• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hallå vänner! Jag har en fråga som borde kunna svaras på. Jag har ett par högmidjade solaro byxor som råkat fått vinstänk på sig...(tråkigt jag vet) men här kommer frågan!
Skräddaren jag var hos sa att kemtvätt eller annan tvätt förstör byxorna därför avvaktar jag, vad säger ni/du om att tvätta solaromaterial?
Skulle först testa med denna produkt! Behandlar endast problemområdet. Funkar riktigt bra på allehanda fläckar. Men det kan vara så att du behöver gå över fläcken så fort du fått den? Jag har alltid med mig denna för att eliminera fläckar som oundvikligen uppstår på kläder som jag inte vill (eller som är svåra) tvätta!

OTSpads_lres.jpg

Nej du kanske har rätt! Det är Morris heritage och solaro är vanligtvis bomull men kan även silke. Det är ett svalt material :) Rekommenderar btw!
Bomull tål en del som tyg. Frågan är om färgen håller. Silke däremot är väldigt känsligt har jag för mig. Det sitter alltid en tvättlapp någonstans på insidan. Den brukar tala om tvättråd, tillverkningsland och vad det är för tyg. Vore jag dig skulle jag inte hålla på själv utan leta upp en kemtvätt med gott renommé.

Jag tror mig behöva en funktionsjacka som ska stå emot vind och regn, tänk typ denna nedan från Aspesi. Hade dock gärna köpt något billigare (denna ligger på €415) som gör jobbet.

Tips?

20311_f612a53502-200916-133108_produkt.jpg

Tjena!
Har någon tips på några hyfsat bra standard oxfordskjortor? Casual som man inte behöver stoppa in, tycker Uniqlo gått ner sig i skjortor och vill ha några jag kan ha länge.
Uppskattas! :D

Någon som kör CDLP underkläder? Beställde precis ett gäng, hoppas på kvalité så man kan byta ut allt. Tom Ford’s är aningen pricey, hoppas skillnaden är minimal.

Tänkte beställa ett par byxor från Luxires tredagarsprogram. Åsikter och tips?

@grodslukarenx såg dina grå flanell lite längre bak i tråden. Nöjd? :)
Tror det var dessa jag beställde oxå, rätt så chunky! Med andra ord en härlig höst å framförallt vinterbyxa. Jag har både provat att mäta från befintlig byxa samt även taget deras standardmått (slim, men visade sig inte alls vara särskilt slim) med eget mått för midja och längd.. slutsatsen för egen del är nog någonstans mittemellan... Nu är jag iofs rätt smal, speciellt benen. Så kan det kanske kan vara till någon hjälp.
Framförallt har dom jäkla bra och snabb support så fråga dom om saker du undrar över.

Tack för svar! Lite spridda skurar men kanske kör på min vanliga storlek och hoppas på det bästa :)
Jag har bara en Barbas, som är en av de finaste skjortor jag ägt. Den är lite för lång i ärmarna på en kille med normal längd på armarna.

Jag kör 41 på de allra flesta skjortor. Eton och Berg&Berg är bra i ärmlängd, min enda Barba är överlag mindre i storlek än dessa, så även i ärmar. Hade önskat att ärmarna var lite längre, då det i övrigt är en helt fantastisk skjorta.

Har ett gäng olika Barba, och de är de enda jag inte brukar behöva korta i ärmarna. Finamore, Eton m.fl måste jag alltid ta några cm på.

Finns det nån måttabell så man vet ungefär hur deras färdiga byxprofiler kommer sitta? Jag vill inte ha några super-skinny byxor liksom :)
De brukar vara bra på support, jag hade samma fråga och fick detta från dom med mina 42 cm i midja och 76,5 cm benlängd.. säger kanske inte så mycket om du inte mäter upp nån byxa du redan har och gillar

HIgh waisted slim
Waist Size: 42
Half Hip Measurement:51.00
Pant Length:103.50
Inseam Measurement: 76,5
Front Rise:28.50
Back Rise:41.50
Thigh Measurement (2 inch Below Crotch):31.50
Knee Measurement:22.00
Bottom Measurements:18.50

Vilken ”färdig profil” valde du? High Waisted Dress pant?
Yes.
1x Grey Wool Flannel

productId: 2482247561127
style-component-Front pleats: Double Pleat Forward
style-component-Front pockets: On Seam Pocket
style-component-Fly style: Button
style-component-Waistband: Side Metal Adjusters on Waist Seam
style-component-Front closure: Extra Long Extended Front closure
style-component-Rear pocket: Two rear pocket with button
style-component-Lining: Front Lined to Knee
style-component-Bottom cuff: Cuff with button
style-component-Button: Matching
style-component-Additional Options: NA
half-waist: 44
inseam: 81
style: Luxire High waisted dress pants
style-measurement-type: cm
style-url-link: /collections/pants/products/grey-wool-flannel#/?half-waist=44&inseam=81&size-type=us&style-select=luxire-high-waisted-dress-pants
for $99.99 USD each

De brukar vara bra på support, jag hade samma fråga och fick detta från dom med mina 42 cm i midja och 76,5 cm benlängd.. säger kanske inte så mycket om du inte mäter upp nån byxa du redan har och gillar

HIgh waisted slim
Waist Size: 42
Half Hip Measurement:51.00
Pant Length:103.50
Inseam Measurement: 76,5
Front Rise:28.50
Back Rise:41.50
Thigh Measurement (2 inch Below Crotch):31.50
Knee Measurement:22.00
Bottom Measurements:18.50

Vilken ”färdig profil” valde du? High Waisted Dress pant?
Vilka toleranser snackar vi om hos Luxire? Är det exakt på cm man får när man anger alla mått själv eller diffar det +/- 2-3 cm?

Vilka toleranser snackar vi om hos Luxire? Är det exakt på cm man får när man anger alla mått själv eller diffar det +/- 2-3 cm?

jag har inte heller kontrollmätt, noterade dock när jag bad om lite olika mått så tog dom med mina mått på min första byxa som referens och då var inte det exakta mått som jg angav vid beställning.. antar att det kanske har med att det ska bli proportionerligt

Ska på bröllopsfest och ha svart kostym på mig. Skulle behöva era tips på slips som passar svart kostym och vit skjorta. Har en svart slips men känns som begravning med den på.

Min uppfattning är också att vit skjorta är det enda alternativet i detta läge - och tex ljusblå skjorta är nogo. Om jag har fel tipsa gärna om alternativa skjortor om ni vet.

Fluga är inte ett alternativ (vet att det är lite ”festligt” men jag tycker det är fult till kostym. Inte heller att ha smoking.

Tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp