Nej du kanske har rätt! Det är Morris heritage och solaro är vanligtvis bomull men kan även silke. Det är ett svalt materialVad det är för märke på byxan är kanske inte så relevant för att få ett bra svar här. Vad är det för tyg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej du kanske har rätt! Det är Morris heritage och solaro är vanligtvis bomull men kan även silke. Det är ett svalt materialVad det är för märke på byxan är kanske inte så relevant för att få ett bra svar här. Vad är det för tyg?
En del skräddare är minst sagt egna... är det dessa byxorna så säger Morris själv att kemtvätt är okej: https://www.manofakind.se/jason-solaro-kostymbyxor-beige-60422050-80Får göra det igen. Jag har läst men blev tveksam när skräddare antydde annat. Tänkte om det fanns något proffs på solaro i tråden![]()
Grymt, tack för länken! Kul att det är just den byxan jag äger. Tack!En del skräddare är minst sagt egna... är det dessa byxorna så säger Morris själv att kemtvätt är okej: https://www.manofakind.se/jason-solaro-kostymbyxor-beige-60422050-80
Skulle först testa med denna produkt! Behandlar endast problemområdet. Funkar riktigt bra på allehanda fläckar. Men det kan vara så att du behöver gå över fläcken så fort du fått den? Jag har alltid med mig denna för att eliminera fläckar som oundvikligen uppstår på kläder som jag inte vill (eller som är svåra) tvätta!Hallå vänner! Jag har en fråga som borde kunna svaras på. Jag har ett par högmidjade solaro byxor som råkat fått vinstänk på sig...(tråkigt jag vet) men här kommer frågan!
Skräddaren jag var hos sa att kemtvätt eller annan tvätt förstör byxorna därför avvaktar jag, vad säger ni/du om att tvätta solaromaterial?
Bomull tål en del som tyg. Frågan är om färgen håller. Silke däremot är väldigt känsligt har jag för mig. Det sitter alltid en tvättlapp någonstans på insidan. Den brukar tala om tvättråd, tillverkningsland och vad det är för tyg. Vore jag dig skulle jag inte hålla på själv utan leta upp en kemtvätt med gott renommé.Nej du kanske har rätt! Det är Morris heritage och solaro är vanligtvis bomull men kan även silke. Det är ett svalt materialRekommenderar btw!
Patagonia är bra grejer!Tack för era svar. Blev en väst, borde passa bra till hösten
![]()
Med de ljusgrå? Mycket.Tänkte beställa ett par byxor från Luxires tredagarsprogram. Åsikter och tips?
@grodslukarenx såg dina grå flanell lite längre bak i tråden. Nöjd?![]()
Vågar man mäta själv eller ska man knata iväg och låta någon annan göra det?Med de ljusgrå? Mycket.![]()
Rekommenderar alltid att utgå från en av deras färdiga byxprofiler med endast midja och längd som vägledning i måttväg, och endast ändra icke-måttdetaljer första beställningen.Vågar man mäta själv eller ska man knata iväg och låta någon annan göra det?
Tack för tipsen. Då ska jag nog våga mig på en beställningRekommenderar alltid att utgå från en av deras färdiga byxprofiler med endast midja och längd som vägledning, sedan endast ändra icke-måttdetaljer första beställningen.![]()
Har helt gått över till CDLP, ruskigt sköna!Någon som kör CDLP underkläder? Beställde precis ett gäng, hoppas på kvalité så man kan byta ut allt. Tom Ford’s är aningen pricey, hoppas skillnaden är minimal.
Skönt att höra!!Har helt gått över till CDLP, ruskigt sköna!
Tror det var dessa jag beställde oxå, rätt så chunky! Med andra ord en härlig höst å framförallt vinterbyxa. Jag har både provat att mäta från befintlig byxa samt även taget deras standardmått (slim, men visade sig inte alls vara särskilt slim) med eget mått för midja och längd.. slutsatsen för egen del är nog någonstans mittemellan... Nu är jag iofs rätt smal, speciellt benen. Så kan det kanske kan vara till någon hjälp.Tänkte beställa ett par byxor från Luxires tredagarsprogram. Åsikter och tips?
