• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ser utplockat ut. :(

Hur är dem i storlekarna? Har M, men om de är stora i storlekarna kanske man kan köra en S.
Det är omöjligt svara på egentligen, men kan försöka:

Tror det kan bli svårt. Upplever dem som rätt "normala" (vad det nu betyder) S sitter iaf helt perfekt på mig som har det i allt annat. De är lite långa i ärmarna på mig bara! (173)

Ska ut och vakta centrum ;)

FullSizeRender (6).jpg

• Like
Reactions: WHU
Vad säger panelen om scarfs? Börjat kolla mer och mer på scarfs men hittar inga prisvärda att köpa!
Så tips på mönstrade tackar jag för!

Mitt tips är att köpa en riktigt dyr i bra material och med ett vackert tryck. Typ Drakes, Boglioli eller något obskyrt italienskt herrmärke.

Drakes är riktigt jävla bra (och kanske det mest prisvärda, faktiskt...) - jag jobbar även med Calabrese och även de fina och kostar hälften så mycket.

Vad säger panelen om scarfs? Börjat kolla mer och mer på scarfs men hittar inga prisvärda att köpa!
Så tips på mönstrade tackar jag för!

Hur sjyst som helst, det kan lyfta - men var försiktig. Enligt mig kan det även förstöra en hel del. Bär den när den faktiskt fyller en funktion, inte "bara för att". Jag har sett otroligt många personer som bär just sidenscarves på nattklubben i en jävla hetta. Helt galet.

Aja, köp en i linne, det är min rekommendation. Calabrese har riktigt fina och finns hos linnégatan 2. Här är min favorit.

calabese-scarf-flowers-navy.jpg

https://www.linnegatan2.se/categories/accessories

Edit* - Singular summerade det ovan. Jag började skriva inlägget innan lunchen men sköt iväg det först nu.

Hur sjyst som helst, det kan lyfta - men var försiktig. Enligt mig kan det även förstöra en hel del. Bär den när den faktiskt fyller en funktion, inte "bara för att". Jag har sett otroligt många personer som bär just sidenscarves på nattklubben i en jävla hetta. Helt galet.

Aja, köp en i linne, det är min rekommendation. Calabrese har riktigt fina och finns hos linnégatan 2. Här är min favorit.

calabese-scarf-flowers-navy.jpg

https://www.linnegatan2.se/categories/accessories

Edit* - Singular summerade det ovan. Jag började skriva inlägget innan lunchen men sköt iväg det först nu.

Tack för tipset! Tanken är att lägga max några hundra då jag inte är riktigt hundra på om det passar mig!
Så några tips på billigare scarfs? hehe.

Tack för tipset! Tanken är att lägga max några hundra då jag inte är riktigt hundra på om det passar mig!
Så några tips på billigare scarfs? hehe.
Jag köpte en scarf från Tiger för 500:-, hittade den på Care Of Carl. Diskret, vilket var tanken för min del. Är det fortfarande för mycket slantar så borde väl hm ha ett gäng? Här är länken.

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/tiger-of-sweden-pertile-linen-scarf-navy-.html

ALLTSÅ VAD I HELVETE? Jag har precis hämtat tre skjortor hos skräddaren då ärmarna behövde kortas. Skjortorna slets med i all hast och jag skulle komma förbi igen om något var galet.

Inte fan ska det se ut så här?
image.jpg

Iom att modet brukar vara rätt cykliskt skall det bli rätt intressant att se hur länge den här "klassiska herrmodegrejen" verkligen kan leva kvar i större omfattning. Känns väldigt mättad. Universum torde väl ha nån inbyggd självsanering när vi når peak studenter i kostym av bättre italienskt snitt och scarves?

Eller så är det det nya normala att alla blev bankdirektörer i yngre år och satsar på "tidlös kvalité som räcker hela livet om man vårdar grejerna" :)

Iom att modet brukar vara rätt cykliskt skall det bli rätt intressant att se hur länge den här "klassiska herrmodegrejen" verkligen kan leva kvar i större omfattning. Känns väldigt mättad. Universum torde väl ha nån inbyggd självsanering när vi når peak studenter i kostym av bättre italienskt snitt och scarves?

??? De flesta av dessa "bryr sig inte om mode" och klär sig "tidlöst". En av de mest klassiska pjuken, tasselloafern har tillsammans med munkskon med dubbla spänne synts på våra studentflak i alla tider!

Tillbaka
Topp