• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Härligt! Låter nästan som Götrich… Fan att dessa så kallade premium aktörer skall ha så svårt att få till hantverket, nästan som att det är hemmasytt. De förstår ej att förväntningarna ökar när de multiplicerar priset med 3.

Låt oss lista de märken där kvalitet och hantverk ej motsvarar priset.
Kan iof tycka att de skjortor som kom ut rätt från Barba var riktigt bra. Mer MTM upplevelsen som inte levererade. Sedan ska man vara medveten om att MTM alltid kräver ett plagg eller två innan det sitter. Köper man RTW så kan man oavsett märke inte förvänta sig att det sitter.

Luxire
+ Bra, (relativt) billigt, pålitligt, snabbt, smidigt, bra kundservice, oändliga alternativ, superlätt att skicka in ett välsittande plagg och låta de replikera måtten
- Du kan inte skryta för folk att du har ett plagg sytt i Italien av ett jättedyrt märke

Jag behöver svala byxor! Gillar hög midja och någon slags regular fit i benvidd, lite avslappnat och skönt. Får gärna vara resår i midjan. Inget superdressat. Något i linne gissar jag på?

Luxire
+ Bra, (relativt) billigt, pålitligt, snabbt, smidigt, bra kundservice, oändliga alternativ, superlätt att skicka in ett välsittande plagg och låta de replikera måtten
- Du kan inte skryta för folk att du har ett plagg sytt i Italien av ett jättedyrt märke
Tack för tipset M.L.

Attans, man pratar ju så ofta om sina jättedyra italienska kläder som vuxen man. 😂

Jag behöver svala byxor! Gillar hög midja och någon slags regular fit i benvidd, lite avslappnat och skönt. Får gärna vara resår i midjan. Inget superdressat. Något i linne gissar jag på?
Kolla modellen Tamiat från A Days March. Finns i både linne och Lyocell. Vissa varianter på rea nu också. Kan inte svara för kvaliteten (tycker själv att deras overshirts och skjortor håller mycket bra kvalitet men deras tshirts är urusla så märket varierar) men ser skön ut.

Skrev tidigare i tråden om att jag var på jakt efter en western-/denimskjorta, gör en liten update och kan starkt rekommendera Lager157 och deras roots kollektion. Inte det mest premium men kändes som bra bang for the buck och rimligt att betala 300 kr och se om det är något för en själv innan man kliver på 2-3k för en raw denim western.

Har alltid haft Björn Borg-kallingar och brukar passa på att fylla på garderoben när det är fina rabatter. Idag går det köpa 3-pack för 134 kr hos Boozt, mycket billigare än så blir det nog inte.
1750661570209.png

Bolaget verkar ej gå lysande, ingen guldgruva för ägarna.
Ja jäklar det var inte vackert, har köpt ett par skor av dem en gång och fick då en bra vara men det var precis i uppstarten så hade kanske tur och lättare att köpa än sälja verkar det som. Verkar dock kränga mycket på sina Pop up.

Men lever kanske mycket på reklamen de får via podden och deras reklam av även tex Blugiallo där.

Ja jäklar det var inte vackert, har köpt ett par skor av dem en gång och fick då en bra vara men det var precis i uppstarten så hade kanske tur och lättare att köpa än sälja verkar det som. Verkar dock kränga mycket på sina Pop up.

Men lever kanske mycket på reklamen de får via podden och deras reklam av även tex Blugiallo där.

Peter & Harry får väl gå in med ett par miljoner i aktieägartilskott så är gossarna på grön kvist igen.

Har försökt sälja med Pete and Harry men paketet gick tillbaka till mig eftersom de inte hämtade ut det i tid. Radiotystnad när man försöker få kontakt med någon.

Har försökt sälja med Pete and Harry men paketet gick tillbaka till mig eftersom de inte hämtade ut det i tid. Radiotystnad när man försöker få kontakt med någon.

Bolaget verkar ej skötas bra. 5år utan lönsamhet där man äter av det egna kapitalet är ett tydligt tecken på detta. Låter som de mest basala bitarna falierar. Symd på så grandiosa planer. Skall bli intressant att se 2024 års räkenskaper.

Skrev tidigare i tråden om att jag var på jakt efter en western-/denimskjorta, gör en liten update och kan starkt rekommendera Lager157 och deras roots kollektion. Inte det mest premium men kändes som bra bang for the buck och rimligt att betala 300 kr och se om det är något för en själv innan man kliver på 2-3k för en raw denim western.
Har köpt den mörka varianten, stormgillar den och kan bara rekommendera ett köp!

Tillbaka
Topp