@grodslukarenx såg dina grå flanell lite längre bak i tråden. Nöjd?![]()
även morgonrocken i burgundy står på önskelistan.Har helt gått över till CDLP, ruskigt sköna!
Jag har bara en Barbas, som är en av de finaste skjortor jag ägt. Den är lite för lång i ärmarna på en kille med normal längd på armarna.
Jag kör 41 på de allra flesta skjortor. Eton och Berg&Berg är bra i ärmlängd, min enda Barba är överlag mindre i storlek än dessa, så även i ärmar. Hade önskat att ärmarna var lite längre, då det i övrigt är en helt fantastisk skjorta.
Har ett gäng olika Barba, och de är de enda jag inte brukar behöva korta i ärmarna. Finamore, Eton m.fl måste jag alltid ta några cm på.
Om jag får förtydliga mitt inlägg så får du en samsyn. Min Barba har kortare ärmar än många andra skjortmärken. Den har ändå lite för långa ärmar.Tack för svar! Lite spridda skurar men kanske kör på min vanliga storlek och hoppas på det bästa![]()
Finns det nån måttabell så man vet ungefär hur deras färdiga byxprofiler kommer sitta? Jag vill inte ha några super-skinny byxor liksomRekommenderar alltid att utgå från en av deras färdiga byxprofiler med endast midja och längd som vägledning i måttväg, och endast ändra icke-måttdetaljer första beställningen.![]()
Då förstår jag! Blir kanske lite knivigt med barba isf då jag inte är supersugen på att korrigera någotOm jag får förtydliga mitt inlägg så får du en samsyn. Min Barba har kortare ärmar än många andra skjortmärken. Den har ändå lite för långa ärmar.
De brukar vara bra på support, jag hade samma fråga och fick detta från dom med mina 42 cm i midja och 76,5 cm benlängd.. säger kanske inte så mycket om du inte mäter upp nån byxa du redan har och gillarFinns det nån måttabell så man vet ungefär hur deras färdiga byxprofiler kommer sitta? Jag vill inte ha några super-skinny byxor liksom![]()
Vilken ”färdig profil” valde du? High Waisted Dress pant?Jag gjorde som @grodslukarenx sa och mötte endast midja och längd. Ska bli spännande att få hem byxorna.
Yes.Vilken ”färdig profil” valde du? High Waisted Dress pant?
1x Grey Wool Flannel
productId: 2482247561127
style-component-Front pleats: Double Pleat Forward
style-component-Front pockets: On Seam Pocket
style-component-Fly style: Button
style-component-Waistband: Side Metal Adjusters on Waist Seam
style-component-Front closure: Extra Long Extended Front closure
style-component-Rear pocket: Two rear pocket with button
style-component-Lining: Front Lined to Knee
style-component-Bottom cuff: Cuff with button
style-component-Button: Matching
style-component-Additional Options: NA
half-waist: 44
inseam: 81
style: Luxire High waisted dress pants
style-measurement-type: cm
style-url-link: /collections/pants/products/grey-wool-flannel#/?half-waist=44&inseam=81&size-type=us&style-select=luxire-high-waisted-dress-pants
for $99.99 USD each
De brukar vara bra på support, jag hade samma fråga och fick detta från dom med mina 42 cm i midja och 76,5 cm benlängd.. säger kanske inte så mycket om du inte mäter upp nån byxa du redan har och gillar
HIgh waisted slim
Waist Size: 42
Half Hip Measurement:51.00
Pant Length:103.50
Inseam Measurement: 76,5
Front Rise:28.50
Back Rise:41.50
Thigh Measurement (2 inch Below Crotch):31.50
Knee Measurement:22.00
Bottom Measurements:18.50
Vilka toleranser snackar vi om hos Luxire? Är det exakt på cm man får när man anger alla mått själv eller diffar det +/- 2-3 cm?Vilken ”färdig profil” valde du? High Waisted Dress pant?
Ingen aning, aldrig kontrollmätt.Vilka toleranser snackar vi om hos Luxire? Är det exakt på cm man får när man anger alla mått själv eller diffar det +/- 2-3 cm?
Vilka toleranser snackar vi om hos Luxire? Är det exakt på cm man får när man anger alla mått själv eller diffar det +/- 2-3 cm?