• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon som har tips på vart jag kan hitta en
mörkblå pikétröja utan knappar likt denna?
3E46468E-60CE-4A37-B693-ABBD5B7750BD.jpeg

Kan tänka mig att Orlebar Brown borde ha något liknande.
typ: https://www.orlebarbrown.com/men/polo-shirts/felix_horton_mallory-silk_mallory-x/blue_navy/

//j

Tackar!

@Fabian inget från Berg & Berg på gång i detta stuk? Har för mig att jag sett att ni hade någon liknande föregående säsong.
Det kommer!

Vår modell BILLY kommer att släppas i två tygval. Dels en kvalité som vi kallar "spongy" som beter sig och liknar frotté i 65%CO och 35%PA. Den kommer att komma i färgerna ivory, sand och navy.

Sen kommer BILLY i 100% organic cotton i färgerna ivory, sand, baby blue, navy och black. Båda tröjorna är "knitted" och inte "woven" vilket jag tycker är snyggt och bekvämt för såväl tyngre som lättare plagg.

Det kommer!

Vår modell BILLY kommer att släppas i två tygval. Dels en kvalité som vi kallar "spongy" som beter sig och liknar frotté i 65%CO och 35%PA. Den kommer att komma i färgerna ivory, sand och navy.

Sen kommer BILLY i 100% organic cotton i färgerna ivory, sand, baby blue, navy och black. Båda tröjorna är "knitted" och inte "woven" vilket jag tycker är snyggt och bekvämt för såväl tyngre som lättare plagg.
Grymt! Ser fram emot det. Tack för svar :)

Tjenare!
Har en liten undrar som kanske hiveminden kan hjälpa mig med. Beställde från luxire för ett tag sen, tredje brallan, en trial pant. jag fick rådet från dem att skriva clean up seat från föregående order. Nu fick jag brallorna, de är helt olika till färgen än vad de var på hemsidan, samt sitter, enligt mig, eg inte bättre än de förra, möjligvis att wedgien är fixad. Skrev detta till luxire, dom säger att visst är färgen lite ljusare men att fiten är bra och undrar hur jag vill gå vidare. Har ni några förslag?
comparison.jpg
Screenshot_20200206_204245_com.android.chrome (1).jpg

Tjenare!
Har en liten undrar som kanske hiveminden kan hjälpa mig med. Beställde från luxire för ett tag sen, tredje brallan, en trial pant. jag fick rådet från dem att skriva clean up seat från föregående order. Nu fick jag brallorna, de är helt olika till färgen än vad de var på hemsidan, samt sitter, enligt mig, eg inte bättre än de förra, möjligvis att wedgien är fixad. Skrev detta till luxire, dom säger att visst är färgen lite ljusare men att fiten är bra och undrar hur jag vill gå vidare. Har ni några förslag?
comparison.jpg
Vad är det som inte är bra med passformen? Jag tycker att det ser bra ut och fallet för bomull – blir enlig erfarenhet – mycket bättre efter lite användning.

Tjenare!
comparison.jpg
Aldrig beställt från Luxire och vet därför inte vad för ändringar man kan göra, men skulle personligen frågat om att tighta till bakpartiet genom mittensömmen och bakre livet samt sänka backrise. Om du testar att lyfta i tyget över fickorna back till kan du få en känsla för hur fallet skulle bli.

Aldrig beställt från Luxire och vet därför inte vad för ändringar man kan göra, men skulle personligen frågat om att tighta till bakpartiet genom mittensömmen och bakre livet samt sänka backrise. Om du testar att lyfta i tyget över fickorna back till kan du få en känsla för hur fallet skulle bli.
Tack för tipset. Är därför jag blir lite fundersam när dom sa att dom skulle clean up seat från de gröna till de beigea, ser inte riktigt att de gjort det.

Underligt - Tycker personligen att de gröna sitter bättre än de i sand/beige.
Ja, så upplever jag det också. Har inte lagt upp bilder men ser även snyggare ut från sidan. Vet inte riktigt vad jag ska säga till dem. Vad tycker folk, är det rimligt att be om kompensation, rabatt till nästa par eller nått? eller ska en bara bita i det sura en gång för alla och inse att en får vad en betalar för?

Senast ändrad:
Ja, så upplever jag det också. Har inte lagt upp bilder men ser även snyggare ut från sidan. Vet inte riktigt vad jag ska säga till dem. Vad tycker folk, är det rimligt att be om kompensation, rabatt till nästa par eller nått? eller ska en bara bita i det sura en gång för alla och inse att en får vad en betalar för?
Luxire är inte alltid helt enkla att handskas med. Jag hade absolut poängterat att du inte fått förändringen du bett om från första paret och försökt få ett tredje par trial pants billigare. Oftast erbjuder sig Luxire en remake om man skickar in byxorna, vilket kostar ungefär lika mycket som ett nytt par...

Någon som har erfarenhet av både 100 Hands och G. Inglese? Skulle vara roligt att höra en jämförelse dom emellan.
Har båda, tycker egentligen inte det är någon kvalitetsskillnad som jag kan märka, fint handarbete på båda, gillar nog spallan mer på inglese, och annars är det nog mest en preferens kring kragar!

Har båda, tycker egentligen inte det är någon kvalitetsskillnad som jag kan märka, fint handarbete på båda, gillar nog spallan mer på inglese, och annars är det nog mest en preferens kring kragar!
Tack! Jag tror det blir en av varje för att jämföra, svårt att uttyda hur Ingleses kragar är i verkligheten utifrån bilderna på deras hemsida.

Tillbaka
Topp