• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag har en gammal jacka i guldbrun/tan som jag gärna vill ersätta med en liknande. Den är i vaxad bomull, tunt fodrad. Jag har försökt få färgen på bild, men det är inte superlätt. Har nån några tips?

IMG_4677 copy.jpg

Tänkte prova Brothers MTM-tjänst i morgon inför ett bröllop i vår. Dessvärre inget annat alternativ i närheten av där jag bor.
Någon som har tips/fallgropar att undvika? Siktar på en tredelad kostym åt det marinblåa hållet.
Kom förberedd, då menar jag att du ska veta typ vad du vill ha (färg,tyg,tillval etc). Inspirationsbilder är också bra så den som måttar vet vad du tycker är snyggt och gillar passformmässigt, förklara hur du vill att det ska sitta i samma veva.
Svårt att veta om den som måttar är bra dock, så du bör nog läsa på lite kring preferable passform, finns mkt matnyttigt på manolo tex:

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20131113/5-saker-att-tanka-pa-passform-och-silhuett/

Tips på bra skjortor med passform motsvarande Etons contemporary fit?

Har rätt så smal hals i förhållande till bröstvidd och armlängd... 39 contemp sitter bra, men kunde ha 1cm längre ärmar.

Stenströms fitted är tyvärr lite snäv över bröstet.

Kom förberedd, då menar jag att du ska veta typ vad du vill ha (färg,tyg,tillval etc). Inspirationsbilder är också bra så den som måttar vet vad du tycker är snyggt och gillar passformmässigt, förklara hur du vill att det ska sitta i samma veva.
Svårt att veta om den som måttar är bra dock, så du bör nog läsa på lite kring preferable passform, finns mkt matnyttigt på manolo tex:

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20131113/5-saker-att-tanka-pa-passform-och-silhuett/

Tack så mycket för input! Har ganska bra uppfattning om vad jag är ute efter men ska se till att få med lite inspirationsbilder.

Någon som har erfarenhet av Incotex 'Skin' Fit? Är de snortighta? Låter ju som att de är smalare än Slim fit.
Skulle inte säga snortighta, jag har som av en händelse precis fått hem ett par skin fit chinos i storlek 46. Jämfört med incotex flannel slim fit i samma storlek är det inte jätteskillnad tycker jag. De är absolut inga strumpbyxor eller tights utan ser ut som rätt vanliga chinos enligt mig (de sitter absolut inte klistrade mot huden som en del skinny jeans kan göra tex), men det är klart, de kommer inte fladdra i vinden som några segel heller.

Skulle inte säga snortighta, jag har som av en händelse precis fått hem ett par skin fit chinos i storlek 46. Jämfört med incotex flannel slim fit i samma storlek är det inte jätteskillnad tycker jag. De är absolut inga strumpbyxor eller tights utan ser ut som rätt vanliga chinos enligt mig (de sitter absolut inte klistrade mot huden som en del skinny jeans kan göra tex), men det är klart, de kommer inte fladdra i vinden som några segel heller.
inco%20aw17_dot%201.jpg

Av bilderna från Linnegatan2 att döma så blir det nog alldeles för tight för min del.

Någon med erfarenhet av SuitSupplys kostymbyxor och chinos som kan ge ett utlåtande? Värda sitt pris? Kvalité?
Eller bör man investera sina pengar någonannanstans?

Ute och fiskar efter chinos och även ett par ull(?/flanell)-byxor jag med. Osäker på exakt pris jag vill lägga men någonstans 800-1500 typ.

Någon med erfarenhet av SuitSupplys kostymbyxor och chinos som kan ge ett utlåtande? Värda sitt pris? Kvalité?
Eller bör man investera sina pengar någonannanstans?
Ute och fiskar efter chinos och även ett par ull(?/flanell)-byxor jag med. Osäker på exakt pris jag vill lägga men någonstans 800-1500 typ.
Kolla Rose&Borns rea. Mycket fina byxor - jag knep ett par PT01 för dryga tusenlappen.

Tänkte leta runt bland lite butiker imorgon, däribland Oscar Jacobson. Beställa från nätet är ganska snårigt för mig gällande byxor, testar helst i butik först isåfall för att kolla storlekar. Men jag tänkte kika på NK/Åhléns/OJ/Ströms imorgon och se vad jag hittar. Som sagt har ni några tips så mottager jag de gärna!

Tänkte leta runt bland lite butiker imorgon, däribland Oscar Jacobson. Beställa från nätet är ganska snårigt för mig gällande byxor, testar helst i butik först isåfall för att kolla storlekar. Men jag tänkte kika på NK/Åhléns/OJ/Ströms imorgon och se vad jag hittar. Som sagt har ni några tips så mottager jag de gärna!

Bor du i Sthlm eller götet?

Tillbaka
Topp