• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Inte fyskam med andra ord, speciellt när dom t om kör med provskjorta. Trodde dom bara körde MTM med ingen avprovning, det kanske va deras "billigare" alternativ, ifall dom hade ett det?
Nu blandar jag och ger begrepp här märker jag. Det jag egentligen försökte få fram men är för trött eller korkad för att skriva tydligt var att de flesta MTM-tjänster brukar utgå från en storlek som de sedan alternerar måtten utifrån. T.ex. man utgår från standardstorleken 40 och sedan adderar eller drar man av mått utifrån hur den sitter. Idag togs bara kroppsmått med måttband, ingen standardstorlek att utgå ifrån vid mottagningen. Hoppas det blev klarare nu!
De kommer med en färdig skjorta i juni som sedan justeras efter hur den sitter om (troligtvis?) det skulle behövas och skickas sedan.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu blandar jag och ger begrepp här märker jag. Det jag egentligen försökte få fram men är för trött eller korkad för att skriva tydligt var att de flesta MTM-tjänster brukar utgå från en storlek som de sedan alternerar måtten utifrån. T.ex. man utgår från standardstorleken 40 och sedan adderar eller drar man av mått utifrån hur den sitter. Idag togs bara kroppsmått med måttband, ingen standardstorlek att utgå ifrån vid mottagningen. Hoppas det blev klarare nu!
De kommer med en färdig skjorta i juni som sedan justeras efter hur den sitter om (troligtvis?) det skulle behövas och skickas sedan.
Jag kan skylla på att jag har varit på släktkalas med hela tjocka släkten, bra körd i huvudet just nu.

Va bara jag som misstolkade hela ditt inlägg:) Trodde att dom skulle göra en provskjorta utifrån dina mått och inte alls utgå från en redan färdig provskjorta och sedan göra dom sista alterationerna, ifall det skulle behövas.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Rekommendationer för mitt livs första rådenim-jeans som landade idag?

Tar gärna inspirationsbilder osv på olika sorters slitning etc, om ni sitter på något nice. :)
 
Senast ändrad:

Golbica

Omega
Enkla svaret är givetvis att han utgår i från en smala fotvidd vilket då kräver en avsmalning hela vägen, det andra svaret skulle jag säga är @hampusg S form, större framlår och större vader så när han står i sin normala position så trycks framlåren ut och likaså även vaderna vilket då skapar denna S form. Går du inte på bespoke så är det rätt svårt att karva ut byxan efter din form.

Kille från IG - Samma S Form - Dock Bespoke

Capture.PNG
Blev nyfiken, du skriver att det är kille från IG på bilden med S form, vad är IG? :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tvätta jeansen tidigare. Finns olika slitningar på bloggen där, du kommer säkert hitta något som du gillar. Hur stora kontrasterna blir beror mycket på hur tidigt de tvättas dock.
Har väl nån tanke om att de ska dra åt detta hållet, dvs en jämn blekning liksom. Huvudsaken är att det är hyfsat jämnt :)

WAS003.jpg
 
Men alltså HUR motiverar man prisbilden? En t-shirt för 1200? Det är dyrare än typ Sunspel. :confused::confused:
Slipsarna kostar lika mycket (om inte mer) som Drakes, byxorna aningen billigare än Incotex, t-shirts lika dyra som Sunspel, Piké dyrare än Gran Sasso.

Jag tycker de gör fina grejer, men i relation till vad andra producerar och till vilka priser, så är dom för dyra. Jag tycker alla de tillverkare jag nämnt producerar varor av högre kvalité än Bergberg.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hur tusan kan man ta 1200kr för en tshirt. Någon som har enfärgade tshirts i den prisklassen som kan förklara...kvalitén och passformen är så mycket bättre?
Den här recensionen tyckte jag var bra för att se skillnaden. Men den dyraste de har i den recensionen är Sunspel, och den kostar 75% av B&B :D

Capture.PNG


Ovan är saxat direkt från recensionen :p
 
Topp