• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Ser sjukt bra. Har själv en Aida som jag är väldigt nöjd med, dock i kortaste laget för mig som är rätt lång.
Tack, verkligen tvärnöjd. Första mönstrade också, har endast mörkblåa kavajer sedan tidigare.

Har liksom aldrig ägnat en tanke åt Caruso tidigare men köpte en MTM rock när de var på besök i September och testade i samband med det den här kavajen, love at first sight helt klart!
 

humlegarden

Cartier
Follow up på tidigare postat bild, kavajen är hämtad. Hemska bilder och lite skrynklig i ryggen men fan vad nöjd jag är, bästa jag testat i RTW väg by far! Har hittat hem, vem behöver MTM när det är så här bra RTW!

Caruso Aida

83FC7845-4EB4-4A85-B506-032553A7B739.jpeg


92771458-6E85-4E2D-964F-4715901CCAB5.jpeg


7043C5E5-4D61-4C24-A304-4DADA9453730.jpeg


0B0950AA-3256-4261-8DB2-31CC52AE3E54.jpeg
Grym färg på tyget och kavajen sitter verkligen bra på dig! Vad menar du med RTW?
 

jistanes

Cartier
Tack!
Jag har faktiskt handlat en del från H&M edition. Och även om prislappen är för hög för ett "H&M"-plagg tycker jag att de är väl värda sina pengar.
(Även om de är dyrare än t.ex. COS i många fall).

Här är för övrigt H&M versionen: https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0665865002.html
Rent estetiskt föredrar jag nästan den. :)
Jag är svag för H&M:s kvalitetsplagg överlag. Man måste förstå att H&M har olika koncept med olika kvalitetsnivå. De plagg med ambition och högre kvalitet (i materialen) är ofta riktigt bra, speciellt för priset man får betala. De gör även mycket (det mesta de gör) som är ren skit och som inte borde vara tillåtet att tillverka öht. :) Synd att den blå ullpiloten var slut, annars hade jag testat en sådan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag är svag för H&M:s kvalitetsplagg överlag. Man måste förstå att H&M har olika koncept med olika kvalitetsnivå. De plagg med ambition och högre kvalitet (i materialen) är ofta riktigt bra, speciellt för priset man får betala. De gör även mycket (det mesta de gör) som är ren skit och som inte borde vara tillåtet att tillverka öht. :) Synd att den blå ullpiloten var slut, annars hade jag testat en sådan.
Håller inte med, har en handfull HM edition skjortor av tveksam kvalité och passat köp av både lädertrainers och merinotröjor som jag inte tyckte höll måttet. I paritet med Asos egna märke skulle jag säga, men asos är billigare.

J.crew, Asket, A days march etc. tycker jag är betydligt mer pang för pengen för samma pris isch :)
 

jistanes

Cartier
Håller inte med, har en handfull HM edition skjortor av tveksam kvalité och passat köp av både lädertrainers och merinotröjor som jag inte tyckte höll måttet. I paritet med Asos egna märke skulle jag säga, men asos är billigare.

J.crew, Asket, A days march etc. tycker jag är betydligt mer pang för pengen för samma pris isch :)
Mja, jag håller med. Det har hänt mycket de senaste åren i det segmentet både i antal brands och större tillgänglighet.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Håller inte med, har en handfull HM edition skjortor av tveksam kvalité och passat köp av både lädertrainers och merinotröjor som jag inte tyckte höll måttet. I paritet med Asos egna märke skulle jag säga, men asos är billigare.

J.crew, Asket, A days march etc. tycker jag är betydligt mer pang för pengen för samma pris isch :)

Mja, jag håller med. Det har hänt mycket de senaste åren i det segmentet både i antal brands och större tillgänglighet.

Nu har jag inte så mkt H&M edition men väl ett par byxor (bruna me pressveck) som håller (IMO) hög kvalitét. Absolut jämförbara med Filippa K eller andra modemärken av betydligt högre kostnad. Detsamma gäller COS (om man nu gillar modemärken) - jag vill påstå att känslan och kvalitéten är avsevärt mycket högre än dyrare modemärken.

Med det sagt, Asket, arket, A days march etc håller alla bra kvalitét för pengarna. Betydligt enklare att hitta modemärken som inte gör det än att banka de få som gör det mot varandra ;-)
 

kalufsen

Panerai
Snygg. Hur lång är den? Lite ovanför knäet va?

Letar ännu med ljus och lykta efter en längre rock, men det är nästan omöjligt. Även via MTM verkar det svårt.
Tackar! Denna är någon centimeter ovanför känt. Har tyvärr inga tips på längre rockar oavsett RTW eller MTM, vissa MTM kanske är mindre känsliga för sådana förfrågningar?
 
Senast ändrad:

kalufsen

Panerai
Vet inte, men har ett par bruna Pembroke och skulle behöva något svart med Dainite också. Grasmere eller Onslow kanske är snyggare?
Vet inte heller, lirar bara inte i mitt huvud men det kanske är en grym kombo. Grasmere är bra och trevlig casual sko och finns i Full grain och i svart.

Edit: Aldrig sätt Onslow faktiskt så vill inte uttala mig, påminner om Dover från EG.
 
Topp