Någon som kan rekommendera en mer dressad skjortmodell i ett mjukare tyg?
Tänk kostymskjorta, men mjukt och snällt mot huden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Jag gillar också fullängd till rätt situation, däremot sträcker jag mig oftare efter min pea coat of, än jag stäcker mig efter rocken. Om jag hade haft ett annat jobb och bott i en större stad skulle situationen lätt kunna vara omvänd.
Jag kör nästan enbart på Royal Oxford från Shirtonomy. Mjukt och skönt samt att det blir bara bättre efter några tvättarNågon som kan rekommendera en mer dressad skjortmodell i ett mjukare tyg?
Men hur var det med att välja modell? Blev fotöppning och lårvidd bra? Att fålla om dem är ju det enklaste att fixa själv
ser riktigt trevligt ut på bilden dock.
Är så sugen på en svart kostym och det är omöjligt att hitta ibland känns det som om man vill undvika polyester-påhitt från dressmann
Stenströms har väl ett par schyssta?Nån som vet var man får tag på en fin mellantvättad jeansskjorta? Sett några fina från 100 hands tidigare.
Dom brukar va så fruktansvärt långa i ärmarna på migStenströms har väl ett par schyssta?![]()
Ajdå! Har inte de olika ärmlängd då? Eller är det bara att de har en extra lång variant?Dom brukar va så fruktansvärt långa i ärmarna på mig...
Inget jag känner till något om! Tål att undersökas, tack!Ajdå! Har inte de olika ärmlängd då? Eller är det bara att de har en extra lång variant?
Finamore har jag ett par ifrån.Nån som vet var man får tag på en fin mellantvättad jeansskjorta? Sett några fina från 100 hands tidigare.
Har du testat Armstrong? Deras skjortor kommer i tre ärmlängder. Själv kör jag de längreDom brukar va så fruktansvärt långa i ärmarna på mig...
Nä, det är skräp faktiskt. Jag kan mäta på en i slim i strl 41 om det det ger något, annars får du nog höra av dig till dem.jag har varit inne på deras hemsida och kikat, precis som @Lindrian så är de flesta skjortor för långa i ärmarna. Hittar dock ingen måttabell på övriga mått på hemsida?
Rose & Born. Inte lika urtvättad dock. Fortela brukar ha mycket i det stuket också, förmodligen något norr om budgetTips på skjortor i liknande stuk med två bröstfickor? Helst inte vintage och gärna under 1500kr. Bilder från casatlantic@instagram![]()
![]()
Stenströms har haft snarlik i linneTips på skjortor i liknande stuk med två bröstfickor? Helst inte vintage och gärna under 1500kr. Bilder från casatlantic@instagram![]()
![]()
A days march utility shirt kanske är något som kan fungera?Tips på skjortor i liknande stuk med två bröstfickor? Helst inte vintage och gärna under 1500kr. Bilder från casatlantic@instagram![]()
![]()
Kolla in Taylor Stitch, Freenote Cloth och sen återförsäljaren The Revive Club (för båda märkena och andra).Tips på skjortor i liknande stuk med två bröstfickor? Helst inte vintage och gärna under 1500kr. Bilder från casatlantic@instagram![]()
![]()
Nja lite för mycket jackaA days march utility shirt kanske är något som kan fungera?
https://www.adaysmarch.com/se/shop/overshirts/utility-shirt-shiitake
Brothers då?Nja lite för mycket jacka
Definitivt. Jag har letat bra vita byxor i flera är utan att lyckas. Tror att blugiallos vita ”denim” är det bästa jag sett hittills men 4k tar emot. Annars är det typ jeans.Apropå vita byxor (enligt ovan)
-Tankar om när fickorna syns.
Baksidan med att ha tunnare/luftigare tyg som funkar under sommaren men ngt man stör sig på?
Lite trevlig men gillar inte mandarinkragen(?)
Fattar! De hade en Popover i linne förra året som är/var grym - inte kvar dessvärre.Lite trevlig men gillar inte mandarinkragen(?)
Vit denim, blir det inte ganska kraftigt tyg och då varmt? Off white är annars bättre men vita och tunnare tyg är svårare map genomskinliga.Definitivt. Jag har letat bra vita byxor i flera är utan att lyckas. Tror att blugiallos vita ”denim” är det bästa jag sett hittills men 4k tar emot. Annars är det typ jeans.
Vit denim, blir det inte ganska kraftigt tyg och då varmt? Off white är annars bättre men vita och tunnare tyg är svårare map genomskinliga.
Min tanke oxå, därav frågan vad det är för tygLåter ohyggligt varmt på sommaren..