Tufft för mig då kanske, men får kika på dem!Tycker Natalino är rätt prisvärt. Något smala i passformen dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tufft för mig då kanske, men får kika på dem!Tycker Natalino är rätt prisvärt. Något smala i passformen dock.
RTW flaneller av bra snitt och tyg blir nog svårt att få till under 1000kr... Har du sett att Luxire har en ljusgrå flannell i sitt 3-dagarsprogram?Lyckades med det smått deprimerande att spräcka min två favoritbyxor i flanell på två dagar.. Var hittar man bra flanellbyxor med slag för rimliga priser? Vet om Luxire men om det finns bra RWT i samma prisklass hade det varit att föredra, då kylan börjar närma sig.
Tänkte precis tipsa om detta, om nu risk för lång leveranstid hindrar dej från Luxire. Min senaste skeppning var inte från deras 3dagars garanti men fick dom nog på två veckor ishRTW flaneller av bra snitt och tyg blir nog svårt att få till under 1000kr... Har du sett att Luxire har en ljusgrå flannell i sitt 3-dagarsprogram?
RTW flaneller av bra snitt och tyg blir nog svårt att få till under 1000kr... Har du sett att Luxire har en ljusgrå flannell i sitt 3-dagarsprogram?
Tänkte precis tipsa om detta, om nu risk för lång leveranstid hindrar dej från Luxire. Min senaste skeppning var inte från deras 3dagars garanti men fick dom nog på två veckor ish
Har du några bilder? Kan fota rocken idagHar gjort det på kavajer med mycket lyckat resultat, rock borde vara samma. Beror nog på skräddaren. Kostar en slant också, 1300-1500 tar min skräddare beroende på axeltyp.![]()
Lyckades med det smått deprimerande att spräcka min två favoritbyxor i flanell på två dagar.. Var hittar man bra flanellbyxor med slag för rimliga priser? Vet om Luxire men om det finns bra RWT i samma prisklass hade det varit att föredra, då kylan börjar närma sig.
Inga problem alls med second hand, men är fruktansvärt dålig på att sortera ut allt dåligt som man ej vill ha på diverse sidor dessvärre.Vill du hålla en låg budget kan second hand alltid vara ett alternativ och sedan korrigera hos skräddaren med slag etc. Om du är en stl. 50 finns dessa ex.
https://www.tradera.com/item/422548201
Tänkte värt att slå ett getgöta på second hand oavsett!![]()
Har bild på slutresultatet, men tog dumt nog ingen bild innan ändring.Har du några bilder? Kan fota rocken idag
Söker faktiskt ett par grå byxor likt de du bär. Har du några tips?Har bild på slutresultatet, men tog dumt nog ingen bild innan ändring.
Efterbild: Sömmerskan plockade ut en vadd som var 6cm på tjockaste stället, och skar sedan om axeln.
![]()
Det är den ljusgråa flanellen som omfattas av Luxires 3-dagarsprogram numera...Söker faktiskt ett par grå byxor likt de du bär. Har du några tips?
Vet du om de är en tidsbegränsad kampanj med det priset eller kommer det hålla på ett tag? Sitter här utan ett måttband i lägenheten men vill verkligen beställa ett par, så får skicka ner det med päronen eller springa o köpa ett asap.Det är den ljusgråa flanellen som omfattas av Luxires 3-dagarsprogram numera...![]()
Tror att det är permanent. De är ”världens snabbaste mtm” enligt sig själva.Vet du om de är en tidsbegränsad kampanj med det priset eller kommer det hålla på ett tag? Sitter här utan ett måttband i lägenheten men vill verkligen beställa ett par, så får skicka ner det med päronen eller springa o köpa ett asap.![]()
Denna? https://luxire.com/products/vitale_...ll_grey-vbc_562_801_511?variant=27656140808#/Det är den ljusgråa flanellen som omfattas av Luxires 3-dagarsprogram numera...![]()
https://luxire.com/collections/pants/products/grey-wool-flannel
Får nog fasen bli ytterligare en order. Grymt nöjd med mina denimbyxor jag fick för ett par veckor sedanhttps://luxire.com/collections/pants/products/grey-wool-flannel
Denna. Gillar dem skarpt, slits betydligt mindre än mitt andra par 100% wool från dugdales men känns inte ett dugg mindre ”flanelliga”, sen håller de skärpa i veck osv betydligt bättre också.![]()
Tycker faktiskt att Hestra är svårslaget om man vill ha något riktigt bra.Var köper KS sina handskar? Hestra? Eller finns det andra guldkorn som man kanske missat?![]()
Helt enig! Dessutom har de relativt humana priser, imho, om man t.ex. jämför med Roeckl.Tycker faktiskt att Hestra är svårslaget om man vill ha något riktigt bra.
