Stort tack för ditt ädla försök att få mig att förstå. Tyvärr tror jag, har jag helt andra preferenser än vad som är vanligt så jag vet inte riktigt var jag hamnar eller snarare vem jag ska gå till.
Mina "krav/behov/önskemål" är
Ingenting gjort i diktaturländer så som Kina.
Ullen ska vara av mycket bra kvalitet med långa hår för bästa hållbarhet och följsamhet.
Ullen ska komma ifrån djur som behandlats väl och som hanterats av farmare som vet hur man får fram bästa ullen, inte vet hur man tjänar mest pengar.
Jag vill att passformen ska vara mycket bra med en tillbakadragen elegans, d.v.s. jag vill inte se märkvärdig ut, bara se bra ut utan att det syns. Det är mer jag som ska känna den kvalitet takt igenom, inte någvändigtvis den som tittar på mig för jag är ingen påfågel, bara medveten.
Jag vill att plagget ska vara bekvämt och skönt att bära. Det får abolut inte kännas stelt och högtidligt. Välklädd utan extravaganser räcker. Det ska kännas lika bra i finare sammanhang som till vardags. Med finare sammanhang menar jag där en kostym eller kavaj är kutym. Jag är ingen filmstjärna eller offentlig person som granskas, bara en person som vill tycka om mina kläder inifrån och ut och utifrån och in. Ett bra hantverk har jag stor respekt för. Betalar jag 45000 kr ska det kännas, inte synas. Typ så
, blir det Bauer & Bauer som blir min vägvisare mot ovanstående behov?