• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Stoffa leverans, lika bra som vanligt!

Basketweave, Taupe & Sand

6928B4DA-C21A-4FB8-93F5-1799F87E4C53.jpeg

ACBC202F-2C9E-41BB-A297-D35776BE8E7F.jpeg
 

kalufsen

Panerai
Riktigt snyggt, hur var det du gjorde för att ordna upp fallet? Höjde eller sänkte du front rise? eller var det back rise?

Fallet jag syftar på är vid vaden/foten.
Tack :) Jag sänkte backrise men behöll frontrise. Tror det generellt brukar vara tvärtom på rtw, högre backrise än frontrise. Samma erfarenhet på MTM iofs innan jag och Stoffa diskuterade oss fram till att sänka backrisen.
 

Golbica

Omega
Tack :) Jag sänkte backrise men behöll frontrise. Tror det generellt brukar vara tvärtom på rtw, högre backrise än frontrise. Samma erfarenhet på MTM iofs innan jag och Stoffa diskuterade oss fram till att sänka backrisen.
Hur mycket i cm behövde ni sänka back rise för att fixa till de? Jag har typ 15 cm högre back rise än front och de faller inte cleant i vaden/foten
 

watchen

Cartier
Hej på er!
Det börjar bli dags att investera i en skräddarsydd kostym. Får inte riktigt till det där lilla extra med de som hänger färdiga. Och nu när jag har gått ner lite i vikt så är jag värd en bra kostym. Budgeten är tyvärr inte obegränsad, tänkt mig upp till 8-9.000:- om möjligt..
Är det någon här som har erfarenhet av en bra butik i Stockholms området?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hej på er!
Det börjar bli dags att investera i en skräddarsydd kostym. Får inte riktigt till det där lilla extra med de som hänger färdiga. Och nu när jag har gått ner lite i vikt så är jag värd en bra kostym. Budgeten är tyvärr inte obegränsad, tänkt mig upp till 8-9.000:- om möjligt..
Är det någon här som har erfarenhet av en bra butik i Stockholms området?
Blugiallo tror jag ligger ungefär i det prisspannet för MTM?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej på er!
Det börjar bli dags att investera i en skräddarsydd kostym. Får inte riktigt till det där lilla extra med de som hänger färdiga. Och nu när jag har gått ner lite i vikt så är jag värd en bra kostym. Budgeten är tyvärr inte obegränsad, tänkt mig upp till 8-9.000:- om möjligt..
Är det någon här som har erfarenhet av en bra butik i Stockholms området?
Du får inget skräddarsyt för 8-9000. Måttsytt finns väl Blugiallo, Brothers och Suitsupply i Sthlm? :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Även jag kom ut från Ströms idag med en påse med Manolo-braxor i.

Stövlade in övertygad om att jag skulle vara sugen på ett par i bomull och att linne var lite wierd. Blev blown away av linne och stegade därmed ut med ett par såna. Otippat och skoj. Jäkligt snygga brallor!
 
Någon som har tips på en lite (mycket) högre byxa i Eidos stil, men till ett instegs-pris? Vet inte om det är för mig och skulle vilja ge mig på ett billigare par innan. Vet att HM gjort liknande tidigare men de har sålt slut snabbt.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Någon som har tips på en lite (mycket) högre byxa i Eidos stil, men till ett instegs-pris? Vet inte om det är för mig och skulle vilja ge mig på ett billigare par innan. Vet att HM gjort liknande tidigare men de har sålt slut snabbt.
Jag gjorde det lätt för mig. 3 par blåa och 2 par beiga chinos från asket. Klart! Mycket nöjd med dessa. Bra pris och många storlekar. Nog den första chino som jag inte behövt lägga upp.
 
Topp