• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aximand

Panerai
2-Faktor
Hoho, bastardiserats. Underbart!
Kan inte du lägga upp en bild på en frackbärare med "perfekt" buren frack? Intressant, tycker jag.
Fred Astaire har generellt haft en oerhört välsittande frack och det brittiska kungahuset brukar generellt vara rätt vassa på att klä sig propert, till skillnad från vårt eget...
a2baed125a3410de07da00e842c7f54a.jpg

Dock tycker jag mig ana en klockboett under manschetten t.v och det är direkt olämpligt, är man på fest ska man inte behöva ha koll på vad klockan är. På sin höjd kan det vara schyst med ett fickur.
Sen att ha hög hatt idag skulle se mer utklätt än uppklätt. Käppen kan man också gott skippa om man inte har den av ortopediska skäl.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Stylisterna är väl lika ”moderna”. Snart ser vi väl vit slips till också.

Byxan ska ju nå typ upp till mitten av kavajens knäppning, och västens underkant skall vara i höjd med kavajens underkant, och täcka byxans kant. :)
Den dagen vi ser vit slips på något annat än riksbegravning i direktsändning på bästa sändningstid finansierat via skattsedeln är dagen jag flyttar samtliga besparingar till Panama.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Appropå frack-diskussionen

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7lkKAW/experten-om-the-edges-mossa-aja-baja
82EBFB6E-CC9B-462D-BC60-63D296B2E34E.jpeg


Shit vad pinsamt. Vad är grejen? Hans image? Alla förstår väl att han är tunnhårig eller flint (sedan typ trettio år tillbaka..).
Om man skall göra ett sådant rockstjärne etikettbrott så gå hela vägen, kör svart skjorta eller frack i skinn eller något. Inte korrekt ända till fram till sotarmössan. Nu ser det för lökigt ut
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Appropå frack-diskussionen

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7lkKAW/experten-om-the-edges-mossa-aja-baja
82EBFB6E-CC9B-462D-BC60-63D296B2E34E.jpeg


Shit vad pinsamt. Vad är grejen? Hans image? Alla förstår väl att han är tunnhårig eller flint (sedan typ trettio år tillbaka..).
Om man skall göra ett sådant rockstjärne etikettbrott så gå hela vägen, kör svart skjorta eller frack i skinn eller något. Inte korrekt ända till fram till sotarmössan. Nu ser det för lökigt ut
Jag tittar inte på nobelfesten av precis den här anledningen. Jag hade fått hjärnblödning av allt. :drowning::hungover:
 
R

Red Scream

Guest
Edelweiss och julfest med jobbet!

Kragblomma.JPEG


Kavaj och skjorta: Canali
Slips: Stenström
Boutonnière: Fort Belvedere (yes jag erkänner fullt ut att SRS och TGG kan vara rätt underhållande att titta på... :D)
 

Frele

Cartier
Hur ser ni på slag på byxor till en mer formell kostym (mörkblå, mörkgrå), hit eller miss?

Vilken färg och material på slips lämpar sig bäst till mörkgrå kostym i tyg med finare ull?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Håller på att förbättra garderoben inför nytt jobb efter årsskiftet, och tänkte därför passa på att fråga er stilmedvetna herrar vad för bröst/manschettknappar som ni tycker är lämpliga till frack? I min värld är det guld- eller silverfärgat samt pärlemor som gäller, men vågar man ta ut svängarna med mer färgglada stenar eller avancerade designer/sättningar? :)
 

zzaphod

Cartier
Håller på att förbättra garderoben inför nytt jobb efter årsskiftet, och tänkte därför passa på att fråga er stilmedvetna herrar vad för bröst/manschettknappar som ni tycker är lämpliga till frack? I min värld är det guld- eller silverfärgat samt pärlemor som gäller, men vågar man ta ut svängarna med mer färgglada stenar eller avancerade designer/sättningar? :)
Jag har inte med det att göra men man blir ju lite nyfiken på vad du jobbar med om arbetet kräver frack? :)
Frågan är inte ställd som ett försök att vara oförskämd, jag är uppriktigt nyfiken!
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Jag har inte med det att göra men man blir ju lite nyfiken på vad du jobbar med om arbetet kräver frack? :)
Frågan är inte ställd som ett försök att vara oförskämd, jag är uppriktigt nyfiken!
Tycker verkligen inte att du är oförskämd! Jag ska kliva på som andre kurator (På svenska: Ekonomi & fastighetsansvarig) för en av Uppsalas studentnationer, vilket även innebär mycket representation i akademiska sammanhang, därav behovet :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Håller på att förbättra garderoben inför nytt jobb efter årsskiftet, och tänkte därför passa på att fråga er stilmedvetna herrar vad för bröst/manschettknappar som ni tycker är lämpliga till frack? I min värld är det guld- eller silverfärgat samt pärlemor som gäller, men vågar man ta ut svängarna med mer färgglada stenar eller avancerade designer/sättningar? :)
Nu höll jag på att skriva ett långt inlägg i endast fetstil men jag skulle inte ha något annat än guld, silver eller pärlemor till frack men tänkte att man kanske kan ta ut svängarna liiiite. Dock förutsätter det att fracken i övrigt sitter perfekt för att inte riskera att det missuppfattas ;) Och med ta ut svängarna menar jag att ha typ onyx eller något annat, men att ha något färgglatt skulle jag säga tvärnej till.
Kör gärna manschettknappar med plattor där du har initialer graverat (bonuspoäng om du hittat dem på second hand med dina initialer) eller en gravyr som relaterar till din utbildning.
Matcha (helst) metaller i manschett med bröstknappar, glöm inte att ha svarta knälånga sidenstrumpor och byxorna ska sitta högre än du tror! :woot:
 
Topp