• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Önskar konkreta förslag på bröstnäduk till nedan slips, kommer att bäras med en blå kavaj och vit skjorta :)

20150304-img_1764.jpg

Orange är väl hett nu

Jeans. Halvdressade är jag ute efter, slimmade som håller. Vad har ni för tips?

Strl 32 vanligtvis med lite grövre ben. Oftast ett helvete att handla.

Jeans. Halvdressade är jag ute efter, slimmade som håller. Vad har ni för tips?

Strl 32 vanligtvis med lite grövre ben. Oftast ett helvete att handla.

Kan tyvärr inte tipsa om någon specifik modell då jag själv har långa smala ben, men har snöat in på Nudie senaste jeansköpen, just för att de har gratis reparation och många modeller att välja mellan.
Senaste vara ett par mörka otvättade som ser bra dressade ut!

Kan tyvärr inte tipsa om någon specifik modell då jag själv har långa smala ben, men har snöat in på Nudie senaste jeansköpen, just för att de har gratis reparation och många modeller att välja mellan.
Senaste vara ett par mörka otvättade som ser bra dressade ut!
Jag har ett par, det som stör mig är hur bakfickorna ser ut. Annars är de helt perfekta efter att skräddaren gjorde sitt. Men just till mer ledig klädsel.

Jag har fått för mig att en mockajacka är snyggt när det inte är skitvarmt
Förslag på några snygga?
Eller är det bara snyggt på bild och annars bara opraktiskt?

Jag är väldigt sugen på att köpa en slipslåda, men funderar lite över ifall det kan vara dåligt att förvara slipsar ihoprullade? Jag låter dem allting hänga efter användning och kommer göra även så i fortsättningen, men blir det några problem med att sedan förvara dem ihoprullade? Har slipsar i alla möjliga tyger.

Jag är väldigt sugen på att köpa en slipslåda, men funderar lite över ifall det kan vara dåligt att förvara slipsar ihoprullade? Jag låter dem allting hänga efter användning och kommer göra även så i fortsättningen, men blir det några problem med att sedan förvara dem ihoprullade? Har slipsar i alla möjliga tyger.

Föredrar att dom hänger så dom inte får veck eller liknande, på bilden ser du min slipshängare, där kör jag de 20 som jag använder mest och resten lägger jag vikta i en låda.

image.jpg

Föredrar att dom hänger så dom inte får veck eller liknande, på bilden ser du min slipshängare, där kör jag de 20 som jag använder mest och resten lägger jag vikta i en låda.

Kan de få veck även om de har "hängt ut sig" en-två dagar innan man rullar ihop dem? Jag har mina slipsar på en vanlig galge, men jag tycker redan det är oordning. En ren slipsgalge är inget för mig

Vad jag vet så är ju ett klassiskt tips för att få slipsen fin igen efter användning att just rulla ihop den. Detta ska på ett bra sätt få bort skrynklor. Jag förvarar några ihoprullade utan problem vad jag kunnat se i vart fall.

Mina är ihoprullade i en cederträ låda som jag snickrade ihop. Luktar mums och det är prydligt. Cederträ kan du beställa från nätet och sedan limma ihop. Har inte märkt att de har farit illa av det. Låt skiten torka innan du lägger i en slips bara... Limmade fogarna och blev lite ivrig när jag skulle lägga i en provslips... Men annars tror jag skolyx eller herrstil har något liknande.

Mina är ihoprullade i en cederträ låda som jag snickrade ihop. Luktar mums och det är prydligt. Cederträ kan du beställa från nätet och sedan limma ihop. Har inte märkt att de har farit illa av det. Låt skiten torka innan du lägger i en slips bara... Limmade fogarna och blev lite ivrig när jag skulle lägga i en provslips... Men annars tror jag skolyx eller herrstil har något liknande.

Jag har span på en slipslåda i skinn, men det känns otroligt dekadent med ett sådant köp, på gott och ont!

Tillbaka
Topp