• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag är sugen på att köpa några lammullströjor, men osäker på hur jag ska klara av det då jag inte har några vädringsmöjligheter (vilket jag förstått ska vara bra för att få bort t ex svettlukt?). Kommer jag behöva handtvätta ofta eller hur fungerar det? Köra med en "osynlig" t-shirt under som fångar upp den mesta svetten? Vet helt enkelt inte riktigt om jag vågar ta steget från bomull till ull, då det känns som det blir mycket krångligare.
Allt beror på vad du har under skulle jag säga. Har lammulllströjor som jag inte tvättat på 4 år, de är alltid över en skjorta dock. Brukar hänga i en galje vid ett öppet fönster om det börjar lukta alt slänga in den i frysen. Har hjälpt hittills, tror jag ;)

Vad säger panelen, hur mycket bör denna kavajen kortas i armarna? Även skjortan skulle väl behöva en omgång...
18CBB5DD-8635-4AA0-9726-FA0803A2AE11.jpeg

Tack för input boys, är väl själv inne på en centimeter men tycker väl att det funkar nu oxå. , så kanske inte värt ingreppet.. Som ni säger så är det framförallt när man står still rakt upp och ner man tänker på det. Och att om skjortan syns så ser det inte muppigt ut.

Upplever också att det är lite konstigt med passformen. Var inne och testade två OJ-brallor häromdagen, och de ena såg ut som ett par NN07-chinos typ (dvs låg midja, ungdomlig passform överlag), medan de andra såg ut som en sopsäck på mig.

Svårt som fan att hitta byxor som sitter ungefär som de bilder du postat på pt01 @Floffen, vilket är så jag vill att de ska sitta.

Testade några NN07 byxor igår på MQ, var lite tjockare tyg men inte flanell (nog ull). Också tyckt att deras passform varit dålig, väldigt tajt och låg midja som du skriver. Upplevde dock dessa helt annorlunda. Normal midja och lite luftigare men ändå hyfsat slimmade. Iaf på mig. Priset på 1299kr kändes dock lite omotiverat högt :oops:

Beställde hem två tröjor från dressmann, och får ändå säga jag över lag är ganska nöjd.

Tyget är faktiskt väldigt nice, och passformen helt OK. Inget över det vanliga, men för priset har jag nog inte mycket att anmärka.

Värt att nämna:
Kragen på den bruna var lite liten, men kanske går att stryka till bättre.
Ärmhålen är ganska generösa.
Stora i storleken, fick gå ner från M till S.

Blir nog att jag behåller båda.

https://dressmann.com/sv/p/stickade-trojor/roll-neck-merino-dk-blue-dlj/7224635_F590
https://dressmann.com/sv/p/stickade-trojor/polo-sweater-merino-brown-dl/7224640_F862

Beställde samma modeller i bägge färgerna. Hämtas ut i helgen, blir intressant.
@Lindrian hur tyckte du axelmåttet skiljde mellan S och M, för du har testat bägge?
M satt bra i axlarna på mig men rätt så bylsigt överallt annanstans

Får kika där. Hade gärna betalat t.ex 1500 för att hitta något grymt i butik dock. :)
Testa! Jag hade nog tur och fick till byxorna på första beställningen (minus att de var 2 cm för långa). Skönaste byxorna jag ägt. Kommer aldrig någonsin att bemöda mig om att gå in i butiker och testa byxor igen, när jag kan beställa byxor i rätt passform i en mängd olika tyg, och med möjligheten att (i de flesta fall) kostnadsfritt kunna beställa de i det utförande jag vill ha. Och allt detta till ett jämförelsevis bra pris.

Testa! Jag hade nog tur och fick till byxorna på första beställningen (minus att de var 2 cm för långa). Skönaste byxorna jag ägt. Kommer aldrig någonsin att bemöda mig om att gå in i butiker och testa byxor igen, när jag kan beställa byxor i rätt passform i en mängd olika tyg, och med möjligheten att (i de flesta fall) kostnadsfritt kunna beställa de i det utförande jag vill ha. Och allt detta till ett jämförelsevis bra pris.

Jag börjar bli sugen på att testa, varit inne flera gånger från mobilen men tycker det är svårnavigerat.. kanske får sitta vid datorn? Jag har ett par byxor som jag är riktigt nöjd med som jag skulle kunna plocka måtten från.. men hur lång leverans är det?!

Jag börjar bli sugen på att testa, varit inne flera gånger från mobilen men tycker det är svårnavigerat.. kanske får sitta vid datorn? Jag har ett par byxor som jag är riktigt nöjd med som jag skulle kunna plocka måtten från.. men hur lång leverans är det?!
De har inte världens bästa hemsida, så mycket är klart.
På mina senaste två byxor har leveranstiden varit 10-14 dagar, men då har Luxire redan måtten (mönster) från mina tidigare beställningar, vilket minskar tiden från beställning till leverans. Du får nog räkna med lite längre tid på din första beställning.

De har inte världens bästa hemsida, så mycket är klart.
På mina senaste två byxor har leveranstiden varit 10-14 dagar, men då har Luxire redan måtten (mönster) från mina tidigare beställningar, vilket minskar tiden från beställning till leverans. Du får nog räkna med lite längre tid på din första beställning.
Fast ritar dom verkligen upp ett unikt mönster från dig, eller är det måttanpassning som vid skjortor etc?

Fast ritar dom verkligen upp ett unikt mönster från dig, eller är det måttanpassning som vid skjortor etc?
De måste vid tillskärningen utifrån dina mått rita upp ett mönster som de naturligtvis sparar för att snabba på processen vid ytterligare beställningar. Så har jag iaf förstått det hela (utifrån vad många berättar och utifrån min egen erfarenhet). Min erfarenhet är att det går jättefort när jag beställer en skjorta/ett par byxor och specificerar att jag vill ha samma mått som "Order XXX", medan det tar längre tid om de ska utgå från helt nya mått, eller om jag vill justera vissa mått från tidigare beställningar.

Nedstoppad polotröja, hiss eller diss?
Jag tycker att det är snyggt på bild men känner att det är svårt att bära upp.

E169E125-9CBC-4EF0-A764-1E3BD6E4CFF7.jpeg
Tycker det mest är en fråga hur mycket man gillar att det ser ut som att man inte har en överkropp. Rent estetiskt spelar det ju ingen roll om det är en skjorta eller tunt stickat som smiter under byxlinningen.

Tycker det mest är en fråga hur mycket man gillar att det ser ut som att man inte har en överkropp. Rent estetiskt spelar det ju ingen roll om det är en skjorta eller tunt stickat som smiter under byxlinningen.
Förstår hur du tänker, men för mig blir det skillnad på nedstoppad skjorta vs tunnstickad tröja. Även om tröjan är tunnt stickad blir passformen aldrig som en skjorta, utan lite lösare/större runt om vilket lätt förändrar siluetten.

Nedstoppad polotröja, hiss eller diss?
Jag tycker att det är snyggt på bild men känner att det är svårt att bära upp.

E169E125-9CBC-4EF0-A764-1E3BD6E4CFF7.jpeg
Om man har en slim eller vältränad figur med noll extra hull runt magen kan det se ok ut. Men snubben på bilden behöver komma ner lite på jorden, liksom hans byxor. Vi vill inte se så mycket av hans strumpor när han inte ens böjer benen.

Tillbaka
Topp