SSL
Guld
NG i samarbete med OJ, kanske är av intresse för nån.
http://www.nittygrittystore.com/brands/nittygritty
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt sjukt, alla märken gör collabs med någon butik nuNG i samarbete med OJ, kanske är av intresse för nån.
Helt sjukt, alla märken gör collabs med någon butik nu
Jag har ett problem, ett stort sådant. Byxor. I dag har tutade jag med bilen till storstaden och provade byxor. Inga sitter bra, tyvärr. Mitt mål var ett par linnebyxor och ett par chinos.
Det som sätter stopp är att jag har för stora lår. Jag gick från 48 (bra i midja) till 50 (stora i midja) och 50 var/är för tight vid låren. Är svaret att leta upp ett par som sitter bra i midja och baken för att sedan låta en skräddare göra underverk? MTM är inte ett alternativ i nuläget, tyvärr.
Jag har en fråga angående skjortor som räknar i storlekarna 38 39 40 41 osv, istället för S M L XL. Jag vet att vissa tillverkare har samma size på tex 39 och 40 förutom 1 cm på kragen. Har alla så eller är det olika?
Då ska du välja en modell som i stort stämmer i fall och snitt och istället göra intag i midjan (istället för att passa i midjan och göra om hela byxan...). Jag har samma förbannelse och hamnar ofta på 52or för att kunna klämma ner min söta stjärt och kanonerna.
Såg att NK har ett erbjudande för alla nyckelmedlemmar som säger att köper du 2 skjortor från Etons nya kollektion så får man en slips och en näsduk på köpet.
Min fråga är då (jag använder inte skjortor allt för ofta), vad kostar Etons skjortor, har för mig att dom ligger på typ 1500kr, och är dom verkligen prisvärda i så fall?
Såg att NK har ett erbjudande för alla nyckelmedlemmar som säger att köper du 2 skjortor från Etons nya kollektion så får man en slips och en näsduk på köpet.
Min fråga är då (jag använder inte skjortor allt för ofta), vad kostar Etons skjortor, har för mig att dom ligger på typ 1500kr, och är dom verkligen prisvärda i så fall?
Köp dem inte för att få prylarna, iallafall. Skjortorna i sig är inte dumma om man gillar Etons stil och känsla (jag gillar själv den gröna linjen).
När man får något för att köpa något annat är tumregeln att inget av det är värt att ha...
Har varit inne på att köpa en från Eton ett tag, men det har aldrig blivit av...
Kanske ska nöja mig med en, då jag ändå aldrig använder slirre eller duken
Grönt är skönt alltså, det ska jag komma ihåg
Tack!Här har du hela kollektionen - http://www.etonshirts.com/se/handla-online/skjortor/green-ribbon
Se inköpet som en pusselbit och få den att passa med så mycket som möjligt av det som redan finns i garderoben. Så brukar jag alltid tänka.![]()
Fick hem den nu: (haha gick snabbt)
Direkta intryck, schysst kvalitet, tyget känns bra. Sömmarna ser ok ut. Något vid i byxan (fotvidd ca 40 cm tror jag och lite långa för mig, men det var jag beredd på. Möjligtvis lite lång kavaj? Nåja, skilde inte mycket iaf.
Stora hela: Kan inte tänka mig att man får mer kostym för 3200 kronor + (250 för att korta byxan och minska fotvidden hos lokale skräddaren)
Du verkar ju ha lite koll på SS, jag är lite konfunderad över storlekarna de har. När jag använder mig av deras storleksguide och anger mått (bröst-midja) så säger de att jag ska ha strl 46. i vanliga fall har jag 48-50 Bogglioi tex är 48 aningen liten över axlarna. Är SS betydligt större eller är de helt ute och cyklar??
Hmm, vet ej... Min är ganska true to size i den fit:en jag har. Har 48 rakt igenom, även hos SS. Skulle dock rekommendera att man provar i butik så man vet vilken fit man har... Dom skiljer sig en hel del.
Hmm, vet ej... Min är ganska true to size i den fit:en jag har. Har 48 rakt igenom, även hos SS. Skulle dock rekommendera att man provar i butik så man vet vilken fit man har... Dom skiljer sig en hel del.
Ok tack för info. Ja det bästa är ju att kunna prova helt klart, blir bra när de kommer till Sverige!
Eller en utmärkt anledning att ta sig till Amsterdam eller London![]()
För att dom har typ 15 olika fitar och dom är rätt så olika. Storlekarna är bara att beställa två av om man är osäker, men ska man beställa två olika storlekar av flera olika fitar så börjar det rinna iväg.varför det? det är ju just därför dom erbjuder gratis retur. Köp hem två storlekar och pröva. går det så går det. Går det inte skickar man bara tillbaka.
För att dom har typ 15 olika fitar och dom är rätt så olika. Storlekarna är bara att beställa två av om man är osäker, men ska man beställa två olika storlekar av flera olika fitar så börjar det rinna iväg.
well självklart har dom olika modeller, precis som man kan läsa sig till på hemsidan. kvarstår dock i mitt tycke att köpa hem och pröva är en bättre idé än att skita i det helt (att resa till London eller Amsterdam bara för att köpa en kostym känns desto mer ohållbart).
Både Amsterdam och London är ju trevliga städer, en weekend dit är ju grymt. Sen kan man ju köpa kostymer också om man tycker det är intressant. Men tycker man inte om weekendresor eller någon av städerna kan man ju chansa via nätet eller vänta tills SS kommer till Sthlm.
Absolut hade jag kunnat tänka mig att ta tillfället i akt och besöka någon av de städerna, dock har jag numera en 2 veckor gammal tös hemma så några utlandsresor lämpar sig inte på en bra stund tyvärr. Vet någon när de avser öppna i Stockholm?
Som sagt i "värsta fall" får man ju beställa lite på chans![]()
Hmm, jag kanske kan hjälpa till lite angående fit:ar
Jag kör på Lazio som är den mest "slimmade" fit:en, det finns en liknande Sienna som har lite högre kvalitet men rekommenderades inte av SS när jag sa att jag kommer använda den som en av ett tiotal kostymer som används i jobbet. Sienna har lite mindre vadderade axlar (vilket jag tycker är snyggare). Napoli beskrivs som liknande Lazio men är tydligen stor som ett tält i jämförelse i min mening.
Dock ska det tilläggas att Lazio inte är superslimmad på något sätt, men lite slim men med en klassisk touch.
tack och bock!
Vad var skälet till att de inte rekommenderade Sienna under de förutsättningar du angav, mindre tålig för slitage? jag är främst i dagsläget inne på att köpa mig en kavaj och då är det mot Havanna fit:en jag främst lutar. Har du någon erfarenhet av den?
Inspirerad av allt prat om SS har jag också dragit iväg en beställning. Eftersom Lazion beskrevs som tight tog jag en Napoli, dock ser den inte så tight ut på Jakobs bilder... Får se hur det blir!