• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Lyckades med det smått deprimerande att spräcka min två favoritbyxor i flanell på två dagar.. Var hittar man bra flanellbyxor med slag för rimliga priser? Vet om Luxire men om det finns bra RWT i samma prisklass hade det varit att föredra, då kylan börjar närma sig.
RTW flaneller av bra snitt och tyg blir nog svårt att få till under 1000kr... Har du sett att Luxire har en ljusgrå flannell i sitt 3-dagarsprogram?

RTW flaneller av bra snitt och tyg blir nog svårt att få till under 1000kr... Har du sett att Luxire har en ljusgrå flannell i sitt 3-dagarsprogram?
Tänkte precis tipsa om detta, om nu risk för lång leveranstid hindrar dej från Luxire. Min senaste skeppning var inte från deras 3dagars garanti men fick dom nog på två veckor ish

Behöver absolut inte vara under 1000kr. Med rimliga priser menar jag mer att jag personligen gärna inte betalar 2,5k+för byxor. Utan helst mellan 1-2:)

Får överväga Luxire då och kika på deras 3-dagars program också. 2 veckor är trots allt överkomligt!

Lyckades med det smått deprimerande att spräcka min två favoritbyxor i flanell på två dagar.. Var hittar man bra flanellbyxor med slag för rimliga priser? Vet om Luxire men om det finns bra RWT i samma prisklass hade det varit att föredra, då kylan börjar närma sig.

Vill du hålla en låg budget kan second hand alltid vara ett alternativ och sedan korrigera hos skräddaren med slag etc. Om du är en stl. 50 finns dessa ex.
https://www.tradera.com/item/422548201
Tänkte värt att slå ett getgöta på second hand oavsett! :)

Har du några bilder? Kan fota rocken idag
Har bild på slutresultatet, men tog dumt nog ingen bild innan ändring. :(

Efterbild: Sömmerskan plockade ut en vadd som var 6cm på tjockaste stället, och skar sedan om axeln.
F495A67B-CE4B-49DC-B6EF-916638264466.jpeg

Senast ändrad:
Tycker faktiskt att Hestra är svårslaget om man vill ha något riktigt bra.
Hestra, som för övrigt lever på mig för jag tappar bort mina fina handskar hela tiden.
Jag kör med Stetson, inköpta förra hösten på halva priset så kostade 400kr.
Är nöjd med dom, lite sportigare än vanliga skinnhandskar.
1602620850464914018361856934070.jpg
Tackar! Lutar åt Hestra ändå, men frågan är, klarar mockahandskar den evigt regniga hösten nere i Skåne eller bör jag satsa på vanligt läder istället? Har ett par rejält fodrade svarta i läder för vintern, varpå mocka hade varit kul. Men kanske är meningslöst att förstöra dem i allt regn?

Tackar! Lutar åt Hestra ändå, men frågan är, klarar mockahandskar den evigt regniga hösten nere i Skåne eller bör jag satsa på vanligt läder istället? Har ett par rejält fodrade svarta i läder för vintern, varpå mocka hade varit kul. Men kanske är meningslöst att förstöra dem i allt regn?
Det är en myt att mocka skulle vara mer känsligt för väta. Jag går i ur och skor i flera par mockaskor utan att de blir fulare än skinn. Spaya dem med impregneringsmedel om du väljer vita mockahandskar, annat är det bara att gegga på. När du gör rent mocka ska du borta med en speciell borste med mässingstrådar mitt i. Den finns att köpa där mocka säljs.

Det är en myt att mocka skulle vara mer känsligt för väta. Jag går i ur och skor i flera par mockaskor utan att de blir fulare än skinn. Spaya dem med impregneringsmedel om du väljer vita mockahandskar, annat är det bara att gegga på. När du gör rent mocka ska du borta med en speciell borste med mässingstrådar mitt i. Den finns att köpa där mocka säljs.

använder du borste med mässingstrådar i minskar du levnadslängden för dina skor brutalt. Använd vanlig hästborste istället eller en gummiborste när det är riktigt ingrodd smuts.

Tillbaka
Topp