• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Visst finns det butiker här. Men det är ju skoj att prova nåt nytt.

Instagram i all ära, men det är nåt helt annat att prova nåt i verkligheten.
 

Npl

Omega
2-Faktor
Dum fråga, men storlekarna på Barbour jackorna från country attire borde väl vara samma som vi har i Sverige?

Du har säkert redan provat jackan. Men Barbour är kända för att ha ganska korta ärmar. Har sytt in en Barbourjacka, armarna var perfekta men såg ut som en papperskasse i formen. Sist köpte jag en mindre storlek men förlängde ärmarna istället. Båda sätten funkar.

Har beställt från Countyattire och det funkade smärtfritt!
 

Npl

Omega
2-Faktor
Man märker när en själv och vännerna kommit i medelåldern när man börjar diskussionerna om vilka krämpor man har... krämpor kan ibland hindra de bästa ambitioner på gym och i kök. :)

Tack för tipsen. Första googlingen gav kanske en något ungdomligare anblick än jag tror funkar för mig. Ska dock kolla vidare på dem. Kanske är det bättre IRL. En nackdel med att handla i en stad där man inte bor är ju att justeringar och modifieringar blir jobbigare att få gjord via butik. Men det finns ju skräddare och sömmerskor här i stan med...

Kan rekommendera tailorstore eller andra hemsidor där man kan få måttbeställda skjortor. Du väljer själv typ och tyg så det blir exakt som du vill ha det. Pris runt 600-1000 kr med frakt.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Kan rekommendera tailorstore eller andra hemsidor där man kan få måttbeställda skjortor. Du väljer själv typ och tyg så det blir exakt som du vill ha det. Pris runt 600-1000 kr med frakt.

Just skjortor är inte ett jätteproblem, där har jag hittat det som funkar för mig. Tailorstore var jag ingen fan av den gång jag provade det, men det var tydligen 2007 så både jag och de har troligen ändrat oss sen dess. :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Du har säkert redan provat jackan. Men Barbour är kända för att ha ganska korta ärmar. Har sytt in en Barbourjacka, armarna var perfekta men såg ut som en papperskasse i formen. Sist köpte jag en mindre storlek men förlängde ärmarna istället. Båda sätten funkar.

Har beställt från Countyattire och det funkade smärtfritt!
Beställde från Countyattire igår kväll. De kör black Friday nu med 20 procent på massor av grejer.
 

Frele

Cartier
Du har säkert redan provat jackan. Men Barbour är kända för att ha ganska korta ärmar. Har sytt in en Barbourjacka, armarna var perfekta men såg ut som en papperskasse i formen. Sist köpte jag en mindre storlek men förlängde ärmarna istället. Båda sätten funkar.

Har beställt från Countyattire och det funkade smärtfritt!
Yes! Provade en senast jag var i huvudstaden och klippte en nu när Country Attire kör Black Friday rea :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Några tankar om denna artikel från OJ?

https://www.oscarjacobson.com/sv-se/article/liner_vast?attr1_id=14

Tänkte nämligen införskaffa mig en sådan väst att ha under en Belstaff och en vinterrock. Vad bör en tänka på vid dessa plagg? Material etc och om det finns ännu bättre/snyggare som jag inte vet om.
Viktigt att prova med din rock innan du köper om du inte är säker på att det kommer funka.
Jag har en relativt billig från COS utan krage eftersom det blev tajt och förstörde helhetsbilden för mig :)
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Viktigt att prova med din rock innan du köper om du inte är säker på att det kommer funka.
Jag har en relativt billig från COS utan krage eftersom det blev tajt och förstörde helhetsbilden för mig :)
Tack för tipset! Vad menar du med funkar? Om rocken exempelvis går att stänga eller finns det andra faktorer som behöver fungera så att säga utöver utseendemässigt? =)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för tipset! Vad menar du med funkar? Om rocken exempelvis går att stänga eller finns det andra faktorer som behöver fungera så att säga utöver utseendemässigt? =)
Risken är att man har en lite för tajt rock att man inte kan addera ett tunt dunlager under. Då finns det risk att det får lite effekten som nedan. (hittade ingen bättre bild) :) Men som @christian-h påpekar så är problemet snarare rocken som är för tajt än västen.

gettyimages-942415290.jpg


Den där västen bygger väldigt lite. Jag skulle säga att ytterplagget är för litet om det inte sväljer den västen.
Absolut, men med tanke på att jag inte vet hur rocken ser ut så kan det vara bra att prova innan.
 
På tal om väst under rock kan jag rekommendera Uniqlo. Köpte en billig, supertunn och lätt dunväst. Perfekt under rocken och lagom varm för mig, som att gå med ett litet tunt duntäcke på sig. :) Kanske inte bäst på marknaden rent utseendemässigt dock.
 
Topp