt mig är Victor. Väldigt kompetent och det går att bolla med honom.
Borde vara olagligt med ett sådant här inlägg i den här tråden utan bilder! :D

Vad ligger MTM på för Kostym, Kavaj och Byxa? Förstår att priset varierar beroende på tyg men startpris? :)

Tackar! Får springa förbi där och höra mig för! :) Betalar hellre lite mer för en byxa som sitter bra och inte skaver sönder!

Har en kostym (ej MTM dock) men deras märke. Även jag sjuuuukt nöjd! MTM är såklart bättre men kan iaf hålla med om att L&L är grymma!

Tillbaka
Topp