• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Erik83

Cartier

Headspeed

Omega
Fråga till min stilguru @christian-h eller annan som känner sig lämpad att svara :)
https://www.hepcat.se/brands/schott-nyc/schott-nyc-classic-32-oz-melton-wool-navy-pea-coat

https://www.hepcat.se/brands/schott-nyc/schott-nyc-classic-32-oz-melton-wool-navy-pea-coat

Jag letar billigare alternativ till Private Whites Peacoat till en 18-åring som är lång, ca 188cm, men smal. Tar tacksamt emot tips på varianter som fortfarande håller hög kvalitet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kanske kan suitsupply vara ett alternativ? Deras plagg brukar vara rätt så smalt skurna. Går dessutom att prova i Stockholm.

https://suitsupply.com/sv-se/men/coats/marinbla-skepparjacka/J783.html

Den ser perfekt skuren ut för hans kroppstyp. Frågan är om han vill ha en lite mer rugged eller vad man ska kalla det. Men riktigt bra tips och perfekt att han prova iom att vi bor i Stockholm, tack!

EDIT: Såg att de har en mer klassisk också. Perfekt att kunna jämföra.

J520_1.jpg
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fråga till min stilguru @christian-h eller annan som känner sig lämpad att svara :)

Jag letar billigare alternativ till Private Whites Peacoat till en 18-åring som är lång, ca 188cm, men smal. Tar tacksamt emot tips på varianter som fortfarande håller hög kvalitet.
Damn, fina ord, tack för detta.:)

Jag ska kika lite och återkommer med ett längre svar i morgon.
 
N

norgar

Guest
Tack för tips! Snygg och klart bättre pris, men hittar ingenstans i Sverige där den säljs i butik vilket hade varit att föredra då jag tror att en peacoat kan se för volyminös ut på honom om den ska matcha hans längd.
Ikke helt hva du etterspør, men kanskje en Barbour Bristol kan være noe? Jeg har en slik, og den har et smalt snitt.
 
Någon som har tips på klassiska enkelknäppta ullrockar som är lite längre? Hade varit trevligt om det fanns någon som skulle närma sig 100 cm. <95 cm fungerar väldigt dåligt om man är lite längre. Tak för vad det får kosta är 10k så kan inte köpa något anmärkningsvärt dyrt. Denna faller mig verkligen i smaken:

https://gabuccistore.com/collections/outerwear-men/products/classic-coat-navy-lardini

Är det kanske någon som testat och vet hur den är längdmässigt? Att det står "Knee long" bådar ju i alla fall gott.
 
Någon som har tips på klassiska enkelknäppta ullrockar som är lite längre? Hade varit trevligt om det fanns någon som skulle närma sig 100 cm. <95 cm fungerar väldigt dåligt om man är lite längre. Tak för vad det får kosta är 10k så kan inte köpa något anmärkningsvärt dyrt. Denna faller mig verkligen i smaken:

https://gabuccistore.com/collections/outerwear-men/products/classic-coat-navy-lardini

Är det kanske någon som testat och vet hur den är längdmässigt? Att det står "Knee long" bådar ju i alla fall gott.

Paul & Friens på NK har en egen rock i ull och (lite) kashmir! Den är längre än de klassiska från märken som t.ex. OJ, går till knäna på mig. Kostar runt 5k.
 

Erik83

Cartier
Nån som har koll på om det finns nåt billigare alternativ till Drake's printade scarves? Inte vanliga medallions/geometri eller Paisley, utan lite "roligare" tryck.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Blev helt galet.....

Ska undersökas. Tack!
Det här är helt klart ett väldigt vettigt tips av @Headspeed och jag kan inte komma på något bättre alternativ i den prisklassen. Om du letar begagnat finns det däremot en hel del andra alternativ, jag ska hålla ögonen öppna!
 

Yfront

Omega
Är det nån som har testat Paul James Knitwear? Tänker på kvalitet och storlekar, tycker det ser ut som dom har rätt schysst klassiskt snitt på grejerna.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Ni som har beställt via Blugiallo: Finns det fler valmöjligheter än det som visas på produktsidorna (t.ex. foderlängd i byxor, olika fickalternativ för byxor, foderalternativ för kavajer m.m.)? Har funderat på att testa dem istället för SuitSupply som jag kör med för närvarande, då jag känner att SS har blivit lite mer begränsade sen de bytt till in-house-fabriker.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ni som har beställt via Blugiallo: Finns det fler valmöjligheter än det som visas på produktsidorna (t.ex. foderlängd i byxor, olika fickalternativ för byxor, foderalternativ för kavajer m.m.)? Har funderat på att testa dem istället för SuitSupply som jag kör med för närvarande, då jag känner att SS har blivit lite mer begränsade sen de bytt till in-house-fabriker.

Let's say this. Om du är van med SS gamla produkt så kommer du finna väldigt (!) stora likheter med Blugiallos nuvarande sortiment och utbud...
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Let's say this. Om du är van med SS gamla produkt så kommer du finna väldigt (!) stora likheter med Blugiallos nuvarande sortiment och utbud...
Tack för svar! Det jobbiga med att prova en ny MTM-tjänst är att det tar ett par beställningar innan måtten sitter rätt. Stör mig dock på att SS inte längre tillåter en att välja bort mynt-fickan (eller vad det korrekta begreppet är på den lilla fickan där fram), som man kunde göra tidigare. Sen så verkat Blugiallo erbjuda ett lite bredare slagalternativ som är ett mellanting mellan SS "regular" och "wide". Tycker att SS wide-slag blir lite väl för breda...
 
Topp