• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

"Bra" grejer. Knappt godkänt för pängen om du frågar mig. Känns inte som nån kvalitetspryl direkt.

Det här är första vintern som jag inte fryser och jag har t.o.m. lyckats hålla värmen med dunväst under mackintosh så jag tycker den fyller sin funktion utomordentligt. Sen kan jag kan bara jämföra med OJ så vet inte vad dunvästar i den övre prisklassen erbjuder som är så mycket bättre men jag lägger hellre pengarna på ytterplagget:)

Uniqlo är helt nytt för mig. Intressant affärsidé att inte försöka skapa trender. Det får bli ett besök hos dem.

Finns det nån ljusare tvätt som inte är trasad och annat trams?

Testade lvc 505 men den kändes inte bra kring stuss/lår. Satt konstigt där.
Jag köper aldrig tvättade jeans. Min rekommendation är att köpa ett par råa, tvätta och använda. Om du vill ha en ljusare tvätt är det bara att köra fem gånger i tvättmaskinen. Det är precis så alla tillverkare gör.

Jag orkar inte ge mig in i det, vill bara ha ett par ljusa jeans.
Håller med, jag gillar selvedge men orkar inte med raw. Kolla på Edwin Jeans, tycker de gör riktigt bra jeans och de går att få i många olika passformer. Finns både i väldigt ljusa tvättar och även råa om man vill (både selvedge och "vanliga").

Vet inte hur hög midja du vill ha? Men jag tycker Edwin har en hyfsad bit över normal "jeans låg" midja iaf.

Håller med, jag gillar selvedge men orkar inte med raw. Kolla på Edwin Jeans, tycker de gör riktigt bra jeans och de går att få i många olika passformer. Finns både i väldigt ljusa tvättar och även råa om man vill (både selvedge och "vanliga").

Vet inte hur hög midja du vill ha? Men jag tycker Edwin har en hyfsad bit över normal "jeans låg" midja iaf.
Tack!

Vad tror du om dessa? https://www.junkyard.se/jeans-ed-55-red-listed-2

Ser inga mått dock

Kan säga att Edwin ED-55 var väldigt snygga, och satt bra, men aningen stora i midjan vid 32/32. Jag beställde hem 31/32 för att testa de.

Om 31 inte sitter bra, är det nån idé att ta de något större till skräddaren? Har aldrig skräddat jeans förut.

Kan säga att Edwin ED-55 var väldigt snygga, och satt bra, men aningen stora i midjan vid 32/32. Jag beställde hem 31/32 för att testa de.

Om 31 inte sitter bra, är det nån idé att ta de något större till skräddaren? Har aldrig skräddat jeans förut.
Vet du om det är rådenim? Räkna med att du kan behöva gå in jeansen precis som ett par skor i så fall. Gå hellre på något för små så kommer de att gå ut sig.

Bra att du gillar dem.
Det är dessa: https://www.junkyard.se/jeans-ed-55-red-listed-2
Som sagt, de andra satt väl runt lår och ben generellt, men var för stora i midjan med ett par 2-3 centimeter.
De selvedge jag har från Edwin och även andra märken har definitivt töjt sig i midjan, troligtvis med ca 1 storlek på några användningar. Så om w31 sitter lite tight på dig första dagarna så är det helt rätt, de kommer töja ut sig.

Mitt beslut mellan Mauro Blasi har iaf slutat i att den ljusare ligger på topp. Men nu blir jag velig kring längden på kavajen (nåt jag förträngde i mitt beslut om färg).
Kan försöka slänga upp en bild ikväll så att ni får se hur den sitter.

zoom.jpg

Storlek 48.

den är 73cm ungefär
Låter ju rätt normalt för att vara en italiensk kavaj av mer modernt snitt. Jag brukar åtminstone vilja ha 73-74 cm (strl 46)
men 73 cm är ju inte fasligt kört för en 48 om du är normallång. Sitter den riktigt bra skulle jag inte tvekat på längden. Personligen tycker jag det börjar se riktigt illa ut vid 71 cm för en normallång person.

Låter ju rätt normalt för att vara en italiensk kavaj av mer modernt snitt. Jag brukar åtminstone vilja ha 73-74 cm (strl 46)
men 73 cm är ju inte fasligt kört för en 48 om du är normallång. Sitter den riktigt bra skulle jag inte tvekat på längden. Personligen tycker jag det börjar se riktigt illa ut vid 71 cm för en normallång person.
Jag ska försöka ta en bild.

Jag brukar vilja ha 76cm ungefär. Mest att det är en dyr kavaj, så man vill allt ska va rätt: kostar 7500kr - men sitter helt perfekt på alla andra sätt imo.

Tillbaka
Topp