• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag gillar också fullängd till rätt situation, däremot sträcker jag mig oftare efter min pea coat of, än jag stäcker mig efter rocken. Om jag hade haft ett annat jobb och bott i en större stad skulle situationen lätt kunna vara omvänd.
+1
Gillar både långa och kortare rockar och som redan har sagts så är en kortare rock lite enklare att färdas i vs en längre. Åker du tex kommunalt så blir det lite knöligare med längre rock, men klart det funkar.
Om du är varm av dig och bor i Sthlm så vet du att åka buss/t-bana kan vara en intressant upplevelse, du står och fryser i väntan och väl på är det knökfullt och varmt som attan.
Så fundera hur du reser och även om du är frusen eller varm av dig. Bästa lösningen är såklart både långa och korta rockar :)

Men hur var det med att välja modell? Blev fotöppning och lårvidd bra? Att fålla om dem är ju det enklaste att fixa själv

ser riktigt trevligt ut på bilden dock.

Är så sugen på en svart kostym och det är omöjligt att hitta ibland känns det som om man vill undvika polyester-påhitt från dressmann

Varit inaktiv på KS under sommaren. Därför kanske jag är för sent ute med att svara. Jag valde ingen av dem färdiga modellerna utan jag gick på att "designa" min egna. Jag lämnade saker som djup på pleats och annat som standard. Djupet på pleats kan dessutom påverka höftmåttet så jag skulle undvika att ändra sånt till en början. Värt att notera är att Luxire lämnar max 1cm sömsmån vid fotöppningen. Vilket är väldigt synd tycker jag. Medans i ben så brukar det kunna vara upp till 1.5cm på vardera sida! Så gör gärna byxorna lite för långa om du är osäker om man inte vill rycka tyg från slagen.

Tips på skjortor i liknande stuk med två bröstfickor? Helst inte vintage och gärna under 1500kr. Bilder från casatlantic@instagram
B62C30CF-44D6-4811-A8EC-B499099727AE.jpeg
57FDB32E-8D8B-4328-8012-997FEDD955F1.jpeg

Apropå vita byxor (enligt ovan)
-Tankar om när fickorna syns.
Baksidan med att ha tunnare/luftigare tyg som funkar under sommaren men ngt man stör sig på?

Apropå vita byxor (enligt ovan)
-Tankar om när fickorna syns.
Baksidan med att ha tunnare/luftigare tyg som funkar under sommaren men ngt man stör sig på?
Definitivt. Jag har letat bra vita byxor i flera är utan att lyckas. Tror att blugiallos vita ”denim” är det bästa jag sett hittills men 4k tar emot. Annars är det typ jeans.

Definitivt. Jag har letat bra vita byxor i flera är utan att lyckas. Tror att blugiallos vita ”denim” är det bästa jag sett hittills men 4k tar emot. Annars är det typ jeans.
Vit denim, blir det inte ganska kraftigt tyg och då varmt? Off white är annars bättre men vita och tunnare tyg är svårare map genomskinliga.

Tillbaka
Topp