• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Falken

Panerai
Skulle vara kul att se bilder! Finns många mtm-tjänster som man hört om men knappt sett något.
Kavajen
370DB21C-6FC4-4173-9B1E-E65ACBACAC7B.jpeg


Vet att det finns några fler i tråden som lagt upp bilder från SS. Skrolla lite så är jag säker på att du hittar!
 

Takuan

Omega
Tack så mycket för bilder och svar!
Vad skulle Ni rekommendera för vit skjorta till förresten? Jag kommer att ha den med slips och till ett sommarbröllop så tunnare är bättre.
 
Fortsätter dialogen här:

ni som testat skolyx galgar, ska man ta den i högglans eller i cederträ? Vilken storlek köpte ni? Funderar på 43cm till mina kavajer i storlek 48

Hojta till om nån vill gå ihop och köpa ett gäng
 

Aelgen

Omega
Har fått hem min första beställning från Luxire, beställde trial pants. Passformen lämnar en del att önska men måste säga att tyget på trial pantsen var över förväntan.
Jag har mailat Luxire och fått rekommendationer på ändringar till nästa beställning och de sa till mig att bara hänvisa till det mailet när jag beställer. Men ni som har gjort på liknande sätt, har ni även gjort ändringar i de måtten ni angav på hemsidan? Eller ni lät dem ligga som de var vid första beställningen?
Uppdaterar de och skapar ett nytt mönster för en som man sen kan använda vid framtida beställningar?

Många frågor... 1-2 par trial pants är det ju värt att chansa lite på, men sen får det ju gärna börja bli rätt passform.
Tacksam för all input!
 

Yfront

Omega
Har fått hem min första beställning från Luxire, beställde trial pants. Passformen lämnar en del att önska men måste säga att tyget på trial pantsen var över förväntan.
Jag har mailat Luxire och fått rekommendationer på ändringar till nästa beställning och de sa till mig att bara hänvisa till det mailet när jag beställer. Men ni som har gjort på liknande sätt, har ni även gjort ändringar i de måtten ni angav på hemsidan? Eller ni lät dem ligga som de var vid första beställningen?
Uppdaterar de och skapar ett nytt mönster för en som man sen kan använda vid framtida beställningar?

Många frågor... 1-2 par trial pants är det ju värt att chansa lite på, men sen får det ju gärna börja bli rätt passform.
Tacksam för all input!
Hur tog du måtten på första brallan? Från en byxan som sitter bra eller på annat sätt?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har fått hem min första beställning från Luxire, beställde trial pants. Passformen lämnar en del att önska men måste säga att tyget på trial pantsen var över förväntan.
Jag har mailat Luxire och fått rekommendationer på ändringar till nästa beställning och de sa till mig att bara hänvisa till det mailet när jag beställer. Men ni som har gjort på liknande sätt, har ni även gjort ändringar i de måtten ni angav på hemsidan? Eller ni lät dem ligga som de var vid första beställningen?
Uppdaterar de och skapar ett nytt mönster för en som man sen kan använda vid framtida beställningar?
Många frågor... 1-2 par trial pants är det ju värt att chansa lite på, men sen får det ju gärna börja bli rätt passform.
Tacksam för all input!
För enkelhetens skull ska du hänvisa till ordernummer (inte till ett mejl) och ange de förändringar de föreslagit under information (eller vad de kallar det) i beställningsfasen. Jag har gjort många ändringar på gamla beställningar, då t ex olika byxtyper ska se lite annorlunda ut. T ex jag vill ha likadana byxor som i order 123131 men med 5 cm slag (istället för 4 cm slag). Eller, jag vill ha likadan byxor som i order 3t2y13ty12 men de ska ha 1 cm kortare längd. Eller, jag vill ha likadana byxor som i order 56676789, men att de ska ha jeansfickor.
Ja, när du har gjort en ny beställning så finns ett nytt ordernummer, och därmed ett nytt mönster.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag behöver tyvärr returnera allt och anledningen kan säkert hjälpa en och annan här. Överskjortorna från Barba har väldigt smalt skurna ärmar, till och med smalare än mina vanliga skjortor från Barba. Ärmarna är även problemet med pikén från Morgano (trots att jag gick upp i storlek), där ärmlängden är väldigt kort och jag skulle därmed behöva gå upp två storlekar för rätt passform. För övrigt otroligt fina plagg, så det suger att returnera.
Beställde också den mörka denimskjortan från barba. :) Har du något tips på outfits med den? Var som du sa lite tajt att agera overshirt..
 

