• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag har en liknande från Eidos som jag gillar starkt, där Barban var tänkt som avlastning. Skjortan passar till det mesta! Jag har använde min till stranden och badbyxor för några veckor sedan, samt till vita jeans och sneakers. Här hemma i kylan går den varmt till vanliga 501, vit t-shirt och sneakers på fötterna. Den fungerar precis lika bra till mina mörka flanellbyxor också. Det är svårt att göra fel med en så pass mångsidig skjorta! Min skjorta gick förresten till svärfar, där den sitter klockrent.
Tack för inspirationen!
 

hedbrg

Panerai
Jag missade den här annonsen, men Samsøe & Samsøe-jackan såg grym ut, men lyckas inte trots googlingar hitta en likadan. Minns @koze vad modellen hette eller vet någon annan?
https://klocksnack.se/threads/prisb...our-filippa-k-och-samsøe.125917/#post-3156717

img_5469-jpg.1325424
 

koze

Panerai
2-Faktor

watchen

Cartier
Dagens jeans tips.
Det sägs att man bör ha några som man roterar mellan. Så man inte har samma par som man sliter på och tvättar lite för ofta.
Men så hittar man dom där perfekta, sitter precis som dom ska och är otrolig sköna. Hände mig.. resultatet blev att de tappade färg på knäna (har småbarn) och så blev det en kontur av en IPhone på vänster framficka. Såg ganska tråkigt ut. Fick tips att Dylon jeans blue färg som säljs av Panduro skulle fungera bra. Blev förvånad över resultatet. Bedöm själva. Kan inget annat än att rekommendera produkten.
Före:
FB36A591-69EB-4C39-8565-CA10358AB5D2.jpeg

Efter:
2C92894B-32D0-4745-80C2-1A1D8AA9B92A.jpeg

Före:
7715CDF4-4106-4841-BD61-ED9D63F78B83.jpeg

Efter:
358F647C-668E-4D82-A007-71D152539D94.jpeg
 

Biohazard

Omega
På tal om jeans, testat en hel del olika jeans och tillverkare.
Tror dock att jag hittat rätt i jeans djungeln.
Rejält genomarbetat och magisk passform.
Tellason - Ladbroke Grove Cone Mills White Oak 16.5oz Raw.
56298CD1-5E91-43A4-99EC-5533EAC92EEC.jpeg

 

aximand

Panerai
2-Faktor
Dagens jeans tips.
Det sägs att man bör ha några som man roterar mellan. Så man inte har samma par som man sliter på och tvättar lite för ofta.
Men så hittar man dom där perfekta, sitter precis som dom ska och är otrolig sköna. Hände mig.. resultatet blev att de tappade färg på knäna (har småbarn) och så blev det en kontur av en IPhone på vänster framficka. Såg ganska tråkigt ut. Fick tips att Dylon jeans blue färg som säljs av Panduro skulle fungera bra. Blev förvånad över resultatet. Bedöm själva. Kan inget annat än att rekommendera produkten.
Före:
FB36A591-69EB-4C39-8565-CA10358AB5D2.jpeg

Efter:
2C92894B-32D0-4745-80C2-1A1D8AA9B92A.jpeg

Före:
7715CDF4-4106-4841-BD61-ED9D63F78B83.jpeg

Efter:
358F647C-668E-4D82-A007-71D152539D94.jpeg
Att det blir konturer eller liknande är i mitt tycke en av de absolut trevligaste delarna av att man har jeans. Att jeans slits är ju en naturlig del av indigoinfärgningen & tyget!

Men med det sagt blev det inte alls dumt med färgen. Återkom gärna med hur länge den höll efter tvätt osv!
 

Falken

Panerai
Det kommer!

Vår modell BILLY kommer att släppas i två tygval. Dels en kvalité som vi kallar "spongy" som beter sig och liknar frotté i 65%CO och 35%PA. Den kommer att komma i färgerna ivory, sand och navy.

Sen kommer BILLY i 100% organic cotton i färgerna ivory, sand, baby blue, navy och black. Båda tröjorna är "knitted" och inte "woven" vilket jag tycker är snyggt och bekvämt för såväl tyngre som lättare plagg.
Något ungefärligt datum än? Såg att det släpptes lite nyheter idag men inga tröjor :)
 

daniel_se

Omega
Någon som kan tipsa om en overshirt som passar oss lite längre? Har 39L i skjorta, eller 148 eller 150 i kostym. Prisklass mellan.

Den bruna Gran Sasso full zippern i tipset ovan var riktigt najs, synd att det inte fanns större.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Någon med erfarenhet av C.O.F jeans och hur det töjer sig med tiden? Vissa märken/modeller töjer sig rejält medans andra inte alls (typ samma passform såklart).
Modellen är M3, Selvage Worn.
Mao inte några raw denim.
Sitter bra i midjan men lite tighta i lår och vader.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Någon med erfarenhet av C.O.F jeans och hur det töjer sig med tiden? Vissa märken/modeller töjer sig rejält medans andra inte alls (typ samma passform såklart).
Modellen är M3, Selvage Worn.
Mao inte några raw denim.
Sitter bra i midjan men lite tighta i lår och vader.
Min tumregel är alltid att lårens passform ska vara bra från första början. Att räkna med att lårens vidd töjer sig brukar ofta bli en obekväm och kostsam process.