Skulle nog gissa på att det är över. Har svårt att se att någon skulle kunna ta över fanan från Andreas och behålla samma inriktning.Någon som vet ifall Manolo kommer tillbaka eller ifall det är över?
Hestra, som för övrigt lever på mig för jag tappar bort mina fina handskar hela tiden.Var köper KS sina handskar? Hestra? Eller finns det andra guldkorn som man kanske missat?![]()
Fick hem den idag. De år rätt små. Min dotter på 4år skulle utan problem kunna ha den men så ska den ju sitta tight. Dock skön på. Återstår att se hur varm den är (ofodrad) men känns värd priset.Grymt! Berätta gärna vad du tycker när du får hem den!
Jag kör med Stetson, inköpta förra hösten på halva priset så kostade 400kr.Var köper KS sina handskar? Hestra? Eller finns det andra guldkorn som man kanske missat?![]()
Fabian bless.Skulle nog gissa på att det är över. Har svårt att se att någon skulle kunna ta över fanan från Andreas och behålla samma inriktning.
Tycker faktiskt att Hestra är svårslaget om man vill ha något riktigt bra.
Hestra, som för övrigt lever på mig för jag tappar bort mina fina handskar hela tiden.
Tackar! Lutar åt Hestra ändå, men frågan är, klarar mockahandskar den evigt regniga hösten nere i Skåne eller bör jag satsa på vanligt läder istället? Har ett par rejält fodrade svarta i läder för vintern, varpå mocka hade varit kul. Men kanske är meningslöst att förstöra dem i allt regn?Jag kör med Stetson, inköpta förra hösten på halva priset så kostade 400kr.
Är nöjd med dom, lite sportigare än vanliga skinnhandskar.
![]()
FelJag gillade verkligen Gabriel Öberg’s texter, även en fantastisk stil-inspiration som alltid var förbaskat trevlig de gånger man besökte SkoAB på den tiden han var butikschef. Hans instagram är ju tyvärr stendöd nuförtiden så han får gärna ta över Manolo-skutan imo![]()
Det är en myt att mocka skulle vara mer känsligt för väta. Jag går i ur och skor i flera par mockaskor utan att de blir fulare än skinn. Spaya dem med impregneringsmedel om du väljer vita mockahandskar, annat är det bara att gegga på. När du gör rent mocka ska du borta med en speciell borste med mässingstrådar mitt i. Den finns att köpa där mocka säljs.Tackar! Lutar åt Hestra ändå, men frågan är, klarar mockahandskar den evigt regniga hösten nere i Skåne eller bör jag satsa på vanligt läder istället? Har ett par rejält fodrade svarta i läder för vintern, varpå mocka hade varit kul. Men kanske är meningslöst att förstöra dem i allt regn?
Nog sant, riktigt synd dock då det varit väldigt mycket roligt och intressant genom de åren då det var igång! Känns nästan lite snopetSkulle nog gissa på att det är över. Har svårt att se att någon skulle kunna ta över fanan från Andreas och behålla samma inriktning.
Det är en myt att mocka skulle vara mer känsligt för väta. Jag går i ur och skor i flera par mockaskor utan att de blir fulare än skinn. Spaya dem med impregneringsmedel om du väljer vita mockahandskar, annat är det bara att gegga på. När du gör rent mocka ska du borta med en speciell borste med mässingstrådar mitt i. Den finns att köpa där mocka säljs.