injection
Basic
JappYes, men jag beställde den i Navy blue, blev precis under 3k med någon rabattkod från Nelly. Nöp du den ovan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
JappYes, men jag beställde den i Navy blue, blev precis under 3k med någon rabattkod från Nelly. Nöp du den ovan?
Vet inte vad min heter men är blåare (navy blue) .![]()
Är det denna? Kostar annars 3499, men sista storlek på zoovillage för 999, ganska värt..
1. MedHej! Jag har köpt ett par byxor i ull som jag behöver sy upp. Jag skulle gärna få lite åsikter om följande:
1. Med eller utan slag?
2. Om med, vad är en vanlig bredd på slagen?
3. Tips på vettig skräddare i Sthlm? Tidigare använt Suit Supply men vet ej hur de står sig mot andra sett till pris.
Mvh Kamp
De slutade sälja Eidos när Antonio slutade designa, tyvärr tillverkas inte lupo alls längre (just nu). Marcus kör Stoffa nu och lite andra spännande grejer! Kan bara säga positiva saker om honom.Har ni i denna tråd koll på vad som hänt med Marcus Malmborg? Var himla sugen på en Eidos Lupo nu till hösten men han verkar ha stängt ner sin hemsida?
Jag gillar slag. Har slag på allt utom min mörka kostym, sätter i min mening lite individuell prägel på klädseln. Bor du i Vasastan kan jag rekommendera AMO på Norrbackagatan, fått toppenservice där varje gång, inte farligt dyrt heller. 5 cm slag!Hej! Jag har köpt ett par byxor i ull som jag behöver sy upp. Jag skulle gärna få lite åsikter om följande:
1. Med eller utan slag?
2. Om med, vad är en vanlig bredd på slagen?
3. Tips på vettig skräddare i Sthlm? Tidigare använt Suit Supply men vet ej hur de står sig mot andra sett till pris.
Mvh Kamp
De slutade sälja Eidos när Antonio slutade designa, tyvärr tillverkas inte lupo alls längre (just nu). Marcus kör Stoffa nu och lite andra spännande grejer! Kan bara säga positiva saker om honom.
YeppJag gillar slag. Har slag på allt utom min mörka kostym, sätter i min mening lite individuell prägel på klädseln. Bor du i Vasastan kan jag rekommendera AMO på Norrbackagatan, fått toppenservice där varje gång, inte farligt dyrt heller. 5 cm slag!
Aha! Men han har stängt ner sin hemsida helt o hållet?
Annars finns den här betydligt billigare: https://www.vfo.se/sv/artiklar/blake-8142-1.htmlYes, men jag beställde den i Navy blue, blev precis under 3k med någon rabattkod från Nelly. Nöp du den ovan?
Tog du tre storlekar för liten som Lalle på bilden?Testade dra hem denna: https://dressmann.com/sv/p/ytterplagg/jackor/dlj-safari-shirt-jacket-blue/7225783_F550
Får se hur den känns imorgon
Ah schysst, tack för tipset!Annars finns den här betydligt billigare: https://www.vfo.se/sv/artiklar/blake-8142-1.html
Nu var du lite väl elak. Alla kan se att det faktiskt bara var två storlekar för liten!Tog du tre storlekar för liten som Lalle på bilden?![]()
Körde på small.Tog du tre storlekar för liten som Lalle på bilden?![]()
Lite sugen på att testa denna. Hur har du tänkt att kombinera den med andra plagg?Testade dra hem denna: https://dressmann.com/sv/p/ytterplagg/jackor/dlj-safari-shirt-jacket-blue/7225783_F550
Får se hur den känns imorgon
Hoppas den passar, och att du kan röra dig bättre än Lalle.Körde på small.
Navy går med det mesta, så det mesta hade jag tänktLite sugen på att testa denna. Hur har du tänkt att kombinera den med andra plagg?
Ja vi får se. Körde enligt storlekstabellen. 48 blir S då.Hoppas den passar, och att du kan röra dig bättre än Lalle.
