• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

...och eftersom jag fick så bra hjälp sist så kör jag en till efterfrågan:

Nu är jag på jakt efter byxor med högre midja och lite lättare/somrigare intryck. Kommer bäras till skjorta eller (möjligen piké) och sneakers eller loafers i kontorsmiljö. Tänker bomull eller möjligen linne men alltör skrynkligt eller urtvättat går bort. finns det något under 2500 eller är det bara att bita ihop? Tänkte fylla på med lite olika färger om jag hittar rätt.

Det finns en del tips på den här länken men det mest kostar 4k eller är väldigt svårt att hitta.

inspo:

1652946618141.png
'

Några tips jag inte får missa?

Håller med om Casatlantic!

Vill du komma ner ytterligare lite i pris tycker jag du ska köra på Luxire, välja deras high waisted dress pants och ett lättare bomullstyg. Ändra de detaljer du vill så du får den look du vill ha. Ett tips är att INTE välja knappar i uppviket. Det kan ju vara så att du vill ändra längden med nån cm och det blir svårt med knappar i vägen.

Ser ju sjukt härliga ut men känns lite level två för mig som inte öppnat dörren till hög midja, rymlig passform och frontveck förrän nu :)
Kan mycket väl, bli en beställning därifrfån också vad det lider, priset verkar ju mycket bra

Håller med om Casatlantic!

Vill du komma ner ytterligare lite i pris tycker jag du ska köra på Luxire, välja deras high waisted dress pants och ett lättare bomullstyg. Ändra de detaljer du vill så du får den look du vill ha. Ett tips är att INTE välja knappar i uppviket. Det kan ju vara så att du vill ändra längden med nån cm och det blir svårt med knappar i vägen.
+1 på blugiallo men nackdelen är ju leveranstiden.

Kanske något från suitsupply om man inte har något emot lite mer slimmad passform?
Jahapp då har man tryckt hem en order från Suitsupply och sitter och fyller en varukorg på Luxire. Alldeles för rastlös för långa leveranstider

Får botanisera lite :)

Tack alla! Fyll gärna på med tips!

Återkommer med rapport

Tips på slips färger som passar med svart kostym. Absolut inte helsvart men något "roligare" än vinröd. Tips på bra märken skulle uppskakats.

Detta har avhandlats flertalet gånger, så får be om ursäkt för min lathet eller oförmåga att söka i trådar, men bra basskjortor för en "billig" peng? Är La Chemise 3 för 1899 det rimligaste alternativet eller finns det något som står sig lika bra eller bättre, med inte allt för stor prisskillnad?

Detta har avhandlats flertalet gånger, så får be om ursäkt för min lathet eller oförmåga att söka i trådar, men bra basskjortor för en "billig" peng? Är La Chemise 3 för 1899 det rimligaste alternativet eller finns det något som står sig lika bra eller bättre, med inte allt för stor prisskillnad?
Nyfiken på svar för jag kör också dessa som jobbskjortor och casual utanför.

Skulle sagt La Chemise när de hade 500:- st när man köpte 4 eller fler, nu är jag inte riktigt lika säker.

Skulle vilja ha tag i en kavaj i stil med tyget/stilen på den här gamla bilden jag hittade.

Några idéer eller tips? Vad tror ni om tyget? Mix ull/bomull?

E0945A42-6D8C-46DC-A4C7-531EE2B58D73.jpeg

Jösses, gick en sväng på stan och besökte mer vanliga märken bland annat på Åhlens City.

1100kr för en vanlig Lacoste-piké.

Otroligt hur dyrt det börjar bli med kläder.

Jösses, gick en sväng på stan och besökte mer vanliga märken bland annat på Åhlens City.

1100kr för en vanlig Lacoste-piké.

Otroligt hur dyrt det börjar bli med kläder.
Prisuppgångarna har inte kommit igång på kläder vad jag förstår, senare mot hösten kommer det slå till upp mot 20 % ökning mot dagens priser.

Har frotté blivit årets mainstreammodegrej nu, månntro? Dressmann, Brothers, HM etc verkar alla hakat på det i år.
Jajamänsan! Kanske inte det vackraste, men skönare plagg får man leta efter när man har badat i det svenska ”varma” vattnet… 🥶

Garanterat, det har bubblat länge. Som @vanman skriver är det säkert ett kanonplagg i kombination med sol och bad, men det blir en svår uppgift att ta det utanför just sol och bad.

Tillbaka
Topp