Buttero?Mörkbruna sneakers i mocka, tips? Tycker skolyx ser alldeles för rostbruna/orangea ut för min smak. Detsamma gäller suitsupply.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Buttero?Mörkbruna sneakers i mocka, tips? Tycker skolyx ser alldeles för rostbruna/orangea ut för min smak. Detsamma gäller suitsupply.
Anser att Permanentstyle är i en klass för sig. Simon har enligt mig en bra stil med blandning dressed och casualNågon som har tips på bloggar där man kan få lite inspiration på kombinationer nu inför vintern?
Fina! Får testaButtero?
![]()
Beror väl till stor del vad dressad klädsel är. Skjorta med finstickad tröja? Jeans och texturerad kavaj? Kostym? Smoking? Jag tycker svaren är olika för alla dessa alternativ.Var drar ni gränsen för OK tyg på skjorta till dressad klädsel?
Behöver egentligen något relativt mjukt för att min hals ska överleva.
Kostym, slips.Beror väl till stor del vad dressad klädsel är. Skjorta med finstickad tröja? Jeans och texturerad kavaj? Kostym? Smoking? Jag tycker svaren är olika för alla dessa alternativ.
Levis Vintage Clothing. Jag gillar modellen 1955 501 'Dragnet', som finns här till ett jävla pangpris:Någon som har koll på bra prisvärda klassiska blåjeans. Gärna normalhög/lite högra midja.
Levis Vintage Clothing. Jag gillar modellen 1955 501 'Dragnet', som finns här till ett jävla pangpris:
https://www.americanclassicslondon.com/products/levis-vintage-clothing-15
De är väldigt klassiska i passformen.Ser fina ut, blir sugen. Har du ngn bild på hur de sitter?
Tack! Fint med bild. Ser bra ut. Beställde du från England? Frakt?De är väldigt klassiska i passformen.
![]()
Tror det var typ 15 pund eller något.Tack! Fint med bild. Ser bra ut. Beställde du från England? Frakt?
Ok, som sagt värt att kolla in. Tack!Tror det var typ 15 pund eller något.
Har du koll på ungefärlig krympsmån på längden?Levis Vintage Clothing. Jag gillar modellen 1955 501 'Dragnet', som finns här till ett jävla pangpris:
https://www.americanclassicslondon.com/products/levis-vintage-clothing-15
Kortade dem hos ett gäng killar som kan sin denim, och de trodde inte på att de skulle krympa något direkt.Har du koll på ungefärlig krympsmån på längden?
Har en som jag är riktigt nöjd med.![]()
Någon som har denna? Bra kvalitet?![]()
Hur resonerar ni kring skötsel av finare skjortor och tröjor? Vädrar ni eller tvättar efter varje användning? Hur många tvättar kan man räkna med att ett bomullsplagg klarar i tvätt? Mellan tumme och pekfinger![]()
Det är en sanning med modifikation. Givetvis har en skjorta av bra kvalitet bättre hållbarhet än en fast fashion skjorta för en bråkdel av priset. Men sedan handlar det ju om tvätt, vad man gjort med skjortan etc. Tyg matrialet spelar även en enormt stor roll. Tunnare tyger kommer att slitas fortare än grövre.Hur långt är ett snöre? Bra skjortor kan tvättas efter varje användning i flera år, dåliga kan det inte.
Ja, beror ju på vad det är för typ av användning också. Jag försöker tänka att en skjorta ska ha typ 16h användning innan jag slänger i tvätten.Det är en sanning med modifikation. Givetvis har en skjorta av bra kvalitet bättre hållbarhet än en fast fashion skjorta för en bråkdel av priset. Men sedan handlar det ju om tvätt, vad man gjort med skjortan etc. Tyg matrialet spelar även en enormt stor roll. Tunnare tyger kommer att slitas fortare än grövre.
För dressskjortor försöker jag tvätta varannan gång. Däremellan ev hänga för vädring eller köra i steam/refresh i maskinen.
Om det är en vanlig hemma skjorta blir det nog var tredje eller fjärde gång.
Sedan kan det ju vara så att man på sommaren svettas mer etc. vilket gör att man måste tvätta dem oftare.
Det är en sanning med modifikation. Givetvis har en skjorta av bra kvalitet bättre hållbarhet än en fast fashion skjorta för en bråkdel av priset. Men sedan handlar det ju om tvätt, vad man gjort med skjortan etc. Tyg matrialet spelar även en enormt stor roll. Tunnare tyger kommer att slitas fortare än grövre.
För dressskjortor försöker jag tvätta varannan gång. Däremellan ev hänga för vädring eller köra i steam/refresh i maskinen.
Om det är en vanlig hemma skjorta blir det nog var tredje eller fjärde gång.
Sedan kan det ju vara så att man på sommaren svettas mer etc. vilket gör att man måste tvätta dem oftare.
Levis 501 93 gillar jag!Någon som har koll på bra prisvärda klassiska blåjeans. Gärna normalhög/lite högra midja.
Detta kanske är självklart. Låter du skjortan vila på galje en dag innan du använder den igen, eller två dagar i rad?Ja, beror ju på vad det är för typ av användning också. Jag försöker tänka att en skjorta ska ha typ 16h användning innan jag slänger i tvätten.
Alltså typ en heldag om man är ute och reser, eller två dagar på kontor.
Galge. Först vädring sen in i klädkammaren.Detta kanske är självklart. Låter du skjortan vila på galje en dag innan du använder den igen, eller två dagar i rad?
Skjortor tvättar jag efter varje användning och gjort så i flera år utan att en enda gått ner sig. Roterar förvisso ganska många skjortor men blir nog minst 30 tvättar om året för de flesta. Ulltröjor blir väl typ 1-2ggr om året.Hur resonerar ni kring skötsel av finare skjortor och tröjor? Vädrar ni eller tvättar efter varje användning? Hur många tvättar kan man räkna med att ett bomullsplagg klarar i tvätt? Mellan tumme och pekfinger![]()
Hur resonerar ni kring skötsel av finare skjortor och tröjor? Vädrar ni eller tvättar efter varje användning? Hur många tvättar kan man räkna med att ett bomullsplagg klarar i tvätt? Mellan tumme och pekfinger![]()