• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Uppfattat, snabba puckar, tack!:)

Tar gärna emot fler tips liiite närmare Vallhallavägen också. Man är ju lite lat...

/gustav

Måste slå ett slag för H&Ms dyraste kostymserie. Panikköpte den mörkblå igår då jag hade intervju på stor advokatbyrå och inte ville ha svart kostym. Yttertyget är något italienskt ulltyg och fodret i viskos. Snittet är kanske inte så kul, lite boxig och rak, men det får skräddaren ordna. Jag upplever inte att materialen eller konstruktionen är ett dugg sämre än i min tigerkostym (vilket kanske inte säger så mycket). Möjligtvis är axlarna lite sämre och för mycket uppbyggda. Nej, jag hade inte skjortan så här förföriskt uppknäppt på intervjun...

Prislappen? 1800 kr totalt, alltså typ 4000 kr mindre än min Tiger kostade. Skorna är Lazlo Vass.

image.jpg

Blev en ljusblå Mazzarelli idag! Tro det eller ej men har svårt för ljusblått av någon skum anledning (antingen tycker jag det är svårt att matcha vilket det inte är eller så gillar jag helt enkelt inte ljusblått matchat med blå kostym/kavaj som är den givna färgen för mig) ska ge det en chans, hoppas den inte blir hängandes i garderoben!

image.jpg

Blev en ljusblå Mazzarelli idag! Tro det eller ej men har svårt för ljusblått av någon skum anledning (antingen tycker jag det är svårt att matcha vilket det inte är eller så gillar jag helt enkelt inte ljusblått matchat med blå kostym/kavaj som är den givna färgen för mig) ska ge det en chans, hoppas den inte blir hängandes i garderoben!

image.jpg
Läckert!

Själv är jag barnsligt förtjust i ljusblå skjortor så om storleken är rätt och den visar sig bli en galghängare för dig är jag intresserad av att befria dig från den ;)

Är själv årlig motståndare mot shorts
Köpte ett par igår men det tar emot...
I stan nej enligt mig, men som vanligt sitter man där i 35 grader och svettas som en gris och tänker att nästa år då jävlar blir det shorts

• Like
Reactions: SSL
Beror så klart på vad man ska göra också. Är det 30+ och man ska vara ute x antal timmar så kan det vara behagligt. Men då bör man välja låga strumpor och kanske ha lite bränna på benen så det inte blir Alex Bard-känsla ;)

I stan nej enligt mig, men som vanligt sitter man där i 35 grader och svettas som en gris och tänker att nästa år då jävlar blir det shorts

Hehe. Jag har shorts hemma året om (förutom när man har gäster då). Tack vare katterna som hårar som satan. Så jag har några alternativ att välja på. Sen kan jag gå till lokala butikerna i shorts o så, eller stranden när nu det händer. Men jag åker aldrig till jobbet i shorts eller om jag ska till centrum eller city.

Men jag bryr mig inte så mycket om hur andra väljer att göra. Förutom kanske när man åker tuben bredvid någon i genomskinligt linne, basketshorts och intersportstrumpor. Lite självrespekt kan man väl ändå ha? Även fast jag själv kanske inte alltid klär mig mest propert i vagnen.

Hehe. Jag har shorts hemma året om (förutom när man har gäster då). Tack vare katterna som hårar som satan. Så jag har några alternativ att välja på. Sen kan jag gå till lokala butikerna i shorts o så, eller stranden när nu det händer. Men jag åker aldrig till jobbet i shorts eller om jag ska till centrum eller city.

Men jag bryr mig inte så mycket om hur andra väljer att göra. Förutom kanske när man åker tuben bredvid någon i genomskinligt linne, basketshorts och intersportstrumpor. Lite självrespekt kan man väl ändå ha? Även fast jag själv kanske inte alltid klär mig mest propert i vagnen.
Håller med. Det ska vara strumpor från team sportia. Nackskott i pannan...

Jag är precis tvärtemot :)
Jag älskar shorts, bekvämt och skönt!

Men till kavaj blir det big no no. Och strumpor till än värre no no...

Nyhetsmorgon tv4, nu.

Shorts i stan, ja eller nej?
Jag säger nja.

Edit
image.jpg
Bara för att man kan borde man inte passar väl bra på det här, ang. kavaj och shorts då. Får lite titta-på-mig-jag-har-en-stor-yacht vibbar av den kombon.

Shorts i stan tycker jag är ok på de varmaste dagarna så länge man gör det stilfullt. Diskretare shorts som slutar precis ovanför knäna och ett par schyssta tygskor utan strumpor/ inte synliga funkar.

Tack singular för bra service idag gällande OJ kostymen.
Kanske blir den som avgör om det blir ett ja tillslut;)

Tillbaka
Topp