Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roslags skrädderi. Mycket nöjd!Tips på bra skräddare i Stockholm som kan hjälpa mig ta ut sömsmånen på ett par kostymbyxor i ull över låren/hela benen? Tack!
Min står och förfaller i förrådetHerrbetjänten, en bra grej för att få bättre ordning på morgondagens klädval. Har ni en? Upp med en bild i så fall och om ni inte har en, köp en.
Här är min.
![]()
Grymt fin! Själv har jag bara Ikeas snikvariant, men en vintage är nåt jag har lite span på!Herrbetjänten, en bra grej för att få bättre ordning på morgondagens klädval. Har ni en? Upp med en bild i så fall och om ni inte har en, köp en.
Här är min.
![]()
Hade ju varit kul med lite snygga bilder på den, påklädd, framöver!Herrbetjänten, en bra grej för att få bättre ordning på morgondagens klädval. Har ni en? Upp med en bild i så fall och om ni inte har en, köp en.
Här är min.
![]()
Jag har också en Brevettato, men den vanliga varianten. Din ser riktigt bra ut!Herrbetjänten, en bra grej för att få bättre ordning på morgondagens klädval. Har ni en? Upp med en bild i så fall och om ni inte har en, köp en.
Här är min.
![]()
Det ordnar jag.Hade ju varit kul med lite snygga bilder på den, påklädd, framöver!![]()
Nästan en vecka sen på bollen men rocken i fråga är 100cm i strl 48Någon som har tips på klassiska enkelknäppta ullrockar som är lite längre? Hade varit trevligt om det fanns någon som skulle närma sig 100 cm. <95 cm fungerar väldigt dåligt om man är lite längre. Tak för vad det får kosta är 10k så kan inte köpa något anmärkningsvärt dyrt. Denna faller mig verkligen i smaken:
https://gabuccistore.com/collections/outerwear-men/products/classic-coat-navy-lardini
Är det kanske någon som testat och vet hur den är längdmässigt? Att det står "Knee long" bådar ju i alla fall gott.
Chevalier är märket i vart fall.Känner någon igen Hans Majestäts Konungens jacka? Skjortan var inte heller dum, om någon vet märken/modell?
![]()
Shirt Jacket från 100H i Kamel hår - Kunde inte hålla mig när den väl var testad. Det perfekta plagget, passar till allt och i dessa tider när kavaj används mindre och mindre känns det som en homerun.
![]()
Verkligen! Haha när den väl satt på var det kört. LL har bra smak och bara en i varje strl så man vill inte tänka för länge för då ryker de.Så satans bra. Synd man är för snål.![]()
Någon som har erfarenhet av Uniqlos storlekar? Tänkte beställa hem lite basgrejer, men känns alltid osäkert med japanska grejer storleksmässigt.
Shirt Jacket från 100H i Kamel hår - Kunde inte hålla mig när den väl var testad. Det perfekta plagget, passar till allt och i dessa tider när kavaj används mindre och mindre känns det som en homerun.
![]()
Testade du 48? Är själv en 46a i det mesta men 48 satt perfekt. Modellen är viktig. Testade en 46 i deras travel version för något år sedan, fungerade inte alls.Blev så himla sugen på den. Synd (eller snarare tur för plånboken) att den inte fanns i 44/46...
Har ej hunnit kika i butiken på sistone, utan såg den på hemsidan. Tveksam om den fungerar på mig storleksmässigt. Är mer en 44, så ifall inte 46:an är riktigt slim så kommer den ej passa.Testade du 48? Är själv en 46a i det mesta men 48 satt perfekt. Modellen är viktig. Testade en 46 i deras travel version för något år sedan, fungerade inte alls.
Byxor frågetecken?!Den ser perfekt skuren ut för hans kroppstyp. Frågan är om han vill ha en lite mer rugged eller vad man ska kalla det. Men riktigt bra tips och perfekt att han prova iom att vi bor i Stockholm, tack!
EDIT: Såg att de har en mer klassisk också. Perfekt att kunna jämföra.
![]()
Ser ut som något från Suitsupply.Byxor frågetecken?!![]()
Kikat på baron?Byter tjänst om en vecka, får plocka ut valfri datorväska för upp till 6k. Tänker mig en svart i läder, något förslag på vad som ger mig ”mest” väska för pengen i form av kvalitethittat dessa än så länge:
![]()
![]()
Ska kika tack!Kikat på baron?
![]()
Kör den baronen fast i beige, riktigt trevlig!Ska kika tack!
Nej, valt bort det på grund av deras uttalade fit; "shorter and boxier".Någon här som provat stickat från Rubato?