• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Roxen

Cartier
Tafatt försök till att på egen hand ta bild på Caruso rocken jag pangade när de var här senast.

Full Kanvas, Rullande Peak, Martingala, flap som jag stoppat in, boxpleat, sprund med knappar, 90 ull /10 Cashmere från Loro Piana.

7F82B956-C858-4DCC-91EA-8ACDB438BA66.jpeg

FED599CD-7687-4D6B-838B-379A278B5619.jpeg



50BE5C34-69C2-4867-9EC8-1B5C46AE503E.jpeg

Satan vad läcker, riktigt snyggt. Vad får man punga ut för en sådan?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
reor som är värt att känna till? Är ute efter ett par nya kängor
Det har jag dålig koll på, och det var nog lite kasst formulerat av mig.

Vad jag menar är att det finns flera kängor för ca 3k och ner som jag hade varit glad att få äga (i förhållande till t.ex CJ Coniston), medan om vi snackar ett par brogues så vet jag inte om jag hade trivts med ett "nästan-köp".
 

kalufsen

Panerai
Satan vad läcker, riktigt snyggt. Vad får man punga ut för en sådan?
Tack, jäkligt nöjd! Beror mycket på vad för tyg och leverantör du väljer. Tror rocken med tyget butiken hade kostade runt 14-18 RTW (inte det jag har), sen har du en MTM fee och tillägg för tyget du väljer. 100 ull från en leverantör behöver inte kosta samma som 100 ull hos någon annan, börjar du stoppa in lite cashmere blanding eller rent av 100 cashmere så sticker det snabbt.
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Om någon letar motsatsen; här är cowboysskjortans konung. Bryceland’s Sawtooth Westerner.

4D425822-1CAF-412E-97C6-24FE02DA882C.jpeg


http://www.brycelandsco.com/products/bryceland-s-sawtooth-westerner-denim
Om någon är intresserad finns Bryceland's numera i europa hos Michael Jondral. Snart på webben, tillgängligt via mejl tillsvidare.

40207755911_18eb868376_c.jpg


Immediately before purchasing our tickets, we ran into our friend Robert Spangle (known on instagram as Thousand Yard Style) the UK GQ photographer. He’s here wearing a Brycelands sawtooth denim shirt and Anglo-Italian denim to great effect. Bild från streetxsprezza.wordpress.com
 

Psykel

Patek
Fick hem mina första slipsar sen studenten för 15 år sen!
Samtliga i siden, samtliga tillverkade i Italien (utom den prickiga som är tillverkad i Frankrike). 3x9cm, 2x10, så iallafall ingen total clownbredd. Ska bli kul att testa! Behöver lite bättre skjortor bara... :D
Kanske inga totala stilträffar om man frågar er i tråden, men jag har inget emot att vara lite udda. Och för strax under 150kr inklusive frakt på tratten får man nog vara rätt nöjd! :D
Några är lite skrynkliga, speciellt YSL:en överst i högen. Går dom att stryka?
A0137D03-3C97-424E-8240-FD5701C86BCD.jpeg
 
Fick hem mina första slipsar sen studenten för 15 år sen!
Samtliga i siden, samtliga tillverkade i Italien (utom den prickiga som är tillverkad i Frankrike). 3x9cm, 2x10, så iallafall ingen total clownbredd. Ska bli kul att testa! Behöver lite bättre skjortor bara... :D
Kanske inga totala stilträffar om man frågar er i tråden, men jag har inget emot att vara lite udda. Och för strax under 150kr inklusive frakt på tratten får man nog vara rätt nöjd! :D
Några är lite skrynkliga, speciellt YSL:en överst i högen. Går dom att stryka?
A0137D03-3C97-424E-8240-FD5701C86BCD.jpeg

Feta! Jag kränger bl.a. slipsar på mitt jobb, och skulle nog hellre steama dem egentligen (Så att de rättar ut sig av ånga och inte av strykjärnets ånga + varma yta. Detta givetvis om du kan, annars stryker du med en kökshandduk eller örngott emellan :)
 

Psykel

Patek
Feta! Jag kränger bl.a. slipsar på mitt jobb, och skulle nog hellre steama dem egentligen (Så att de rättar ut sig av ånga och inte av strykjärnets ånga + varma yta. Detta givetvis om du kan, annars stryker du med en kökshandduk eller örngott emellan :)
Grymt, tack! Tänkte ta och investera i en steamer, så kör nog på det!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Om någon är intresserad finns Bryceland's numera i europa hos Michael Jondral. Snart på webben, tillgängligt via mejl tillsvidare.

40207755911_18eb868376_c.jpg


Immediately before purchasing our tickets, we ran into our friend Robert Spangle (known on instagram as Thousand Yard Style) the UK GQ photographer. He’s here wearing a Brycelands sawtooth denim shirt and Anglo-Italian denim to great effect. Bild från streetxsprezza.wordpress.com
Mailade dem, de har bara från strl M och uppåt. Idé om ett likvärdigt alternativ som finns i small?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Mailade dem, de har bara från strl M och uppåt. Idé om ett likvärdigt alternativ som finns i small?
Trist. Vad brukar du ha för storlek? Och vilken storlek benämns som medium? Jag beställde storlek 50, som utifrån angivna mått bör motsvara medium. Skjortan borde krympa lite vid tvätt, vilket är vettigt att räkna med och även att denna skjorta (enligt mig) bärs till ens fördel om passformen är mer åt det generösa hållet. Jag bifogar storleksguiden från Bryceland's i en bild nedan.

