Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom förberedd, då menar jag att du ska veta typ vad du vill ha (färg,tyg,tillval etc). Inspirationsbilder är också bra så den som måttar vet vad du tycker är snyggt och gillar passformmässigt, förklara hur du vill att det ska sitta i samma veva.Tänkte prova Brothers MTM-tjänst i morgon inför ett bröllop i vår. Dessvärre inget annat alternativ i närheten av där jag bor.
Någon som har tips/fallgropar att undvika? Siktar på en tredelad kostym åt det marinblåa hållet.
Alternativt sleds?I UK är det vanligare på seniora. Som junior i LDN skulle jag hålla mig till oxford alt derbys (svart), annars så fråga folk vid din desk eller känn av stämningen. Om du kommer från en bank i Sverige och ska på möten, feel free to go.
Tycker deras slim är slim nog. Har sett några skin fit hos linnégatan, och det ser ut som spandex.Någon som har erfarenhet av Incotex 'Skin' Fit? Är de snortighta? Låter ju som att de är smalare än Slim fit.
Inget för mig dåTycker deras slim är slim nog. Har sett några skin fit hos linnégatan, och det ser ut som spandex.
Kom förberedd, då menar jag att du ska veta typ vad du vill ha (färg,tyg,tillval etc). Inspirationsbilder är också bra så den som måttar vet vad du tycker är snyggt och gillar passformmässigt, förklara hur du vill att det ska sitta i samma veva.
Svårt att veta om den som måttar är bra dock, så du bör nog läsa på lite kring preferable passform, finns mkt matnyttigt på manolo tex:
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20131113/5-saker-att-tanka-pa-passform-och-silhuett/
Skulle inte säga snortighta, jag har som av en händelse precis fått hem ett par skin fit chinos i storlek 46. Jämfört med incotex flannel slim fit i samma storlek är det inte jätteskillnad tycker jag. De är absolut inga strumpbyxor eller tights utan ser ut som rätt vanliga chinos enligt mig (de sitter absolut inte klistrade mot huden som en del skinny jeans kan göra tex), men det är klart, de kommer inte fladdra i vinden som några segel heller.Någon som har erfarenhet av Incotex 'Skin' Fit? Är de snortighta? Låter ju som att de är smalare än Slim fit.
Skulle inte säga snortighta, jag har som av en händelse precis fått hem ett par skin fit chinos i storlek 46. Jämfört med incotex flannel slim fit i samma storlek är det inte jätteskillnad tycker jag. De är absolut inga strumpbyxor eller tights utan ser ut som rätt vanliga chinos enligt mig (de sitter absolut inte klistrade mot huden som en del skinny jeans kan göra tex), men det är klart, de kommer inte fladdra i vinden som några segel heller.
Ser följande scenario utspelas vid kaffemaskinen på jobbet om jag skulle ha så tighta ljusa byxor. "God morgon Tomas! Allt väl? Penisen på vänster sida idag?"
Haha!Ser följande scenario utspelas vid kaffemaskinen på jobbet om jag skulle ha så tighta ljusa byxor. "God morgon Tomas! Allt väl? Penisen på vänster sida idag?"
Av bilderna från Linnegatan2 att döma så blir det nog alldeles för tight för min del.Skulle inte säga snortighta, jag har som av en händelse precis fått hem ett par skin fit chinos i storlek 46. Jämfört med incotex flannel slim fit i samma storlek är det inte jätteskillnad tycker jag. De är absolut inga strumpbyxor eller tights utan ser ut som rätt vanliga chinos enligt mig (de sitter absolut inte klistrade mot huden som en del skinny jeans kan göra tex), men det är klart, de kommer inte fladdra i vinden som några segel heller.
Alternativt sleds?
"Personligen föredrar jag den på höger sida."Ser följande scenario utspelas vid kaffemaskinen på jobbet om jag skulle ha så tighta ljusa byxor. "God morgon Tomas! Allt väl? Penisen på vänster sida idag?"
Av bilderna från Linnegatan2 att döma så blir det nog alldeles för tight för min del.
Är i behov av en ny plånbok. Tänker mig något med åtminstone 6 kortplatser och gärna ett fack för sedlar (även fast jag typ aldrig har sedlar) budget helst runt 1-1,5 tkr men om det är bra grejer kan jag nog sträcka mig ändå till 2tkr. Har ni några bra tips?
De där ser ut att sitta fintJa, allt beror väl på hur grova stockar man har till ben, jag har tydligen inte spelat tillräckligt med hockey i mina dar.
![]()
(inte upplagda än då jag fick dem idag)
Ser följande scenario utspelas vid kaffemaskinen på jobbet om jag skulle ha så tighta ljusa byxor. "God morgon Tomas! Allt väl? Penisen på vänster sida idag?"
Någon med erfarenhet av SuitSupplys kostymbyxor och chinos som kan ge ett utlåtande? Värda sitt pris? Kvalité?
Eller bör man investera sina pengar någonannanstans?
Kolla Rose&Borns rea. Mycket fina byxor - jag knep ett par PT01 för dryga tusenlappen.Ute och fiskar efter chinos och även ett par ull(?/flanell)-byxor jag med. Osäker på exakt pris jag vill lägga men någonstans 800-1500 typ.
Ute och fiskar efter chinos och även ett par ull(?/flanell)-byxor jag med. Osäker på exakt pris jag vill lägga men någonstans 800-1500 typ.
Tänkte leta runt bland lite butiker imorgon, däribland Oscar Jacobson. Beställa från nätet är ganska snårigt för mig gällande byxor, testar helst i butik först isåfall för att kolla storlekar. Men jag tänkte kika på NK/Åhléns/OJ/Ströms imorgon och se vad jag hittar. Som sagt har ni några tips så mottager jag de gärna!
Vilken stad?Tack så mycket för input! Har ganska bra uppfattning om vad jag är ute efter men ska se till att få med lite inspirationsbilder.
StockholmBor du i Sthlm eller götet?