Edit*: Jag missade att även vaderna är tighta (som knappast kommer töja sig). Jag rekommenderar att byta storlek eller modell.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Håller med. Har dock för mig att COF tänjs väldigt mycket, men det sker ju då på bekostnad av slitstyrkan såklart.
Precis så. Tighta lår brukar ofta resultera i en kort livslängd.
Lite sugen på en westernskjorta, Bryceland's Sawtooth verkar ju grym. @christian-h du som har en och brukar ha koll, finns den att köpa inom EU? Samt andra förslag?
Det gör du helt rätt i! Just nu finns tyvärr inte Bryceland's etablerat i EU. Ett annat alternativ är The Real McCoy's Sawtooth, men tyvärr är deras hemsida stängd en tid nu. Här är ett gammalt inlägg om just detta:

Trist. Vad brukar du ha för storlek? Och vilken storlek benämns som medium? Jag beställde storlek 50, som utifrån angivna mått bör motsvara medium. Skjortan borde krympa lite vid tvätt, vilket är vettigt att räkna med och även att denna skjorta (enligt mig) bärs till ens fördel om passformen är mer åt det generösa hållet. Jag bifogar storleksguiden från Bryceland's i en bild nedan.

Det enda i närheten av just Bryceland's modell är Levis Vintage Clothing 1955 Sawtooth, eller The Real McCoy's sawtooth (som jag känner till). Levi's modell är svår att få tag i och Real McCoy's variant är slutsåld. Just Levi's modell vet jag däremot var du kan hitta storlek small och medium. Jag har provat den och behöver storlek large. Här har du den:

http://www.aeroleatherclothing.com/product-detail.php?id=420

Levi's Vintage Clothing 1955 Sawtooth
LVC.1955.sawtooth.jpg


Joe McCoy's Denim Western Shirt
real.mccoys.sawtooth.jpg

Jag fyller på med lite bilder från arkivet också.

marlon.sawtooth.jpg
dean.martin.sawtooth.jpg
paul.newman.sawtooth.jpg


Bryceland's Sawtooth.jpg
LVC.1955.sawtooth.jpg
real.mccoys.sawtooth.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Precis så. Tighta lår brukar ofta resultera i en kort livslängd.

Det gör du helt rätt i! Just nu finns tyvärr inte Bryceland's etablerat i EU. Ett annat alternativ är The Real McCoy's Sawtooth, men tyvärr är deras hemsida stängd en tid nu. Här är ett gammalt inlägg om just detta:



Jag fyller på med lite bilder från arkivet också.

marlon.sawtooth.jpg
dean.martin.sawtooth.jpg
paul.newman.sawtooth.jpg


Bryceland's Sawtooth.jpg
LVC.1955.sawtooth.jpg
real.mccoys.sawtooth.jpg
Tack för ett informativt svar. Inte helt vän med knapparna på The Real McCoy's. Man får hålla span bukten och liknande efter en begagnad då.
 

Korsvold

Omega
När vi är inne på jeans: letar efter något i ljusare tvätt, normalhög/högre midja, hyffsat rak alt något tapered passform. Budget runt 1500-2000. Några tips? Provade LVC 1955, men tyckte spontant de kändes för lätta/tunna. Fick inte riktigt någon mervärdeskänsla kontra ett vanligt par 501 för hälften av priset, men jag är heller inte det minsta insatt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
När vi är inne på jeans: letar efter något i ljusare tvätt, normalhög/högre midja, hyffsat rak alt något tapered passform. Budget runt 1500-2000. Några tips? Provade LVC 1955, men tyckte spontant de kändes för lätta/tunna. Fick inte riktigt någon mervärdeskänsla kontra ett vanligt par 501 för hälften av priset, men jag är heller inte det minsta insatt.
Lite dyrare tror jag, men Orslow 107?
 

POO

Panerai
När vi är inne på jeans: letar efter något i ljusare tvätt, normalhög/högre midja, hyffsat rak alt något tapered passform. Budget runt 1500-2000. Några tips? Provade LVC 1955, men tyckte spontant de kändes för lätta/tunna. Fick inte riktigt någon mervärdeskänsla kontra ett vanligt par 501 för hälften av priset, men jag är heller inte det minsta insatt.
Uniqlo har en helt ok fit som stämmer hyfsat på vad du vill ha. De kallar den Classic/vintage/regular eller något sånt. Pris och kvalite korrelerar dåligt vad gäller jeansbyxor så länge du inte kommer in på ”entusiastbyxor”. Finns ingen anledning att bränna 2k för sakens skull.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
När vi är inne på jeans: letar efter något i ljusare tvätt, normalhög/högre midja, hyffsat rak alt något tapered passform. Budget runt 1500-2000. Några tips? Provade LVC 1955, men tyckte spontant de kändes för lätta/tunna. Fick inte riktigt någon mervärdeskänsla kontra ett vanligt par 501 för hälften av priset, men jag är heller inte det minsta insatt.
Var det råa eller tvättade 1955 du provade? Och vet du var de var tillverkade?
 
Topp