• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är ju inte riktig denim därav "". Men som @Fabian uttryckte sig förut så är det väl antingen tjockare tyg eller extrem vidd som kan motverka genomskinligheten.

https://blugiallo.se/klader/plagg/byxor-plagg/byxor/bologna-byxa-off-white-bomull-heavy-twill/

Jag har ett par brallor uppsydda i den LP kvalitén (ej från Blugiallo) och dom är magiska. Men ingenting för sommaren, bättre lämpade för höst och vinter.
10 000:- frågan :D
Finns det ngt tunnare tyg som inte blir genomskinligt eller blir det motsägelsefullt?

När vi ändå snackar vita brallor. Någon som testat Dickies 874?

819713.jpg

10 000:- frågan :D
Finns det ngt tunnare tyg som inte blir genomskinligt eller blir det motsägelsefullt?
Typ omöjligt. Men du kan säkert hitta en tjockare tyg som inte är lika tätt vävt och således inte lyser igenom så mkt. Jag har ett par bomullsbyxor från 80-talet hemma (farsans gamla) som är rätt tjocka i kvalitén men gles i väven vilket gör att de passar utmärkt för sommaren.

Bästa skräddare i Helsingborg/Lund/Malmö? Får snart hem några ebay köp som antagligen behöver skräddarändras lite. En kavaj kommer med oavslutade ärmar, så ärmar ska kortas och knappar ska sys dit på ett snyggt sätt.

Än så länge har jag ingen "husskräddare" som jag litar på här i Helsingborg. Är det Lund eller Malmö som gäller för bästa resultat?

Ska du gifta dig i Cannes så är det klockrent. Är bröllopet i Sverige och med vad svensk sommar kan innebär så är jag lite mer skeptisk. Den typen av kostym kräver nog en rätt rejäl solbränna annars ser man nog rätt blek ut.

Bästa skräddare i Helsingborg/Lund/Malmö? Får snart hem några ebay köp som antagligen behöver skräddarändras lite. En kavaj kommer med oavslutade ärmar, så ärmar ska kortas och knappar ska sys dit på ett snyggt sätt.

Än så länge har jag ingen "husskräddare" som jag litar på här i Helsingborg. Är det Lund eller Malmö som gäller för bästa resultat?
Helsingborgs skrädderi på apotekaregatan i Helsingborg kan varmt rekommenderas. Har gått dit i ett par år nu och är alltid supernöjd. En äldre man som jobbar där ensam och är otroligt skicklig och lyhörd.

Tänker att jag behöver lite råd om kostymbyxo/finbyxor i tjockare material till höst och vinter, vad kör man då ull eller flanell, tweed?
uppskattar alla tips <3

Alright... blir väl att man får punga upp tillslut. Låg runt 2500kr hos Blugiallo för något år sedan men verkar som LP höjt priset på just det tyget.
Luxire har lite olika vita tyger. Om det är sommar skulle jag tipsa om deras Off-White Heavy linen som är grym. Tyvärr lite genomskinlig då det är linne. Men saker som lining kan alltid hjälpa. För året runt så ser denna bra ut https://luxire.com/products/dugdale-cream-8965?variant=283830966#/ . Aldrig provat själv men har personligen tröttnat på bomull då dem blir skrynkliga efter en använding. Även om man kör på ett låt säga 250-300gsm tyg. Kan tycka att blugiallo tar lite mycket för sina Loro Piana tyger i vissa fall. Men passformen blir definitivt bra!

Tänker att jag behöver lite råd om kostymbyxo/finbyxor i tjockare material till höst och vinter, vad kör man då ull eller flanell, tweed?
uppskattar alla tips <3

Slår ett slag för Cav twill i olika färger. Gärna beiga om man vågar ha lite ljusare färger på vintern. På ca 450 gsm så håller man sig varm och man kan i princip sova i byxorna och ha knivskarpa pressveck på morgonen.

Hej, Jag håller just nu på att uppgradera min garderob och behöver köpa nya byxor, otroligt svårt att hitta byxor som sitter bra i rätt kvalitet. Byxorna skall kunna användas med skjorta och tröja. Vad rekommenderar ni för märken? Butiker i Västerås eller Stockholm med bra utbud? Maxpris ca 2000 kr.

Tack!

Hej, Jag håller just nu på att uppgradera min garderob och behöver köpa nya byxor, otroligt svårt att hitta byxor som sitter bra i rätt kvalitet. Byxorna skall kunna användas med skjorta och tröja. Vad rekommenderar ni för märken? Butiker i Västerås eller Stockholm med bra utbud? Maxpris ca 2000 kr.

Tack!
Ja byxor är det för många som förbiser när garderob ska byggas. Vad föredrar du för snitt och vad är du ute efter för typ av byxa? Svintighta jeans med hål och låg midja? Ullbyxor med navelhög midja, frontveck och full cut? Antagligen nåt där emellan, men vi behöver nog veta mer än att de ska sitta bra för att ge vettiga tips ;)

Tillbaka
Topp