Jag tänker mer på om jag ska se den som en jacka eller använda den istället för kavaj!Navy går med det mesta, så det mesta hade jag tänkt![]()
Jacka för min del! Beroende på hur tjock den är, kan den givetvis fungera som lager också, t.ex en rock över etc.Jag tänker mer på om jag ska se den som en jacka eller använda den istället för kavaj!
Fick hem mitt första par från Luxire, måttade ett par byxor jag hade med några små förändringar, och beställde i deras testtyg - så himla nöjd. Tyget känns mer högkvalitativt än något par jag själv ägt, och passformen blev super - märkte att jag varit lite konservativ i min tilltänkta ändring i midjan från paret jag mätte av, skulle tagit in den något lite till men det är också allt.
![]()
Måttandet var superenkelt, legit två mått - utgick som sagt från en existerande byxa, men minskade midjemåttet och innerbenslängden något.Kul att det blev bra. Svårt att måtta? Hur lång tid tog det från beställning tills att du fick hem dem?
Fick hem mitt första par från Luxire, måttade ett par byxor jag hade med några små förändringar, och beställde i deras testtyg - så himla nöjd. Tyget känns mer högkvalitativt än något par jag själv ägt, och passformen blev super - märkte att jag varit lite konservativ i min tilltänkta ändring i midjan från paret jag mätte av, skulle tagit in den något lite till men det är också allt.
![]()
Utgick från ett par Sir of Sweden-byxor som redan modifierats ganska rejält.Kul att höra att du blev nöjd, beställde mina första par i måndags. Var i valet och kvalet om att köra en i deras testtyg men valde ändå att gå på en av de billigare manchestertygen..
Vilken av deras modeller utgick du ifrån, eller började du från scratch?
Blev inte mindre sugen på att få hem mina nu.. har redan ett par som väntar på beställning om de första blev bra.
Utgick från ett par Sir of Sweden-byxor som redan modifierats ganska rejält.Sitter och suger på vilket manchestertyg jag ska beställa nu...
![]()
Alltid lika roligt att sitta och välja tyg! Har en 20 skjorttyger och 10-15 byxtyger favoritmarkerade... Luxire är farligt för plånbokenUtgick från ett par Sir of Sweden-byxor som redan modifierats ganska rejält.Sitter och suger på vilket manchestertyg jag ska beställa nu...
![]()
Ah, nej jag valde "luxire high waisted dresspant" och bad om 5 cm slag.Härligt att höra! Bara att beställa
Tänkte mer på de olika varianterna man kunde välja på hemsidan. Casual pleated chinos osv. Eller gjorde du en helt egen skapelse?
Äh, känns ju betydligt roligare att handla på Luxire än att köpa ett par chinos för 1200 spänn på typ Gant eller RL.Alltid lika roligt att sitta och välja tyg! Har en 20 skjorttyger och 10-15 byxtyger favoritmarkerade... Luxire är farligt för plånboken![]()
Och sen 600kr hos skräddaren för att få OTR-byxorna att sitta någorlunda...Äh, känns ju betydligt roligare att handla på Luxire än att köpa ett par chinos för 1200 spänn på typ Gant eller RL.![]()
Exakt, så så jämrans farligt är det inte..Och sen 600kr hos skräddaren för att få OTR-byxorna att sitta någorlunda...![]()
![]()
Tror smidigaste sättet är att skicka in måtten från dina byxor och helt enkelt maila in "vill höja midjan x cm, förslag på mått att justera?" och ta det därifrån.Snyggt! Kul att du är så nöjd. Jag är sugen på att beställa ett par till mig själv och utgå från befintlig byxa men höja midjan en aning. Är det någon som vet om det räcker att justera front- och back rise för att få till detta? Jag har läst om beställningar där byxan tappar balansen helt av att endast ändra dessa två mått, så det känns som det krävs någon mer justering.