• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Söker tips på svarta läderjackor till sommaren. Krav är minimalistisk och nykter design och *kvalitet*. Priset får således gärna överstiga 5k. :)
Obs har ganska breda axlar men smal midja.

Har köpt ett gäng kostymer och har äntligen fått tummen ur och gjort en liten sammanställning/jämförelse av de olika.

På samtliga bilderna förekommer: Dojor från Meermin Linea Maestro, vit skjorta från raffe, vit näsduk i linne och bälte från Meermin. Bortse från stundtals oskönt smile hehe och ber gvs om ursäkt för att jag inte har Gavve höjd på frippan.

#1. Kostym från SuitSupply i fit:en Sienna. Ändrad i längd/vidd i byxa, numer 18cm i fotvidd och avsmalnade ben och kortade ca 1cm i ärmar. Lite smalare än #3 Lazio och något mindre markerade axlar. Ska vara lite finare kvalitet i tyget men är inte rätt man att bedöma sånt. På bilden kör jag slips från Brooks Brothers.

DSC_0014.jpg

DSC_0016.jpg

#2. Kostym från Oscar Jacobson i fit:en Einar. Helt off the rack, ev sugen på att korta ärmar max 1 cm. I fantastiskt tyg som är hur lätt som helst och med viss struktur. Riktigt härlig. Gillar denna bäst utav alla, inte så markerade axlar och relativt slimmad. Tillsammans med linne-slips från Berg & Berg.

DSC_0046.jpg
DSC_0048.jpg
DSC_0056.jpg

#3. Kostym från SuitSupply i fit:en Lazio. En av de billigare fit:arna vilket avspeglas i tygets kvalitet. Ändrad i längd/vidd i byxa, numer 18cm i fotvidd och avsmalnade ben och kortade ca 1cm i ärmar. Slips från TM Lewin.

DSC_0096.jpg
DSC_0098.jpg
DSC_0100.jpg

Langa gärna lite konstruktiv kritik.

JakobZ Överlag tycker jag det var väldigt snyggt, men jag hade gärna sett bilder med kavajen knäppt och armarna längs med sidorna. Då hade man kunnat se mer hur kavajerna sitter.

Sen undrar jag om inte en grå kostym hade brutit av på ett bra sätt mot de blåa?

JakobZ Överlag tycker jag det var väldigt snyggt, men jag hade gärna sett bilder med kavajen knäppt och armarna längs med sidorna. Då hade man kunnat se mer hur kavajerna sitter.

Sen undrar jag om inte en grå kostym hade brutit av på ett bra sätt mot de blåa?

Har redan gråa, dessa är de nya som jag köpt precis :)

Föredömligt!
Har köpt ett gäng kostymer och har äntligen fått tummen ur och gjort en liten sammanställning/jämförelse av de olika.

På samtliga bilderna förekommer: Dojor från Meermin Linea Maestro, vit skjorta från raffe, vit näsduk i linne och bälte från Meermin. Bortse från stundtals oskönt smile hehe och ber gvs om ursäkt för att jag inte har Gavve höjd på frippan.

#1. Kostym från SuitSupply i fit:en Sienna. Ändrad i längd/vidd i byxa, numer 18cm i fotvidd och avsmalnade ben och kortade ca 1cm i ärmar. Lite smalare än #3 Lazio och något mindre markerade axlar. Ska vara lite finare kvalitet i tyget men är inte rätt man att bedöma sånt. På bilden kör jag slips från Brooks Brothers.

DSC_0014.jpg

DSC_0016.jpg

#2. Kostym från Oscar Jacobson i fit:en Einar. Helt off the rack, ev sugen på att korta ärmar max 1 cm. I fantastiskt tyg som är hur lätt som helst och med viss struktur. Riktigt härlig. Gillar denna bäst utav alla, inte så markerade axlar och relativt slimmad. Tillsammans med linne-slips från Berg & Berg.

DSC_0046.jpg
DSC_0048.jpg
DSC_0056.jpg

#3. Kostym från SuitSupply i fit:en Lazio. En av de billigare fit:arna vilket avspeglas i tygets kvalitet. Ändrad i längd/vidd i byxa, numer 18cm i fotvidd och avsmalnade ben och kortade ca 1cm i ärmar. Slips från TM Lewin.

DSC_0096.jpg
DSC_0098.jpg
DSC_0100.jpg

Langa gärna lite konstruktiv kritik.
Föredömligt! Skulle spontant säga att den från OJ ser bäst ut. Men det märks bättre som Ponlarsson sade om knäppta kavajer.

Taget i närheten av där jag bor också. Pluspoäng!

Föredömligt!
Föredömligt! Skulle spontant säga att den från OJ ser bäst ut. Men det märks bättre som Ponlarsson sade om knäppta kavajer.

Taget i närheten av där jag bor också. Pluspoäng!
Jojo så är det, sen kostar OJ ca dubbelt upp mot SS också.

Jaså? Har för mig att galaxen har sagt att du huserar i korridor?

Vad fick du dega för den från OJ? Har en helt oanvänd marinblå från OJ som jag tänkt sälja men kommer inte ihåg vad den kostade :)

Damien är en basbyxa? Jag köper alltid 2 par men kan man känna sig hyggligt trygg i att det finns att beställa även nästa säsong?

Alltså - Damien (ref 537) är bara ett mönster/en modell och kan göras i flera olika tyger.

Modellen kommer nog att finnas kvar, men det är aldrig säkert att tygerna gör det.

Är i behov av en ny kostym i veckan. Tänkte mig mellangrå alt ljusgrå, enkelknäppt. Planerat att gå till Lund & Lund samt Gabucci, nån annan butik jag inte får missa?

Hej,

Jag ska till London nästa vecka och tänkte spana in lite vintageaffärer i jakt på en skinnjacka, rock eller arméjacka. Fick lite uppslag i senaste café men tänkte kolla om någon här har koll på något ställe som är värt ett besök.

image.jpg image.jpg

Utav någon anledning går det inte att kopiera in länken på KS på min surfplatta (men det går på andra ställen, så tror inte det är just min surfplatta det är fel på. Ping daviden)

Men gå till Uniqlos hemsida och:

Mens - Tops - Polo shirts ,och så är det den långärmade som är "Web exlusive"
Märkligt - finns ingen begränsning där...

Som jag har läst kommer SuitSupply öppna i Stockholm i höst, men är det någon som vet ungefär vilken månad de öppnar, eller kanske ett exakt datum? :)

Tillbaka
Topp