Aelgen

Omega
Hur tog du måtten på första brallan? Från en byxan som sitter bra eller på annat sätt?
Jag såg ett inlägg här någonstans som rekommenderade att man körde enbart midjemått och längd på första beställningen för att sen justera vid nästa beställning. I efterhand var det kanske inte bästa metoden för mig, men men.
För enkelhetens skull ska du hänvisa till ordernummer (inte till ett mejl) och ange de förändringar de föreslagit under information (eller vad de kallar det) i beställningsfasen. Jag har gjort många ändringar på gamla beställningar, då t ex olika byxtyper ska se lite annorlunda ut. T ex jag vill ha likadana byxor som i order 123131 men med 5 cm slag (istället för 4 cm slag). Eller, jag vill ha likadan byxor som i order 3t2y13ty12 men de ska ha 1 cm kortare längd. Eller, jag vill ha likadana byxor som i order 56676789, men att de ska ha jeansfickor.
Ja, när du har gjort en ny beställning så finns ett nytt ordernummer, och därmed ett nytt mönster.
Grymt, tack för infon!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tack så mycket! Traditionellt bröllop är det.
Några förslag på märken? Jag tänker att ska jag ändå köpa en (för mig) lite dyrare kostym så kan jag passa på att unna mig en riktigt sjysst skjorta samtidigt.
Väldigt nöjd med mina vita Stenströms skjortor med dubbel manschett och lite mer klassisk krage. Eton hade bara cut aways i sina super slimfits sist det var aktuellt men med en annan kroppsform än min är kanske utbudet ett annat.
 
Premiär för min hundtandsmönstrade skjorta från 100 hands. Jag var osäker ett tag och rädd jag skulle ångra mig, men jag tycker den flyger fint. Annorlunda och cool, men förstår om den inte faller alla i smaken.

Edit: fixade bilden

IMG_2224.jpg
 
Senast ändrad:
Det har säkert besvarats flera gånger förut: var hittar man enkla rundhalsade tshirts (vit/grå) för en vettig peng? Inte asket (passar inte mig).
 

Lindrothh

Cartier
Det har säkert besvarats flera gånger förut: var hittar man enkla rundhalsade tshirts (vit/grå) för en vettig peng? Inte asket (passar inte mig).
Köpte 2 från COS, en från Arket och en från Weekday sist jag var i Stockholm. COS och Arket känns riktigt bra passform och kvalitetsmässigt än så länge för priset. Weekday känns också rimligt. Inte haft dem allt för länge dock men haft från COS tidigare och tycker generellt de är prisvärda.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ska på bröllop i Malaysia i sommar. Typ 30 grader, fuktigt och sol... Skulle ni säga solaro eller fresco för att klara av värmen?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ska på bröllop i Malaysia i sommar. Typ 30 grader, fuktigt och sol... Skulle ni säga solaro eller fresco för att klara av värmen?
Lite beroende på formalitetsgrad (och om man vill riskera att se ut som en advokat från Baton Rouge) kan seersucker kanske vara ett alternativ? Jag har haft min kavaj på ett antal skolavslutningar i stekande sol, den är förvånansvärt sval. Inte Malaysia förvisso, men ändå.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite beroende på formalitetsgrad (och om man vill riskera att se ut som en advokat från Baton Rouge) kan seersucker kanske vara ett alternativ? Jag har haft min kavaj på ett antal skolavslutningar i stekande sol, den är förvånansvärt sval. Inte Malaysia förvisso, men ändå.

Hur kan man INTE vilja se ut som en advokat från Baton Rouge? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Beställde också den mörka denimskjortan från barba. :) Har du något tips på outfits med den? Var som du sa lite tajt att agera overshirt..
Jag har en liknande från Eidos som jag gillar starkt, där Barban var tänkt som avlastning. Skjortan passar till det mesta! Jag har använde min till stranden och badbyxor för några veckor sedan, samt till vita jeans och sneakers. Här hemma i kylan går den varmt till vanliga 501, vit t-shirt och sneakers på fötterna. Den fungerar precis lika bra till mina mörka flanellbyxor också. Det är svårt att göra fel med en så pass mångsidig skjorta! Min skjorta gick förresten till svärfar, där den sitter klockrent.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
spelar ingen roll. Kostym med slips i 30 grader är omöjligt hur som. Särskilt med fuktigare klimat.

Om man inte är italienare. Sprang förbi ett gäng snubbar i kostym/slips i rom för några år sen. Jag fullkomligt rann bort i tunn t-shirt och linnebyxor medan de hade inte en svettdroppe och kostym/slips. Fusk!
 
Topp