• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Falken

Panerai
Någon som äger en natalino button down polo shirt? Kragen ser så galet ”stor” ut på vissa bilder medans inte så mycket på andra.
702D5533-4815-4F59-82B3-04E236545CF1.jpeg
3BFDCE88-BA3E-4013-B87D-43D24ADFB193.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som äger en natalino button down polo shirt? Kragen ser så galet ”stor” ut på vissa bilder medans inte så mycket på andra.
702D5533-4815-4F59-82B3-04E236545CF1.jpeg
3BFDCE88-BA3E-4013-B87D-43D24ADFB193.jpeg
Har fyra stycken. Gillar dem och tycker att kragen är bra. Personen på översta bilden är ju extremt liten ser det ut som.

Hade jag fått ändra något så hade jag gjort dem lite längre och lite vidare i kroppen, får alltid slita lite i dem när de är nytvättade.
 
Herno är i mitt tycke överlägsna när det kommer till jackor. De enda gångerna jag väljer något annat är när det behöver vara något oömt eller på vintern när det börjar dra sig mot -20 :)
Har aldrig ens hört om Herno..

Jag har met eller mindre bara Stone Island jackor, när det kommer till lite bekvämare kläder, sen har jag en OJ rock, fiskbensmönstrad, en reglerna från Aquascutum och en noname svart 3k kr rock som är lite varmare bara OJ rocken är dubbelknäppt, blir det 20 - har jag en (Camo ) Ten C parka och en (beige) Parajumper right hand(?) Parka.

Vaf anser ni, behöver jag utöka med något speciellt ytterplagg denna vinter, eller kan jag lägga slantarna på andra delar igarderoben?
Tacksam för hjälp..
Jag har även några oljerockar från Barbour och Belstaff, bla en Bristol som nyttjats skoningslöst och inte vaxats om på åtminståne 7 år så den börjar få den sköna, slitna look en oljerock bör ha. Sen har jag en svart Roadmaster som jag gör allt för att få att kännas som ett andra skinn.
Funderar på en Trailmaster (dark olive) har för mig att de finns i någon lite längre version, eller har jag fel?
Typ som den W Smith har i filmen "I am Legend"..
Har jag fel..?

Dan va svårt de är det här.. jag har "a thing" för jackor, då gärna lite ovanligare och gärna från SI, dock behöver de intw köpas för att användas allihop, försöker komma förbi det där, för det är för dyrt att köpa en Ghost piece eller special ed, för 15, 20k som inte passar till nästan någonting alls i garderoben, det är i princip bara samlarobjekt..
Lär se till att komma över de där..
Tips?

Tack för tipsen gällande kostymer/kavajer och skräddare kläder vs inte, samt förklaringarna av förkortningarna.
Tack ❤
 

Psykel

Patek
Är sugen på en klassisk morgonrock. Helst tillverkad i Europa och inte snordyr (under 2.000kr).
Vad har ni för tips?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har aldrig ens hört om Herno..

Jag har met eller mindre bara Stone Island jackor, när det kommer till lite bekvämare kläder, sen har jag en OJ rock, fiskbensmönstrad, en reglerna från Aquascutum och en noname svart 3k kr rock som är lite varmare bara OJ rocken är dubbelknäppt, blir det 20 - har jag en (Camo ) Ten C parka och en (beige) Parajumper right hand(?) Parka.

Vaf anser ni, behöver jag utöka med något speciellt ytterplagg denna vinter, eller kan jag lägga slantarna på andra delar igarderoben?
Tacksam för hjälp..
Jag har även några oljerockar från Barbour och Belstaff, bla en Bristol som nyttjats skoningslöst och inte vaxats om på åtminståne 7 år så den börjar få den sköna, slitna look en oljerock bör ha. Sen har jag en svart Roadmaster som jag gör allt för att få att kännas som ett andra skinn.
Funderar på en Trailmaster (dark olive) har för mig att de finns i någon lite längre version, eller har jag fel?
Typ som den W Smith har i filmen "I am Legend"..
Har jag fel..?

Dan va svårt de är det här.. jag har "a thing" för jackor, då gärna lite ovanligare och gärna från SI, dock behöver de intw köpas för att användas allihop, försöker komma förbi det där, för det är för dyrt att köpa en Ghost piece eller special ed, för 15, 20k som inte passar till nästan någonting alls i garderoben, det är i princip bara samlarobjekt..
Lär se till att komma över de där..
Tips?

Tack för tipsen gällande kostymer/kavajer och skräddare kläder vs inte, samt förklaringarna av förkortningarna.
Tack ❤
Säkerligen inte svaret du är ute efter. Men det enda tipset som imo är värt något är att du prövar dig fram och även surfar runt själv efter inspiration och information. Bl a Manolo har rätt mkt bra i arkivet, likväl lite Sartorialist för inspiration etc. Gå på vad du själv trivs i, en del av att hitta sin egen stil är att misslyckas lika mkt som man lyckas. Lycka till!
 
Har en "Ribbon" från Pelle Vävare som jag är nöjd med. Är varm av mig så används dock inte så ofta. Kan även vara värt att säga att den är rätt stor i storleken om du tänker beställa över nätet. Har normalt 42-skjortor i de svenska märkena, men klarar mig bra på en morgonrock i M.
 

Psykel

Patek
Har en "Ribbon" från Pelle Vävare som jag är nöjd med. Är varm av mig så används dock inte så ofta. Kan även vara värt att säga att den är rätt stor i storleken om du tänker beställa över nätet. Har normalt 42-skjortor i de svenska märkena, men klarar mig bra på en morgonrock i M.
Ska finnas på Åhléns i City. Ska ändå dit på lördag, så tänkte slänga en kik då.
Beställde för övrigt ett par såna här också, för att göra looken komplett. Känns prisvärt för ett par italienska skinntofflor.
https://toffelshoppen.se/herr/shepherd-gustav-skinn/
shepherd-skinn-herr-gustav.png
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har någon här testat både Blugiallos och SuitSupplys MtM-tjänster och kan säga ifall den ena är möjligtvis bättre än den andra? Jag kör på SuitSupply för tillfället, men har funderat på att prova Blugiallo ifall de är bättre. Det enda jag ogillar med att prova en ny MtM-tjänst är att första försöket aldrig blir helt hundra...
 

Falken

Panerai
Har någon här testat både Blugiallos och SuitSupplys MtM-tjänster och kan säga ifall den ena är möjligtvis bättre än den andra? Jag kör på SuitSupply för tillfället, men har funderat på att prova Blugiallo ifall de är bättre. Det enda jag ogillar med att prova en ny MtM-tjänst är att första försöket aldrig blir helt hundra...
Något du är missnöjd med hos SS?
 
Topp