• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon med erfarenhet av silke+cashblandningar? Hittat ett riktigt fint tyg från LP’s säsongskollektion och funderar på en kavaj. Det är ett lätt tyg, men tänker att kashmiren gör den ändå lite varmare?

Det är ett fint alternativ, Bauer&Bauer. Allt har sin tid. Just då var 12000 kr mycket för en bra sydd kostym i fin ull. Jag behöver ett år till i tillvänjning innan jag tycker 36000 kr är normalt. Jag har varit hos dem och blev mkt imponerad.
Med risk för att vara övertydlig så menar jag alltså AW Bauer på Brunnsgatan. Givet dina krav på kvalitet, upplevelse och supply chain så är det nog svårt att hitta så mkt annat.

Någon som vet märke på skjorta/kavaj eller var man hittar liknande?
21373708_1882831258635264_4190254438545358848_n.jpg

Senast ändrad:
Någon mer här som är såld på Askets t-shirts? Tycker de är helt fantastiska och för första gången känner jag mig bekväm i en t-shirt. Gillade dock inte den dyrare lightweight-varianten utan föredrar det lite kraftigare tyget i originalet.

Svinbra. Har numera köpt 4blå två svarta och 2 vita. Håller fint i tvätten och sitter oerhört bra.
Lagt en beställning nu, blir spännande!

Vad är era åsikter om uppbyggda axlar på kavajer? Beställde en kostym från Corneliani till halva priset, som har en uppbyggd axel, och är lite kluven. De flesta av mina kavajer har en mjuk axel vilket jag uppskattar, men känns även lite mindre formellt.

Inte lätt att ta en vettig bild.
Corneliani Leader Super 120.

r0Y4Wn8.jpg
Det där är ju hur lugnt som helst! Går ju att ta bort en del om du skulle vilja, men tycker det ser ut som att det är någon uppbyggnad och mer att armen bara att fäst högre upp sk pagoda.
Ser ju inte ut som att axeln är särskilt uppbyggd, däremot är ju ärmen en typ av roped shoulder. Inte jättevackert i mina ögon, men naturligtvis väldigt subjektivt.
shoulders.jpg

Vad är era åsikter om uppbyggda axlar på kavajer? Beställde en kostym från Corneliani till halva priset, som har en uppbyggd axel, och är lite kluven. De flesta av mina kavajer har en mjuk axel vilket jag uppskattar, men känns även lite mindre formellt.
Jag älskar den neapolitanska axeln för det den är, men just nu så den ju också hetaste mode, vilket såklart kommer ändras. Då kanske många är "blinda" för allt annat än vad influencers får pröjs för att bära.
En uppbyggd axel är generellt sett mer formell och passar utmärkt för en kostym. Även en kavaj om resterande stil är uppstramad och klassisk, t.ex. romersk/milanesiskt snitt om man inte ska gå pang på med A&S.
Bara att inse: om 30 år kommer tajta, korta kavajer med naturlig axel att hånas så som 80-tals bilden ovan.
Snygga kostymer/kavajer med schyssta proportioner för bl.a axelns uppbyggnad är tidlösa.
Inte lätt att ta en vettig bild.

Corneliani Leader Super 120.

r0Y4Wn8.jpg
Tycker axeln ser väldigt snygg ut!

Äntligen sommarväder!:) Grenson Spencer Canvas med brallor från Luxire (Linen Sunset Yellow Twill).
0000005443460000645000000000000012.jpg

Tillbaka
Topp