Det enda i närheten av just Bryceland's modell är Levis Vintage Clothing 1955 Sawtooth, eller The Real McCoy's sawtooth (som jag känner till). Levi's modell är svår att få tag i och Real McCoy's variant är slutsåld. Just Levi's modell vet jag däremot var du kan hitta storlek small och medium. Jag har provat den och behöver storlek large. Här har du den:

http://www.aeroleatherclothing.com/product-detail.php?id=420

Levi's Vintage Clothing 1955 Sawtooth
LVC.1955.sawtooth.jpg


Joe McCoy's Denim Western Shirt
real.mccoys.sawtooth.jpg

marlon.sawtooth.jpg
 

Bilagor

  • brycelands.sawtooth.size.guide.png
    brycelands.sawtooth.size.guide.png
    40.5 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Var skulle ni rekommendera en man på 40+ att handla bra kläder i centrala Stockholm? Nånstans kring "bättre saker att ha på kontoret"-stilen.

Edit: 40+ avsåg åldern, inte midjemåttet i tum... ;)
 

Psykel

Patek
Trist. Vad brukar du ha för storlek? Och vilken storlek benämns som medium? Jag beställde storlek 50, som utifrån angivna mått bör motsvara medium. Skjortan borde krympa lite vid tvätt, vilket är vettigt att räkna med och även att denna skjorta (enligt mig) bärs till ens fördel om passformen är mer åt det generösa hållet. Jag bifogar storleksguiden från Bryceland's i en bild nedan.

Det enda i närheten av just Bryceland's modell är Levis Vintage Clothing 1955 Sawtooth, eller The Real McCoy's sawtooth (som jag känner till). Levi's modell är svår att få tag i och Real McCoy's variant är slutsåld. Just Levi's modell vet jag däremot var du kan hitta storlek small och medium. Jag har provat den och behöver storlek large. Här har du den:

http://www.aeroleatherclothing.com/product-detail.php?id=420

Levi's Vintage Clothing 1955 Sawtooth
LVC.1955.sawtooth.jpg


Joe McCoy's Denim Western Shirt
real.mccoys.sawtooth.jpg

marlon.sawtooth.jpg
Indigofera lär väl ha nån variant också?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ok. Någon som har tips på en bra Parka som inte är formad som en fyrkant. Måste ha något i garderoben för när det blir ohemult kallt.
 

Frele

Cartier
Beror på vad @Frele menar. Det står samma sak på storlekslappen här som där, men det är engelska storlekar. Det vi kallar stl 46 (small) heter där 36 t.ex.
Jag har kollat på en jacka av modell Bristol och storlekarna sträcker sig från S-XXL. Så en storlek L från Country attire borde vara lika stor som en storlek L köpt i butik i Sverige?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Var skulle ni rekommendera en man på 40+ att handla bra kläder i centrala Stockholm? Nånstans kring "bättre saker att ha på kontoret"-stilen.

Edit: 40+ avsåg åldern, inte midjemåttet i tum... ;)

Suitsupply?
Sen beror det såklart på vad du har på kontoret. Jag kör Acne, Our legacy, COS, Eyytys, etc på kontoret. Men vi är alla olika :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Suitsupply?
Sen beror det såklart på vad du har på kontoret. Jag kör Acne, Our legacy, COS, Eyytys, etc på kontoret. Men vi är alla olika :)

Jag är ärligt talat rätt dålig på märken här. Kostym bäres sällan, snarare "business casual" eller nåt. Nästan alltid kläder som funkar med slips och kavaj på, men oftast utan slipsen och kavajen. Vill upp ett steg i properhet, men utan att ta på kavajen.

Misstänker dock att första steget ligger i en annan tråd, nån om träning och diet... ;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag är ärligt talat rätt dålig på märken här. Kostym bäres sällan, snarare "business casual" eller nåt. Nästan alltid kläder som funkar med slips och kavaj på, men oftast utan slipsen och kavajen. Vill upp ett steg i properhet, men utan att ta på kavajen.

Misstänker dock att första steget ligger i en annan tråd, nån om träning och diet... ;)


Haha googla periodisk fasta och kör igång för fläsket.

Men kolla A days march, Arket, Asket och COS för väldigt avslappnat men (i min mening) stiligt mode till ett mkt bra pris.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Haha googla periodisk fasta och kör igång för fläsket..

Man märker när en själv och vännerna kommit i medelåldern när man börjar diskussionerna om vilka krämpor man har... krämpor kan ibland hindra de bästa ambitioner på gym och i kök. :)

Tack för tipsen. Första googlingen gav kanske en något ungdomligare anblick än jag tror funkar för mig. Ska dock kolla vidare på dem. Kanske är det bättre IRL. En nackdel med att handla i en stad där man inte bor är ju att justeringar och modifieringar blir jobbigare att få gjord via butik. Men det finns ju skräddare och sömmerskor här i stan med...
 

Yfront

Omega
Man märker när en själv och vännerna kommit i medelåldern när man börjar diskussionerna om vilka krämpor man har... krämpor kan ibland hindra de bästa ambitioner på gym och i kök. :)

Tack för tipsen. Första googlingen gav kanske en något ungdomligare anblick än jag tror funkar för mig. Ska dock kolla vidare på dem. Kanske är det bättre IRL. En nackdel med att handla i en stad där man inte bor är ju att justeringar och modifieringar blir jobbigare att få gjord via butik. Men det finns ju skräddare och sömmerskor här i stan med...

Finns det ingen ok herrekipering på orten du bor? Om du kan hitta lite inspiration från instagram eller dylikt låter det ändå som du kan komponera ihop nåt gångbart från ex Brothers utbud. Dom brukar dessutom ha skräddare som dom syr upp oss om det behövs.
 
Topp