• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Wazem

Omega
På jakt efter dressade chinos i bomull, typ beige/khaki/taupe eller nåt sånt. Vill helst hålla mig under 1500. Hög midja, frontveck, uppvik. Gärna side adjusters. Nån som har bra tips?

Har kollat OJs rea, Linnégatan, Cavour.. De intressanta grejerna slut i min storlek (50). Berg&Berg kommer väl ner i pris om några veckor, men känns just nu lite dyra.

Är det luxire som är det vettiga valet?
Jag slår ett slag för Luxire! Min första byxa satt nästan helt perfekt. 1.5cm korta i benen men det går alltid att lägga ned. I övrigt hur bra som helst! Sen är det nog bra att kopiera ett par byxor som redan sitter bra. Annars kan det nog bli klurigt och omständigt om man ska beställa provbyxor. Så jag körde direkt på tyget jag ville ha. Tyvärr har dem sagt på Styleforums att väntetiden är 6-8 veckor pågrund av corona. Men man kan alltid passa på att beställa vinterns byxor!
 

Erik83

Cartier
Jag slår ett slag för Luxire! Min första byxa satt nästan helt perfekt. 1.5cm korta i benen men det går alltid att lägga ned. I övrigt hur bra som helst! Sen är det nog bra att kopiera ett par byxor som redan sitter bra. Annars kan det nog bli klurigt och omständigt om man ska beställa provbyxor. Så jag körde direkt på tyget jag ville ha. Tyvärr har dem sagt på Styleforums att väntetiden är 6-8 veckor pågrund av corona. Men man kan alltid passa på att beställa vinterns byxor!
Tack! Ja, jag beställde utifrån kroppsmått förra (enda hittills) gången, gick åt helvete. Byxorna var lätt 10 cm för långa.
 

Wazem

Omega
Tack! Ja, jag beställde utifrån kroppsmått förra (enda hittills) gången, gick åt helvete. Byxorna var lätt 10 cm för långa.
Tråkigt att höra! Jag har några måttade byxor från blugiallo sedan tidigare så modifierade dem i små saker som rise, knä och fotvidd. Så jag skulle tipsa om att sy upp byxor i Sverige där du har någon form av "garanti". Sedan när man fått sina mått så är det bara att tuta och köra! Har tre par byxor på ingång nu så får se hur dem blir!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det här är ett kap.

https://klocksnack.se/threads/bryceland’s-sawtooth.134838/

AAE949E5-8B33-455D-AA0D-31DD13A75284.jpeg
 

Erik83

Cartier
Nån som har erfarenhet av att lägga ut kavajer nån cm i bröst och midja? Brukar det bli bra? Hur mycket kan man ta ut den?Var gör man det, ryggen eller sidorna?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Absolut, men om man inte har köpt den än då? Funderingar kring en kavaj på Tradera.

Svaret på frågorna är enligt min lokala skräddare ”det beror på”. Ibland finns det tyg till det, ibland inte. Lättare om det finns foder så sömmarna kan gömmas om det är väldigt lite tyg att jobba med.
 

Erik83

Cartier
Svaret på frågorna är enligt min lokala skräddare ”det beror på”. Ibland finns det tyg till det, ibland inte. Lättare om det finns foder så sömmarna kan gömmas om det är väldigt lite tyg att jobba med.
Tack! Har bett om bilder på sidosömmarna. Antar att det är där man attackerar problemet?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som skulle vilja vara härlig och rekommendera er absolut bästa förslag på slips? Följande klädsel (bröllop):

Mörkblå frescokostym, vit skjorta, svarta oxfords.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Någon som skulle vilja vara härlig och rekommendera er absolut bästa förslag på slips? Följande klädsel (bröllop):

Mörkblå frescokostym, vit skjorta, svarta oxfords.
Ganska konservativt. Kanske en marinblå med vita polkadots? Annars är en vinröd alltid snyggt, men inte så somrigt.
Kanske en buteljgrön slips som komplement till den mörkblå? Eller en brun? Körde en brun i lite flanellig stil på bröllop nyligen till mörkblå kostym o vit skjorta. Mer klassiskt än somrigt kanske...

Brun
070A4EEC-B5B3-4643-953D-E6C6A0746C7B.jpeg


Grön
E11A7BCA-4C4E-4EC0-B246-C0F1621248C6.jpeg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Någon som skulle vilja vara härlig och rekommendera er absolut bästa förslag på slips? Följande klädsel (bröllop):

Mörkblå frescokostym, vit skjorta, svarta oxfords.
Spana in Drake's rea. Finns några rätt diskreta där till bra pris. Tänker likt flera andra att ganska konservativt är rätt.
Prickar eller randigt. En ännu enklare men fullgod lösning är ju en grenadine-slips i grönt eller vinrött.
En Hermès-slips är ju inte fel heller :)
https://www.drakes.com/se/sale/sale-ties/navy-and-white-thin-stripe-repp-silk-tie
https://www.drakes.com/se/sale/sale-ties/navy-with-red-polka-dot-print-silk-twill-tipped-tie
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ganska konservativt. Kanske en marinblå med vita polkadots? Annars är en vinröd alltid snyggt, men inte så somrigt.
Kanske en buteljgrön slips som komplement till den mörkblå? Eller en brun? Körde en brun i lite flanellig stil på bröllop nyligen till mörkblå kostym o vit skjorta. Mer klassiskt än somrigt kanske...

Brun
070A4EEC-B5B3-4643-953D-E6C6A0746C7B.jpeg


Grön
E11A7BCA-4C4E-4EC0-B246-C0F1621248C6.jpeg
Grön grenadine eller något mönstrat i en gul/orange nyans kanske?
Spana in Drake's rea. Finns några rätt diskreta där till bra pris. Tänker likt flera andra att ganska konservativt är rätt.
Prickar eller randigt. En ännu enklare men fullgod lösning är ju en grenadine-slips i grönt eller vinrött.
En Hermès-slips är ju inte fel heller :)
https://www.drakes.com/se/sale/sale-ties/navy-and-white-thin-stripe-repp-silk-tie
https://www.drakes.com/se/sale/sale-ties/navy-with-red-polka-dot-print-silk-twill-tipped-tie
Nån av er som har pejl på en bra buteljgrön grenadine?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Topp